مدیر غول نفتی «شِل»: اروپا نمی تواند گاز روسیه را جایگزین کند

مدیر ارشد اجرایی شرکت نفتی «شِل» گفت: کشورهای اروپایی نمی توانند گاز طبیعی روسیه را بدون انتقال انرژی و تنها با عوض کردن تامین کنندگان، جایگزین کنند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، مدیر ارشد اجرایی شرکت نفتی «شِل» گفت: کشورهای اروپایی نمی توانند گاز طبیعی روسیه را بدون انتقال انرژی جایگزین کنند.

بیشتر بخوانید:

بریتیش پترولیوم با خروج از مسکو ۲۵ میلیارد دلار زیان کرد

بن وان بوردن با توضیح اینکه عوض کردن تامین کنندگان کافی نیست، افزود: افزایش عرضه از آفریقا و اسکاندیناوی به همراه افزایش خرید گاز طبیعی مایع (LNG) نمی تواند به جایگزین کردن انرژی روسیه در بازارهای اروپایی کمک کند.

وی توضیح داد: «وارد کردن ال ان جی بیشتر در بازار، افزایش ظرفیت مایع سازی و تبدیل مجدد به گاز و افزایش عرضه از طریق خط لوله از شمال آفریقا و نروژ، راه‌کارهای منطقی است اما انتقال انرژی در میان مدت اجتناب ناپذیر است.»

مدیر اجرایی غول نفتی شل گفت: «هیچ راهی برای خرید بیشتر گاز از طریق خط لوله و LNG برای جایگزینی کامل گاز روسیه که در حال حاضر مصرف می کنیم وجود ندارد. این امکان پذیر نیست.»

روسیه در حال حاضر بزرگ ترین تامین کننده گاز اروپاست و حدود 40 درصد گاز مصرفی این منطقه را تامین می کند.

گاز روسیه از چندین مسیر از جمله خط لوله «نورد استریم» که مستقیماً از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌ رود، سیستم انتقال گاز اوکراین، خط لوله یامال-اروپا و خط لوله «ترکیش استریم» از طریق دریای سیاه منتقل می ‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس