کد خبر 1371480
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
موج جدید عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی

موج جدید عملیات های مقاومتی در اراضی اشغالی که در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز شد و در طول آن ادامه پیدا کرد، امروز پس از پایان این ماه همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، فلسطینیان در طول ماه مبارک رمضان دستاوردهای فراوانی را در مقابله با صهیونیست‌ها محقق ساختند. موج جدید عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی که در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز شد و در طول آن ادامه پیدا کرد، امروز پس از پایان این ماه همچنان ادامه دارد.

ماهِ عملیات‌های مقاومتی

به اذعان منابع صهیونیستی در این عملیات‌ها که از اواخر ماه مارس ۲۰۲۲ آغاز شد، تاکنون ۱۹ صهیونیست کشته شده و دهها نفر دیگر زخمی شده‌اند. آخرین این عملیات‌ها در منطقه العاد در شرق تل‌آویو رخ داد که طی آن سه صهیونیست به هلاکت رسیده و چندین نفر دیگر به‌شدت زخمی شدند. عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها در هفته‌های اخیر بیشتر در اراضی ۱۹۴۸ رخ داده که این رخداد برای دوایر امنیتی رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بوده است.

هفته گذشته در عملیاتی در شهرک صهیونیستی ارئیل در کرانه باختری، یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید. در روز هفتم آوریل ۲۰۲۲ در جریان عملیات مسلحانه شهید «رعد حازم» (از اهالی جنین) در خیابان دیزنگف در شهر تل‌آویو، ۳ صهیونیست به هلاکت رسیدند. در روز ۲۹ مارس در جریان عملیات مسلحانه شهید «ضیا حمارشه» (از اهالی جنین) در شهرک بنی براک ۵ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

در روز ۲۷ مارس گذشته در عملیات «ایمن اغباریه» و «ابراهیم اغباریه» (از اهالی ام الفحم) در شهرک الخضریه ۲ افسر مرزی صهیونیست به هلاکت رسیدند. در روز ۲۰ مارس در عملیات «محمد ابوالقیعان» (از اهالی نقب) که با استفاده از سلاح سرد انجام شد، ۴ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

البته منابع فلسطینی عنوان کرده‌اند که میزان تلفات صهیونیست‌ها در عملیات‌های اخیر بیشتر از میزان اعلام شده است و دوایر صهیونیستی در راستای کنترل جامعه صهیونیستی و عدم افزایش وحشت آنان در رژیمی که بقایش در خطر است، آمار تلفات خود را شدیداً سانسور می‌کند.

خط قرمزِ مسجدالاقصی

بخش مهم دیگر در تحولات ماه جاری در فلسطین، ناکامی بزرگ اشغالگران در اجرای طرح‌های تجاوزکارانه علیه مسجدالاقصی بود. جریان‌های افراطی صهیونیستی که مقامات صهیونیست وام گرفته از آنها به قدرت رسیده‌اند در این ماه تلاش داشتند به شیوه سال گذشته (رمضان ۲۰۲۱) پروژه‌های مدنظر خود را در مسجدالاقصی اجرا کنند.

تلاش برای برگزاری مراسم قربانی و راهپیمایی پرچم‌ها در مسجدالاقصی و محیط اطراف آن، تنها دو مورد از این پروژه‌های صهیونیستی در راستای هدف بزرگ صهیونیست‎‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی قبله اول و البته بنای هیکل ادعایی محسوب می‌شود.

سال گذشته صهیونیست‌ها با برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها در محیط اطراف مسجدالاقصی، کابوس وحشتناکی را تجربه کردند که ترس از تکرار آن موجب شد امسال دست از پا خطا نکنند. در تحولات رمضان ۲۰۲۱ تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی و برگزاری راهپیمایی‌ها پرچم‌ها موجب شد قدس، کرانه‌باختری، غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به طور یکپارچه وارد روند مواجهه با رژیم اشغالگر قدس شوند امری که صهیونیست‌ها پیش از آن تجربه نکرده بودند.

تثبیت معادله قدس-غزه

از سوی دیگر، مَردان مقاومت فلسطین سال گذشته با عملیات سیف القدس که تنها ۱۱ روز به درازا کشید، درس بزرگی به صهیونیست‌ها داده و معادله جدیدی در روند ادامه دار بازدارندگی برابر دشمن صهیونیستی تعیین کردند که تحت‌عنوان معادله «قدس-غزه» شناخته می‌شود. بر اساس این معادله، هر گونه تحرک و تجاوز جدی و مستمر صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی و قدس با پاسخ قطعی مقاومت فلسطین در غزه مواجه خواهد شد. صهیونیست‌ها که طعم این معادله را به خوبی چشیده‌اند، از تکرار آن هراس جدی دارند.

موشک‌باران شهرها و اماکن صهیونیست‌نشین در عمق اراضی اشغالی کابوسی است که از سر اشغالگران بیرون نمی‌رود به ویژه اگر به این نکته توجه داشته باشیم؛ جامعه صهیونیستی ساختاری از هم گسیخته، ناموزون و دارای شکاف‌های جدی است که از نقاط مختلف جهان با آرزوی زندگی بهتر جمع‌آوری و در فلسطین قلب جهان اسلام سکونت داده شده‌اند. پر واضح است جامعه‌ای این چنینی که درگیر اختلافات جدی است در صورت عدم احساس امنیت فرار را بر قرار ترجیح داده و فلسطین را به مقصد همان کشورهایی که از آن آمده، ترک می‌کند.

امنیت؛ حلقه مفقوده رژیم صهیونیستی

در جریان همین رخدادها با بررسی اظهارات مقامات صهیونیست می‌توان به نتایج جالب توجهی رسید. عملیات‌های شهادت‌طلبانه اخیر به ویژه عملیات العاد در شرق تل‌آویو باعث ایجاد واکنش‌های گسترده‌ای در بین مقامات صهیونیست شده و بار دیگر موضوع شکاف‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و ناتوانی این رژیم برابر عملیات‌های مقاومتی را نمایان ساخته است.

«بنی گانتس» وزیرجنگ رژیم صهیونیستی که پس از رایزنی‌های گسترده امنیتی دستور پیوستن نیروهای پلیس این رژیم به ارتش در راستای بازداشت مجریان عملیات العاد را صادر کرده، گفت: عملیات العاد مخاطره‌آمیز است و «نتایج فاجعه‌باری» خواهد داشت.

«نیر اورباخ» رئیس فراکسیون یمینا در کنست رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: روزی که باید به آن افتخار کنیم با درد و رنج فراوانی پایان یافت، ما نباید «احساس شکست» کنیم! در بررسی مواضع فوق ذکر چند نکته بسیار قابل توجه است؛ اشاره به از بین رفتن آرامش جامعه صهیونیستی و البته کلیدواژه تسلیم، احساس شکست و احساس امنیت در اظهارات مقامات صهیونیست!

سران صهیونیست براساس سوابق گذشته، در هر زمانی که احساس خطر جدی کنند مطالبی را بر زبان می‌آورند که به نحوی راه پیروزی ملت فلسطین و البته پاشنه آشیل اشغالگران را نمایان و جلوه‌گر می‌سازد.

براین اساس، اشاره یائیر لاپید وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به از بین رفتن آرامش جامعه صهیونیستی آن هم در یک لحظه، این واقعیت را عریان می‌سازد که راه آزادی فلسطین ادامه عملیات‌های این چنین و پافشاری بر گزینه مقاومت است. اگر این رخدادها ادامه دار باشد آنگاه امنیت به طور کلی در جامعه صهیونیستی که اصل و اساس آن بر مساله امنیت بنا نهاده شده، فرو ریخته و از بین می‌رود.

در مجموع می‌توان گفت رخدادهای اخیر در صحنه فلسطین از آینده امیدبخشی نوید می‌دهد که در نهایت به فروپاشی رژیم صهیونیستی و ازاله این غده بدخیم سرطانی از قلب جهان اسلام منجر خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس