ارتش صهیونیستی

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد، بزرگترین مانور تاریخ خود را تحت عنوان «ارابه‌های آتش» از فردا آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، به رغم تشنج حاکم بر مناطق فلسطینی ارتش اسرائیل مانور بی سابقه خود را که یک ماه به طول می‌انجامد تحت عنوان ارابه‌های آتش آغاز خواهد کرد.

این رسانه‌ها تاکید کردند، ارتش اسرائیل از فردا بزرگترین مانور تاریخ خود را آغاز می‌کند و در صورت شدت گرفتن تشنج امنیتی در مناطق فلسطینی تغییراتی در این مانور به وقوع خواهد پیوست.

امیر بوحبوط خبرنگار نظامی واللا نیوز هم در این رابطه خبر داد، این مانور قرار بود سال گذشته انجام شود اما به دلیل وقوع جنگ "نگهبان دیوارها" (سیف القدس) به تعویق افتاد و قرار است تمامی یگان‌های ارتش اسرائیل را در بر بگیرد.

روزنامه یسرائیل هیوم در رابطه با این مانور نوشت: این مانور که بخش‌هایی از آن در قبرس انجام خواهد شد، سناریوهای جنگ در جبهه‌های مختلف (یمن ، لبنان ، سوریه و ...) در آن واحد هم تمرین خواهد شد.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی تحت عنوان راه حلی برای موج وحشت نوشت: اسرائیل به دنبال حمله گسترده نظامی علیه جنین است.

به نوشته این رسانه عبری زبان نخست وزیر برای چند ساعت ظرفیت‌های انجام عملیات در جنین را با مسئولین سرویس‌های امنیتی مورد بحث و بررسی قرار داد.

هدف نخست وزیر پایان دادن به عملیاتی است که از این نقطه در دیگر مناطق انجام می‌شود، معضل دیگری که کابینه با آن روبرو است، صحیح یا غلط بودن حمله به غزه به دلیل عملیات العاد است.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی این شبکه تلویزیونی: اسرائیل در راه انجام عملیات نظامی است؟ مسئولین عالی رتبه امنیتی شامگاه امشب (یکشنبه) طی چهار ساعت اقدام پیش رو برای مقابله با (عملیات فلسطینیان) را مورد بررسی قرار دادند، هدف اصلی از این نشست طولانی مشخص کردن راهبردهای مقابل با این حملات است.

گرچه مسئله واکنش در غزه مورد بررسی قرار گرفت اما احتمالا به طور بالفعل این تهاجم علیه جنین انجام خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است، در نشست مذکور دو مسئله بین بنت و فرماندهان امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت: آیا باید دست به انجام عملیات گسترده علیه جنین و روستاهای مجاور آن زد؟ یکی از دلایل توجیه انجام این اقدام آن ست که اکثر حملات صورت گرفته در برهه کنونی از این نقطه سرچشمه می‌گیرند، پس چنین حمله‌ای می‌تواند منجر به موجی از بازداشت‌ها و خنثی شدن عملیات بعدی شود با این حال این کار می‌تواند منجر به عملیات (ضد صهیونیستی) بیشتری در شهرهای دیگر کرانه باختری هم گردد.

مسئله دوم که آن هم یک معضل است آن است که آیا باید پاسخ حملات انجام گرفته در کرانه باختری را در غزه داد؟ بنت اخیرا از تنبیه تحریک کنندگان سخن گفت اما این امر هم برای نهادهای امنیتی یک معضل محسوب می‌شود زیرا ارتش اسرائیل در حال حاضر در یهودا و سامره (قدس و کرانه باختری) گرفتار است، از اینرو تصمیم گیری در این رابطه به روزهای آتی موکول شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 0
    به خداوند یکتا قسم، اگر این بار بخواهند غلط اضافی بکنند؛ نه تنها تل آویو و حیفا بلکه کل مناطق اشغالی را با خاک یکسان می کنیم. این بار دیگه آتش بسی در کار نخواهد بود تا زمانی که به طور کامل نابود شوید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس