کد خبر 1372229
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنایات غرب بخشی از کتاب شناخت ماهیت و عملکرد امپریالیسم، نوشته دکتر همایون الهی را منتشر کرد.

 اسپانیایی‌ها اولین استعمارگرانی بودند که پای بر سرزمین سرخ‌پوستان گذاشتند.

شهر مکزیکو در سال ۱۵۱۵ میلادی به تصرف اسپانیا در آمد و بدین ترتیب امپراطوری قوم مایا منقرض شد.

همچنین امپراطوری اینکا که در محل کنونی پرو در آمریکای جنوبی قرار داشت در سال ۱۵۳۰ تحت سلطه اسپانیا در آمد. با تصرف این مناطق توسط اسپانیایی‌ها غارت و چپاول ثروت‌های آنها با بی‌رحمی و شقاوت شروع شد و سیل طلا و نقره از پرو و مکزیک به اسپانیا سرازیر شد.

 بین سالهای ۱۵۲۱ تا ۱۶۶۰ دولت اسپانیا ۲۰۰ تن طلا و ۱۸۰۰ تن نقره از قاره آمریکا غارت کرد. حجم زیاد طلا و نقره‌ غارت شده اروپا را خیره کرد و اسپانیا را به بزرگترین دولت مقتدر اروپا مبدل نمود.

کشورهای غارت شده که دارای تمدن عالی و سیستم اقتصادی هماهنگ بودند به کلی در هم شکستند چنانکه تا به امروز نتوانسته‌اند به وضع عادی خود باز گردند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    متاسفانه کشوری که نیروی دفاعیه قوی در مقابل مهاجمین حمله کننده وحشی غربی نداشته باشه هر تمدن پیشرفته ای هم داشته باشه و هر قدر صلح طلب هم باشه مورد تسخیر قرار میگیره و همه گنجینه هاش تاراج میشه. نمونه عینی عراق ، لیبی در عصر فعلی که مورد غارت کشورهای مهاجم کشورهای غربی قرارگرفت. برای همین نیروی دفاعیه یک کشور رو نباید دست کم گرفت و نباید گول ظواهر دنیای غرب و شعارهاش رو خورد!
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    مرگ بر مستکبران استعمارگر و استثمارگر از اول عالم تا قیامت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس