فنونی زاده

پیشکسوت پرسپولیس گفت: آقای درویش باید با آقای گل‌محمدی و کادرفنی پرسپولیس جلسه بگذارند و ببینند این بازیکنان بی کیفیت از چه کانالی وارد پرسپولیس شده‌اند.

سرویس ورزش مشرق _ روز گذشته تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست‌وششم لیگ برتر به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفت که این دیدار با نتیجه تساوی یک‌بریک به پایان رسید. از طرفی دیگر استقلال موفق شد با تک گل آرمان رمضانی از سد شهرخودرو مشهد عبور کند تا فاصله خود را با شاگردان یحیی به عدد ۶ برساند.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با مشرق درباره بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن گفت: بازی دیروز بهترین فرصت پرسپولیس بود تا فاصله خود را با استقلال کم کند ولی متأسفانه این اتفاق رخ نداد. در دقایق ابتدایی بازی، تیم ذوب‌آهن از غفلت بازیکنان پرسپولیس استفاده کرد و توانست به گل برسد. گل ذوب‌آهن با ارسال از کناره‌ها به ثمر رسید. برای مدافعین، دفع ارسال از کناره‌ها بسیار سخت است و گاهی مدافعان دچار اشتباه می‌شوند. پس از گل ذوب‌آهن، بازیکنان پرسپولیس بازی را به دست گرفتند ولی نتوانستند فرصت‌های زیادی روی دروازه ذوب‌آهن خلق کنند. بازی‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن به دلیل تاریخچه دو تیم در فوتبال ایران همیشه حساس بوده است. تیم ذوب‌آهن همیشه در برابر پرسپولیس و استقلال باانگیزه ظاهر می‌شود.

وی ادامه داد: من دلیل نیمکت‌نشینی کمال کامیابی‌نیا را نمی‌دانم و چرا این بازیکن نباید در ترکیب قرار بگیرد. از طرفی تمیروف چرا باید هر بازی در ترکیب قرار بگیرد. این بازیکن از کیفیت بالایی برخورد نیست و بازی دیروز نیز با پاس زیبای ترابی توانست پس از ۸ بازی برای پرسپولیس گلزنی کند. از طرف دیگر عبدی به دلیل اتفاقات اخیر و عدم حضور در تمرینات زیاد سرحال نبود و نتوانست بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارد. همچنین در ادامه مصدومیت وحید امیری مشکلاتی برای پرسپولیس به وجود آورد. به‌هرحال مساوی در این بازی دست کمی از شکست برای پرسپولیس نداشت و تیم در وضعیت حساسی تن به این تساوی داد.

این بازیکنان بی‌کیفیت را چه کسی به گل‌محمدی تحمیل کرده؟/ آقای درویش! به چه جرأتی خلیلی را به آکادمی آورده ای؟!

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا پرسپولیس هنوز شانسی برای قهرمانی دارد، گفت: بله، به نظر من اگر پرسپولیس بتواند سپاهان را شکست دهد می‌تواند در تبریز هم پیروز میدان باشد. این دو پیروزی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند تا برای قهرمانی امیدوار شود. سپاهان یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است. سپاهان در حال حاضر بهترین فوتبال را در ایران ارائه می‌کند ولی در امر گلزنی مشکلاتی دارد. اگر پرسپولیس بتواند از سد سپاهان عبور کند می‌توان به قهرمانی امید داشته باشد. دو بازی آخر پرسپولیس با تیم‌های انتهای جدول است که آن بازی‌ها هم سختی خاص خود را دارد ولی همچنان قهرمانی دور از دسترس نیست.

فنونی‌زاده در خصوص ایرادهای این فصل پرسپولیس اظهار داشت: عمده مشکل پرسپولیس بازیکنان بودند. تیم پرسپولیس زمانی که عقب می‌افتاد تازه خود را نشان می‌دهد. در این فصل دیدیم که پرسپولیس زمانی که از تیم حریف جلو می‌افتاد دفاعی بازی می‌کرد. ما دیگر شاهد بازی کوبنده پرسپولیس نبودیم و بازیکنان همواره در حال حمله نبودند، مگر زمانی که تیم عقب افتاده بود. متأسفانه نفراتی که به پرسپولیس اضافه شدند کیفیت لازم را نداشتند. در زمانی مربیگری برانکو در پرسپولیس، مارکو استیلینوویچ مربی بدنساز پرسپولیس بود. تمرینات بدنسازی پرسپولیس در زمان برانکو بسیار خوب بود و به واسطه همین تمرینات تیم با نشاط در زمین حاضر می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: ما دیگر کارهای تاکتیکی که در زمان برانکو انجام می‌شد را نمی‌بینیم و در طول بازی ما یکی دو صحنه کار تاکتیکی خوب از بازیکنان شاهد هستیم. باید از کادرفنی و مدیریت پرسپولیس سؤال کرد که چه کسانی اجازه حضور این بازیکنان را در ترکیب پرسپولیس داده است. این بازیکنان با تأیید پیشکسوت‌های پرسپولیس به تیم اضافه نشدند. این بازیکنان با تأیید گل‌محمدی و کادرفنی به تیم اضافه شدند. البته این بازیکنان در تیم‌های قبلی خود ستاره بودند ولی در پرسپولیس نتوانستد به سطح کیفی مناسب برسند. در حال حاضر تمیروف ۸ بازی برای پرسپولیس کرده است ولی فقط موفق به زدن یک گل شدند. من نمی‌دانم این بازیکنان را چه کسی به آقای گل‌محمدی تحمیل کرده است. بازیکنان خارجی پرسپولیس به دلار پول می‌گیرند ولی کارایی کافی در پرسپولیس ندارند. خب چه کسانی اجازه دادند که این بازیکنان به پرسپولیس بیایند؟

این بازیکنان بی‌کیفیت را چه کسی به گل‌محمدی تحمیل کرده؟/ آقای درویش! به چه جرأتی خلیلی را به آکادمی آورده ای؟!

فنونی‌زاده ادامه داد: آقای درویش باید با آقای گل‌محمدی و کادرفنی پرسپولیس جلسه بگذارند و ببینند این بازیکنان بی کیفیت از چه کانالی وارد پرسپولیس شده‌اند. این بازیکنان صدر درصد از طریق ایجنت آمده‌اند. قبل از اینکه این بازیکنان به پرسپولیس بیاید باید سطح کیفی آنها به وسیله پیشکسوت‌ها ارزیابی شود. بعد از بازی‌های پرسپولیس خیلی از هواداران به ما زنگ می‌زنند که این بازیکنان در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیستند ولی هیچکس در پرسپولیس به حرف پیشکسوت‌ها توجه نمی‌کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره آکادمی پرسپولیس اظهار داشت: آقای درویش به چه جرئتی آقای خلیلی را به آکادمی آوردند. آقای خلیلی اصلاً پرسپولیسی هستند؟ بیشتر پیشکسوت‌های پرسپولیس باسابقه بازی برای تیم ملی خانه نشین هستند، بعد آقای درویش، خلیلی سایپایی را به پرسپولیس آوردند. سال گذشته آقای حلالی باعث رشد تیم امید پرسپولیس شد و تا رتبه چهارم بالا آوردند. در حال حاضر کسانی در تیم پایه‌های پرسپولیس فعالیت می‌کنند که پرسپولیسی نیستند. البته مربیان خوبی هستند ولی در تیم‌های دیگری حضور داشتند. زمانی که پیشکسوت‌های پرسپولیس خانه‌نشین هستند نباید از تیم‌های دیگر مربی آورد. اگر تیم آکادمی پرسپولیس قهرمان هم شود تا زمانی که خروجی نداشته باشد جایی نوشته نمی‌شود. ارزش کار تیم پایه زمانی مشخص می‌شود که بازیکنان با کیفیت در اختیار تیم بزرگسالان قرار دهد. بنابراین به جای همین بازیکنان بی کیفیت خارجی می‌توانستند از بازیکنان با کیفیت آکادمی استفاده کرد.

فنونی‌زاده درباره اقدامات لازم برای آماده‌سازی تیم در فصل بعد گفت: برای فصل بعد باشگاه نباید قرارداد بازیکنان جدید را تمدید کند. چند بازیکن با کیفیت باید بمانند و بقیه از پرسپولیس بروند. ضمناً بازیکنان جدید باید با نظر کارشناسی جذب شوند نه برخی از افراد در کادرفنی. همه بازیکنان جدید به جز چند نفر باید از پرسپولیس بروند. بازیکنان جدید هم نباید به وسیله ایجنت‌ها جذب شوند.

مدافع سابق پرسپولیس در مورد رفتار رامین رضاییان پس از تعویض گفت: رامین رضاییان بازیکن باکیفیتی است و پرسپولیس از دهه ۶۰ مدافع راست با کیفیت مثل رامین رضاییان نداشته است ولی اینکه پس از تعویض اینچنین رفتار می‌کند اصلاً درست نیست. همزمان با تعویض رضاییان، سید جلال حسینی هم تعویض شد ولی چنین رفتاری از خود نشان ندادند. البته بزرگتر ها در تیم باید به رامین رضاییان یاد بدهند. آقای گل‌محمدی به دلیل بی انضباطی چند جلسه محروم شدند. با وجود این شرایط چه طور می‌توان از بازیکن انتظار داشت که نکات انضباطی را رعایت کند. بنابراین بزرگترها در تیم باید الگو برای بازیکنان باشند. خدا را شکر که کریم باقری در تیم حضور دارد و می‌تواند تیم را از حاشیه دور نگه دارد.

*خبرنگار: وحید هادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    7 3
    نه اینکه خودت خیلی با کیفیت بودی!!!!
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 1
      آی گل گفتی آقا رضای گل
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      یقینا سنت قد نمیده که بازیهای برادران فنونی زاده رو در دو تیم سرخابی دیده باشی یا اینکه یادت باشه، وگرنه اینچنین به مدافع مستحکم تیم پرسپولیس و تیم ملی توهین نمیکردی، کیفیت بازی آقای فنونی زاده در دفاع همانند الان کنعانی هست در کنار آقای پنجعلی
  • رضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    میدونی کی بازیکنان بی کیفیت دا تحمیل کرد اون شتیل هایی که به جیب یحیی رفت، این بتزیکنان را تحمیل کرد.
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    کسی تحمیل نکرده صبور باش
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    اینا با دلالی یحیی جذب شدن فکر کن سه تا بازیکن تاجیکی گرفته روی هم رفته روی دو تا گل هم تاثیر مثبت نداشتن انقدر که اینا بی کیفیت هستن . بعدم تاجیکستان فوتبالش کجا بوده که یحیی از اونجا بازیکن خریده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس