جاماندگان و متقاضیان جدید یارانه‌‌های کمک‌معیشتی بخوانند‌

با راه‌اندازی سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا چند روز آینده، متقاضیان جدید یارانه‌های کمک‌معیشتی یا انصرافی‌های سال‌های ۹۲ و ۹۳ می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت این سازمان مراجعه کنند.

به گزارش مشرق، بعد از واریز یارانه کمک معیشتی برای ۲۳ میلیون سرپرست خانوار که جمعیتی بیش از ۷۲ میلیون نفر از شهروندان کشور را شامل می‌شود، تعدادی از مردم نسبت به حذف یارانه خود اعتراض کردند و نحوه ثبت اعتراض خود را جویا شدند.

به گفته مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  ‌سامانه مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موضوع یارانه کمک‌معیشتی به آدرس (https://hemayat.mcls.gov.ir/) به دلیل مراجعه ناگهانی جاماندگان یارانه‌ها با کندی مواجه شده است.

وی گفت: دو سامانه (https://hemayat.mcls.gov.ir/) و (refahdb.mcls.gov.ir‌) ‌صرفاً برای کسانی است که‌ نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند.

وی اضافه کرد:‌ ثبت‌نام‌های جدید یارانه کمک‌ معیشتی باید ‌به سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سامانه این سازمان مراجعه کنند که این سامانه هنوز فعال نشده است اما مطمئن باشند به محض فعال شدن و ثبت نام و دارا بودن شرایط، حتما یارانه کمک‌معیشتی این افراد واریز می‌شود.

همچنین در تماس با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مسئله اعتراض مردم را جویا شدیم که یک مقام آگاه در این سازمان گفت: سازمان هدفمندسازی‌ یارانه‌ها قرار است فقط برای کسانی که تاکنون یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و یا در سالهای ۹۲ و ۹۳ از یارانه انصراف داده‌اند که اصطلاحا جامانده یارانه نامیده می‌شود، در سامانه‌ای که ظرف دو سه روز آینده از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود، ثبت‌نام کنند.  

این مقام آگاه گفت: بقیه اعتراضات شامل کسانی که در ماه‌های قبل یارانه دریافت می‌کردند و به هر دلیلی یارانه کمک معیشتی آنها حذف شده و یا کسانی که نسبت به میزان دریافت یارانه خود اعتراض دارند، باید به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

این مقام آگاه ادامه داد: طبق قانون، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان که در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، کار پایش و بررسی اطلاعات متقاضیان یارانه را انجام می‌دهد و بعد از احراز صلاحیت افراد، کسانی که جامانده محسوب می‌شوند، پس از آن باید در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند.

ضرورت دارد هماهنگی دقیق‌تری بین مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در شرایطی که یارانه معیشتی عده‌ای از هموطنان حذف شده است، وجود داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    5 0
    ما یارانه نخواستیم خدا بزرگه
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      4 1
      دقیقا ۴۵تومن هیچی نمیکرد به خیریه میدادم
    • بازنشسته فرهنگی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      4 0
      الهی خدا یارمان باشد . نریختن این نیز بگذرد .
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 0
    یارانه حق هر ایرانیه این دهک بندی چه معنی داره اگر یادتون باشه برای ان سالی که میخواستن یارانه واریز کنند می گفتند همه ایرانیها باید از یارنه بهره مند بشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس