تورم ماه آوریل در آمریکا ۸.۳ درصد و همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته

وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی، تورم در این کشور در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) ۸.۳ درصد اعلام کرد که همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته است.

به گزارش مشرق، وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود  اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور، معیاری گسترده برای قیمت کالاهای روزمره از جمله بنزین، مواد غذایی و اجاره بها، در ماه آوریل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۸.۳ درصد افزایش یافت.

این مقدار  کمتر از ۸.۵ درصد  تورم سالانه ثبت شده در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن است. بر اساس این آمار، قیمت ها در دوره یک ماهه نسبت به ماه مارس ۰.۳ درصد افزایش یافته است.

این ارقام  بالاتر از تورم  ۸.۱ درصدی سالانه و هم تورم ۰.۲ درصدی ماهانه پیش بینی شده توسط اقتصاددانان است.

اگرچه برای اولین بار در ماه های گذشته تورم در آمریکا در ماه آوریل اندکی کاهش یافته  اما مشکلات در زنجیره تامین، جنگ در اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان قیمت کالاها را در این کشور در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشت.

قیمت‌های به‌اصطلاح اصلی، که قیمت های  پرنوسان غذا و انرژی را شامل نمی شوند، در  ماه آوریل ۶.۲ درصد نسبت به سال قبل آن  افزایش یافت. این افزایش نیز بالاتر از پیش بینی های انجام شده بود. اما در دوره یک ماهه نیز قیمت های اصلی ۰.۶ درصد افزایش یافت.

در ماه مارس افزایش تورم ماهانه نسبت به ماه گذشته آن  ۰.۳ درصد ثبت شد، که نشان می دهد عوامل تورم زا در اقتصاد آمریکا همچنان قوی هستند.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در حالیکه قیمت ها در کشورش رکورد می‌زند و او در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره برای مهار تورم بالا در کشورش تحت فشار است، روز سه‌شنبه به وقت محلی در گفتگو با آمریکایی‌ها حاضربه پذیرش مسولیت در قبال افزایش قیمت‌ها نشد.

 رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که از سختی مردم آگاه است  و دولت او و بانک مرکزی آمریکا در حال تلاش برای حل این مشکل اصلی هستند.

بایدن در مورد افزایش قیمت کالاها و خدمات برای آمریکایی ها گفت: آنها ناراضی شده اند. من آنها را سرزنش نمی کنم.

شبکه خبری فاکس نیوز وابسته به جمهوریخواهان آمریکا همزمان با اعلام جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا مبنی بر عزم او برای مبارزه با تورم گزارش داد قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور رسید.

شبکه خبری فاکس نیوز در گزارش خود اعلام کرد بر اساس آمار انجمن خودروی آمریکا، میانگین قیمت بنزین در جایگاه های سوخت این کشور در روز سه شنبه به وقت محلی  به  ۴.۳۷ دلار به ازای هر گالن (۳.۸۸لیتر) رسید و این قیمت از آخرین رکورد ۴.۳۳ دلاری قیمت بنزین که در ۱۱ مارس ثبت شده بود، فراتر رفت.

 میانگین قیمت هر گالن بنزین در سال گذشته ۲.۹۷ دلار بود.

با افزایش تورم که قیمت‌های مصرف‌کننده در مقایسه با سال گذشته را بیش از ۸ درصد افزایش داده است، رئیس‌جمهوری آمریکا بر آزادسازی نفت از ذخایر راهبردی نفتی و فشار بر شرکت‌ها برای بازگرداندن سودهای بی سابقه فروش نفت به مصرف‌کنندگان در قالب قیمت‌های پایین‌تر بنزین تاکید کرد.

او گفت: می دانم که تورم به خانواده ها در سراسر آمریکا آسیب می رساند. من می خواهم هر آمریکایی بداند که تورم را بسیار جدی می گیرم و این اولویت اصلی من در داخل کشور است.

بایدن که در چند ماه اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را مقصر جنگ اوکراین و افزایش قیمت ها در کشورش معرفی کرده است،   گفت که همه گیری کرونا، همراه با مسائل زنجیره تامین و جنگ روسیه با اوکراین، مقصر افزایش تورم هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    10 0
    تورم هشت درصد برا ایران ارزو هست با تورم چند ده و بالای صد درصدی که تو ایران طی چهار دهه وجود داشته
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس