کد خبر 1373607
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
نابرابری نژادی در آمریکا بر سر اجاره مسکن

رایج‌ترین روشی که ساکنان سفیدپوست منازل آمریکایی برای جدایی از سیاه‌پوستان استفاده می‌کردند قراردادهایی است که صاحبان خانه متعهد می‌شوند که هرگز به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار خانه نفروشند.

به گزارش مشرق،   آمریکا گره‌های کوری که در تاریخ این کشور همیشه وجود داشته و حتی با وجود گذشت زمان نتوانسته آن را حل کند بسیار دارد. یکی از این موارد مسئله تعارضات نژادی در امریکا است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که  آمریکا کشور ثروتمندان است و نه فقرا و فقرا از حقوق انسانی بی‌بهره‌اند و بیشترین نقض حقوق بشری علیه سیاه‌پوستان، رنگین‌پوستان، سرخ‌پوستان و لاتین‌تبارها صورت می‌گیرد.

داستان تبعیض در مسکن از دیگر گره‌هایی است که ریشه در تاریخ طولانی سیاست‌های نژادپرستانه آمریکا دارد که توسط صنعت مسکن و نگرش‌های خصوصی که با برده‌داری آغاز شد، تداوم یافت.

یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که ساکنان سفیدپوست منازل آمریکایی برای جدایی از سیاه‌پوستان استفاده می‌کردند میثاق‌هایی بود که نشان از نژادپرستی آمریکایی‌ها می‌داد. طی این قراردادها صاحبان خانه متعهد می‌شدند که هرگز به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار یا سایر گروه‌های اقلیت خانه نفروشند. جالب اینجاست که تا چند دهه پیش ۸۰درصد املاک در لس‌آنجلس شامل این قراردادها می‌شد.

مرکز تحقیقاتی The National Equity Atlas با تحقیق در زمینه برابری نژادی و اقتصادی به مقایسه اجاره بهاء و دستمزدها در یکصد منطقه شهری پرجمعیت آمریکا در سال ۲۰۱۹ پرداخت و این مسئله را مورد بررسی قرار داد که آیا بیشتر خانواده ها از گروه های نژادی مختلف درآمد کافی برای پرداخت اجاره بهای متوسط را در شهرهای خود دارند یا خیر.

نتایج این بررسی که در گاردین نیز به چاپ رسیده است بسیار تلخ‌تر از تصور کارشناسان بود. به موجب این بررسی، فقط ۷ درصد خانه‌ها در یکصد منطقه شهری پرجمعیت دارای اجاره بهایی بودند که ساکنان سیاهپوست این شهرها در سال ۲۰۱۹ می توانستند از عهده پرداخت آن ها برآیند و این در حالی بود که ۶۹ درصد سفیدپوستان از توانایی مالی کافی برای پرداخت این اجاره بها برخوردار بودند.

در ۱۲ منطقه پرجمعیت شهری از جمله لس آنجلس، میامی و اورلاندو هیچ خانه‌ای که اجاره بهای آن قابل پرداخت برای سیاه‌پوسوتان باشد، وجود نداشت.

طبق آماری که در اختیار گاردین قرار گرفته است بیشتر خانه‌هایی که سیاهپوستان و خانواده‌های کم درآمد قادر به پرداخت اجاره آن‌ها بودند، در محله‌هایی قرار داشت که فاقد مدارس پیشرفته، پارک و حتی هوای پاک بودند.

کارشناسان بر این باورند که این بحران همچنان روندی افزایشی داشته است. نشانه‌هایی دال بر آن وجود دارد که این بحران نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است و اجاره بها در آمریکا در سال ۲۰۲۱ به سرعت رو به افزایش است.

افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی در دوران همه‌گیری کرونا بیشترین تیتر خبر رسانه‌ها را به خود اختصاص داده بود  اما در زیر آوارهای تورمی آمریکا، روند بسیار نگران کننده «افزایش قیمت اجاره مسکن» نیز نهفته است.

آمارها حاکی از آن است که در چندماه اخیر، اجاره بهای نزدیک به شش میلیون خانواده آمریکایی، عقب افتاده است که این رقم دو برابر زمان پیش از همه گیری کروناست. در همین حال، حمایت‌های مالی از خانواده‌های آمریکایی در بخش مسکن که در دوره همه‌گیری کرونا به اجرا گذاشته شده بود رو به اتمام است و شهرهای بزرگ آمریکا با معضل افزایش شمار بی خانمان‌ها مواجه می شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    ایران هم جوره دیگه ظلم می کنند خود مردم ظالمند احتکار می کنند، دروغ میگند، جاش بیفته ریاکاری می کنند. به مستاجر سخت میگیرند، حسادت میکنند، همچشمی احمقانه ایی دارند، اسراف کارند و واقعا مردم بدی داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس