کد خبر 1373921
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
هادی العامری: هیچ نیروی خارجی حق حضور در خاک عراق را ندارد

رئیس ائتلاف فتح عراق در دیدار با سفیر اسپانیا گفت که از ابتدای سال ۲۰۲۲ به این سو، هرگونه حضور نیروهای خارجی در عراق قانونی نبوده و توجیهی ندارد.

به گزارش مشرق، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق در دیدار با «پدرو مارتینیس» سفیر اسپانیا در بغداد، بار دیگر بر غیر قانونی بودن حضور نیروهای خارجی در خاک عراق تأکید کرد.

به نوشته وبگاه بدر نیوز، در این دیدار که در دفتر هادی العامری صورت پذیرفت، این شخصیت سیاسی عراقی گفت که از ابتدای سال ۲۰۲۲ ادامه حضور هر نیروی خارجی در عراق غیر قانونی بوده و آن‌ها هیچ حقی برای این کار ندارند.

اشاره هادی العامری به این تاریخ به نتایج گفت‌وگوهای استراتژیک میان بغداد و واشنگتن است که طبق آن قرار بود تمامی نیروهای خارجی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ خاک عراق را ترک کنند که البته آمریکا هیچ نیرویی از عراق خارج نکرد و نظامیان خود را با تغییر عنوانشان به نیروهای مستشاری باقی نگه داشت.

رئیس ائتلاف فتح در ادامه سخنان خود روابط عراق و اسپانیا را ریشه‌دار توصیف کرد و گفت که بر بهبود روابط و باز شدن افق‌های جدید برای همکاری بیشتر میان بغداد و مادرید اصرار دارد.

او در بخش دیگر سخنان خود به بن بست سیاسی موجود در عراق بر سر انتخاب نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت که گروه سیاسی تحت رهبری وی تمامی تلاش خود را برای پایان این وضعیت و تشکیل دولتی که بتواند مسئولیت‌پذیر بوده و کار خدمات‌رسانی به مردم عراق را به خوبی انجام دهد، در پیش خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس