وزیر خارجه تاجیکستان: آماده ایم تا صفحات جدیدی در روابط با ایران بگشاییم

وزیر خارجه تاجیکستان در دیدار معاون وزیر خارجه گفت: هیچ منع و محدودیتی برای کار با ایران نداریم و آماده ایم تا صفحات جدیدی در روابط دو کشور بگشاییم.

به گزارش مشرق، «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در آستانه برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان با «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان در شهر دوشنبه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه تاجیکستان اظهار داشت: روابط بین دو کشور بسیار خوب است، اما در حد انتظارات از دو ملت برادر، همزبان و هم تاریخ نیست. مهرالدین تاکید کرد: صفحه جدیدی در روابط دو کشور گشوده شده است.  

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز همکاری‌های کنسولی و توسعه روابط مردم - مردم را پیشران گسترش ارتباطات بین کشور در بخش‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواند و ابراز امیدواری کرد در دوران پساکرونا و شرایط دشوار منطقه با تسهیل هر چه بیشتر تعاملات مردمی و لغو روادید بین دو کشور به سطح دلخواه و شایسته روابط بین دو ملت خویشاوند دست یافته و از فرصتها بهره برداری شود.  

وزیر امور خارجه تاجیکستان اعلام کرد: دو کشور در موضوعات منطقه ای و سازمانهای بین المللی همکاریهای بسیار نزدیکی دارند و همه دولتمردان تاجیکستان اعتقاد دارند که ایران و تاجیکستان باید در عرصه های سیاست و امنیت به سطح بالاتری از همکاری در روابط دوجانبه، منطقه ای و در جهان دست بیابند.  

وی با اشاره به حضور گسترده شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی در تاجیکستان و مشارکت آنها در اجرای فرصت های اقتصادی این کشور افزود: هیچ منع و محدودیتی برای کار با ایران نداریم و از تخصص شرکتهای ایرانی رضایت داریم و آماده ایم تا صفحات جدیدی در روابط دو کشور بگشاییم.

در این دیدار در باره مسائل منطقه و جهان، بحران اوکراین، سازمان شانگهای، بازگشایی و گسترش دفاتر کشورمان در تاجیکستان، توسعه گردشگری و مشکلات برخی شرکت های ایرانی در تاجیکستان گفتگو شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 0
    در و آغوش ایران همواره برای همسایگان بویژه تاجیکستان و اعضای تمدنی پیرامونی باز بوده . زمان باید میگذشت و ثابت میکرد ایران در ارتباطش با همسایگان صادق و راسخ و خواستار روابطی به احسن وجه و تفاهم بوده
  • پان آریایی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 3
    تاجیکستان یک کشور آریایی است و ایران باید تمام قد از این کشور دفاع کند در اسیایی میانه تنها تاجیک ها و روس ها آریایی هستند با نفوذ پانترکیسم در اسیایی میانه باید بیشتر دقت کرد هم اکنون مردم دو شهر سمرقند و بخارا در ازبکستان تحت شدیدی ترین ظلم و ستم ها از سوی پانترک های ازبکستان هستندالبته خوشبختانه بیشتر مردن این دو به زبان روسی گرایش دارند که از خانواده آریایی هاست و ازبکی مورد نفرت این مردم است باید این دو شهر مهم برای آریایی ها به هر قیمتی حفظ شود
    • NL ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 1
      دیگر از شنیدن کلمه آریایی به من حال تهوع دست می دهد.چقدر باید یکی خوار باشد که بگوید آریایی است تا شاید سفید پوستان اروپایی او را آدم حساب کنند و البته سگ هم حسابش نمی کنند! خدا لعنت کند همه نژادپرستان از هر صنف و نژاد و قومی که باشند. بر هر چی پان هست لعنت. پان ترک و پان فارس و پان کرد و پان عرب .... واقعا وحشتناک است که بعد از 1400 سال میارزه بی امان اسلام با نزاد پرستی و اعلام اینکه همه نژادها و رنگها با هم برابرند و هیچ برتری جز تقوا وجود ندارد، هنوز عده ای در این توهم های عقب افتاده هستند.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 8
    تاجیکستان چیه آخه برید سراغ یه کشور درست حسابی تر
  • ایران زمین IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    ایران و تاجیکستان دو ملت برادر هم زبان و هم فرهنگ هستند
  • عبداله مهربیشتر IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    تو را بخدا مثل سری قبل در رابطه با آنها کار خرابی نکنید بگذارید بما تکیه کنند نه به عربستان
  • مردم IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 4
    کشورهای به درد نخور .چقدر نزول کرده ایم!!!!
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 3
    تاجیکستان. مثل افعانستان هست .بابا این کشور از کجا پیدا کردید
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    نمک ایران خوردن دارد ونمکدانش شکستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس