افغانستان

سفیر ایران در کابل در دیدار با مقامات وزارت کشاورزی و دامداری هیئت حاکمه افغانستان از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل در دیدار با «صدراعظم» معاون وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری طالبان آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری افغانستان را اعلام کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری طالبان، امینیان در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و افغانستان در تحریم قرار دارند، تاکید کرد که خروج از این وضعیت نیازمند همکاری دوجانبه این کشورهاست.

وی با اظهار اینکه مشکلات مهاجرین و کشت و قاچاق مواد مخدر دو کشور همسایه را متضرر ساخته است، خواستار همکاری مشترک برای حل این مشکلات شد و آمادگی ایران برای کمک به توسعه کشاورزی افغانستان را اعلام کرد.

سفیر ایران در کابل، افغانستان را بازار مناسبی برای خرید محصولات کشاورزی ایران دانست و افزود که در حال حاضر حدود 8 میلیارد دلار پول این کشور صرف خرید محصولات کشاورزی و دامداری از کشورهای خارجی و قاره‌های دور و نزدیک می‌شود.

براساس این گزارش، امینیان ادامه داد که اگر افغانستان بتواند این مواد را تهیه کند، ایران از دیگر کشورهای جهان محصولات کشاورزی و دامداری خریداری نخواهد کرد.

وی به منظور گسترش روابط تجاری با افغانستان طرح‌هایی را پیشنهاد کرد و یادآور شد که ایران در بخش کشاورزی، دامداری و باغداری آماده هر نوع همکاری با کشاورزان، دامداران و باغداران افغانستان است و در آینده از فراهم‌سازی امکانات و خریداری محصولات آن‌ها نیز اطمینان داد.

از سوی دیگر  معاون وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری طالبان نیز اطمینان داد که هیئت حاکمه افغانستان آماده هر نوع همکاری و فراهم‌سازی سهولت‌ها در بخش‌های مختلف است.

وی با اشاره به اشتراکات زیاد فرهنگی، دینی، زبانی، جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور افزود که در حال حاضر امنیت در سراسر افغانستان تامین شده است، اما هنوز مشکلات اقتصادی دامنگیر شهروندان این کشور است.

بیشتر بخوانید:

افتتاح کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ در تاجیکستان +فیلم

صدراعظم اضافه کرد که ایران دارای وسایل و ماشین آلات پیشرفته کشاورزی است و می‌تواند با دولت افغانستان و دهقانان این کشور برای رفع مشکلات اقتصادی این کشور همکاری کند.

سفیر ایران پیش از این نیز در دیدار با «عبدالرحمان راشد» وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری طالبان گفته بود که ایران آماده هر نوع همکاری و سرمایه‌گذاری در افغانستان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 1
    طرح های مشترک کشاورزی و معادن بین ایران و افغانستان راهکار درست و به سود هر دو ملت است . و اقدامی نیک برای رفع مشکلات گریبانگیر افغانستان است .
  • مهدی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    البته اگه مثل طرح آب هیرمند افغانستان بالانکشه خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس