کد خبر 1376350
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
اعتراف رسانه عبری به دست خالی رژیم صهیونیستی در مقابل غزه

یک رسانه عبری اعتراف کرد، دست اسرائیل در هدف قرار دادن زیر ساخت‌های مقاومت غزه خالی است و سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی هم به آن اعتراف کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان هاآرتص شامگاه سه شنبه در گزارشی که در پایگاه اطلاع رسانی اش منتشر شد تاکید کرد، سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) هم به این امر واقف است که بانک اهداف بسیار کوچکی در غزه در اختیار دارد.

یانیو کوبوویتز نویسنده این گزارش خبر داد، ساختار نظامی اسرائیل تنها موفق به مشخص کردن تعداد ناچیزی از اهداف در نوار غزه برای حمله به آنها در جنگ آتی است، در حالی که اهمیت این اهداف نیز در مقایسه با دیگر جبه‌ها بسیار پایین تر است.

مسئولین عالی‌رتبه سرویس اطلاعات ارتش اسرائیل با تایید این مسئله افزودند، ارتش اسرائیل از اول مه ۲۰۲۱ کار مشخص کردن اهداف جدید و افزودن آن را به بانک اهداف اسرائیل برای استفاده از آنها در درگیری آتی آغاز کرده است.

براساس اطلاعات که این رسانه از راهروهای سرویس‌های امنیتی بعد از برگزاری یکی از جلسات مربوط به این امر به دست آورده است، بانک اهداف از ۳ سال پیش زمان روی کار آمدن آویو کوخاوی در ریاست ستاد ارتش ۴۰۰ درصد اضافه پیدا کرده است، اما حتی مسئولین عالی‌رتبه سرویس اطلاعات هم اذعان دارند که تمامی اهداف جمع آوری شد ارزش بسیار پایینی داشته و در مقایسه با اهداف دیگر جبهه‌ها بی ارزش هستند.

به گفته این منابع بعد از جنگ اخیر و حمله اسرائیل به اهداف مختلفی در نوار غزه، دیگر هدف خاص و با ارزشی برای (گروه‌های مقاومت) در نوار غزه موجود نیست.

این روزنامه نگاری اسرائیلی به نقل از منابع نظامی هم خبر داد: مسئله بانک اهداف در غزه در برهه اخیر به یکی از مسایل بغرنج برای اسرائیل تبدیل شده است و تمامی تلاش‌های اطلاعاتی نیز به اهدافی با ارزش پایین منتهی می‌شوند.

گفتنی است به اعتقاد کارشناسان صهیونیست نبود اطلاعات صحیح و بانک  اهداف ارزشمند در غزه باعث ناکامی اسرائیل در جنگ (سیف القدس شد) و باعث شده است تا به امروز نهادهای مختلف اسرائیلی یک دیگر را مقصر اصلی این شکست معرفی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس