رسانه عبری: ارتش اسرائیل قادر به شنود سیستم ارتباطی حماس در غزه نیست

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد ارتش اسرائیل تاکنون موفق به رخنه به سیستم ارتباطی جنبش حماس در نوار غزه نشده اما تلاش‌ها برای انجام این کار ادامه دارد.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی نیوز وان در گزارشی در این رابطه فاش کرد، با وجود آن که اسرائیل از برنامه جاسوسی پگاسوس برای شنود تلفن‌های همراه مسئولین عالی‌رتبه و فعالان حقوق بشر فلسطینی استفاده کرده است اما نتوانسته است در سیستم ارتباطی بومی سازی شده حماس که در نوار غزه از آن استفاده می کند، رخنه کند.

 این رسانه عبری زبان با استناد به برخی از گزارش‌های منتشر شده ادعا کرد در جریان جنگ اخیر "نگهبان دیوار" (سیف القدس) ارتش اسرائیل جمعه طلحه رئیس شبکه سایبری جنبش حماس را که یکی از دستیاران مهم محمد ضیف رهبر شاخه نظامی جنبش هم محسوب می‌شد، ترور کنند.

به زعم این رسانه صهیونیستی حماس دانش فنی در بخش سایبری را از ایرانی‌ها فرا گرفته و اکنون شاهد آن هستیم که حماس یگان‌های ویژه‌ای را برای مقابله با جنگ الکترونیکی اسرائیل تشکیل داده است. امروز حماس یگان هایی با توانمندی‌های متنوع برای اقدام علیه اسرائیل در اختیار دارد که در جنگ آینده آنها را به کار خواهد گرفت.

در بخش دیگری از گزارش تاکید شده است، یگان سایبری حماس به چنان قدرتی رسیده است که اکنون حملات سایبری خود را علیه مراکز زیر بنایی اسرائیل از بیمارستان‌ها گرفته تا بانک‌ها و شرکت‌های تامین انرژی انجام می‌دهد.

به اعتقاد تهیه کنندگان گزارش یکی از نمادهای این پیشرفت اقداماتی است که حماس برای به دام انداختن نظامیان اسرائیلی از طریق شبکه‌های اجتماعی بود.

در بخش دیگری از گزارش با استناد به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های مختلف آمده است: از زمانی که حماس سامانه ارتباطی خاص به خود را ایجاد کرد، اسرائیل توانمندی شنود خود را از دست داده است و با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای رخنه به داخل این سیستم و شنود مکالمات یا ضربه زدن به عملکرد آن در این کار توفیقی نداشته است.

به زعم نیوز وان تقابل اطلاعاتی اسرائیل و حماس برای مدتهای طولانی ادامه خواهد داشت و اسرائیل اطلاعات امنیتی خوبی در مورد شاخه نظامی حماس در اختیار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس