به گزارش مشرق، بر اساس این گزارش، میانگین قیمت هر گالن (۳.۸ لیتر) بنزین معمولی در آمریکا در اوایل صبح چهارشنبه به ۴.۵۶ دلار رسید. این قیمت ۴ سنت بیشتر از ۴.۵۲ دلار در هر گالن در روز سه شنبه و بالاتر از ۴.۴۷ دلار در هر گالن قیمت بنزین در روز دوشنبه است.
افزایش قیمت بنزین در آمریکا در میان تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه به دلیل جنگ اوکراین و همچنین در میان تورم بی سابقه در آمریکا اتفاق می افتد.
در ماه آوریل نرخ تورم در آمریکا ۸.۳ درصد اعلام شد که اگرچه کمتر از ماه گذشته آن بود اما همچنان در ۴۰ سال اخیر بی سابقه است.
جو بایدن رئیسجمهوری آمریکا همزمان با جنگ اوکراین به دلیل افزایش فزاینده قیمت ها و تورم تاریخی، تحت فشار بسیاری در داخل کشورش قرار دارد که هرلحظه بر ابعاد این بحران اقتصادی افزوده می شود.
وزارت کار آمریکا، تورم در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) را ۸.۳ درصد اعلام کرد که همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته است. تورم در ماه مارس ۸.۵ درصد بود.
مشکلات در زنجیره تأمین، جنگ اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان، قیمت کالاها را همچنان در آمریکا در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشته است.
کمبود شیر خشک نیز که به تازگی به معضلات دولت بایدن افزوده شده، گفته می شود به دلیل تعطیلی یک کارخانه در آمریکاست که حدود ۴۰ درصد محصولات شیر خشک در سراسر این کشور را از دسترس خارج کرده است.
ضعف دولت دموکرات بایدن در مهار تورم، محبوبیت وی را به پایین ترین سطح کاهش داده و شرایط دشواری را برای او رقم زده است.
نتایج آخرین نظرسنجی موسسه راسموسن نشان می دهد که ۶۱ درصد آمریکایی ها معتقدند؛ سیاست های بایدن باعث افزایش تورم شده است و ۸۳ درصد نیز تورم را مساله ای بسیار مهم در انتخابات نوامبر کنگره می دانند.
اما رئیس جمهوری آمریکا می گوید که از سختی مردم آگاه است و دولت او و بانک مرکزی آمریکا در حال تلاش برای حل این مشکل اصلی هستند.
بایدن راهکارهایی را برای برون رفت از از این بحران ارائه کرده است که رقبایش موفقیت آن را زیر سوال می برند. از جمله راهکارهای او، ایجاد استقلال واقعی در بخش انرژی است که بر اساس آن، باید استانداردهای مصرف سوخت برای خودروها و کامیونها بهبود یابد و برای خانواده ها به منظور استفاده از خودروهای الکتریکی گزینه ای ایجاد شده و سرمایه گذاری گسترده در بخش ایستگاه های شارژ و همکاری با خودروسازان برای اطمینان از این امر که تا سال ۲۰۳۰ از هر دو خودروی تولید شده در آمریکا یک خودرو سوخت فسیلی مصرف نکند، صورت گیرد.