ادعای انگلیس علیه روسیه درباره تبدیل مواد غذایی به اهرم باج‌گیری از جهان

وزیر امور خارجه انگلیس در تازه‌ترین اظهارات علیه روسیه، کرملین را متهم کرد که از طریق محاصره صادرات غلات اوکراین، به دنبال باج گیری از جهان است.

به گزارش مشرق، «لیز تراس» که به «بوسنی و هرزگوین» سفر کرده است روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اقدامات ادعایی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را وحشتناک خواند و گفت:‌ او در واقع از گرسنگی و کمبود غذا را در میان مردم فقیر در جهان به سلاح تبدیل کرده است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این وضع ادامه یابد. پوتین باید به محاصره گندم اوکراین پایان دهد. ما به همراه شرکا و متحدان‌مان هر اقدامی را که لازم باشد برای خروج گندم از اوکراین و صادرات آن به سایر کشورها انجام می‌دهیم.

پیشتر یک نشریه انگلیسی گزارش داد که لندن به همراه شرکای خود در ناتو قصد دارد تا به دلیل آنچه محافظت و اسکورت کشتی‌های حامل غلات مهم اوکراین خوانده می‌شود، کشتی جنگی به «اودسا» در دریای سیاه اعزام کند.

تایمز چاپ لندن هفته پیش نوشت: هدف "ائتلاف مشتاقان" شکستن محاصره روسیه با ایجاد یک "کریدور حفاظتی" در اودسا از طریق تنگه «بسفر» است. ایالات متحده هم گفته که موشک های دوربرد خود را برای خارج کردن کشتی های روسی اعزام خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در واکنش به این تحولات گفت: "ما قاطعانه این اتهامات را نمی پذیریم، برعکس، کشورهای غربی را به انجام اقداماتی که منجر به این شده است، مقصر می دانیم. "

روسیه و اوکراین روی هم حدود ۳۰ درصد از عرضه جهانی گندم را تشکیل می دهند. حدود ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به صادرات غلات اوکراین وابسته هستند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، جنگ در اوکراین موجب شده است قیمت مواد غذایی در سراسر جهان به بالاترین سطح برسد. یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر در جهان که یک سوم آن‌ها زیر خط فقر به سر می‌برند، بشدت در معرض کمبود و قطع مواد غذایی، انرژی و سیستم‌های مالی هستند که منجر به افزایش فقر و گرسنگی بیشتر می‌شود.

سازمان ملل در تلاش است تا توافقی را برای از سرگیری صادرات مواد غذایی اوکراین و صادرات مواد غذایی و کود روسیه به دست آورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 1
    دنیا باید با روسیه صهیونیست که وطن نصف مردم اسرائیل هست مقابله کند
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      1 0
      خدا شفات بده!! خخخخخخ
    • بختیاری IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      یادت رفت نسل کشی انگل یسی ها رو بوسیله قحطی ساختگی توسط ایران محکوم کنی.! غربی های کثیف فقط شکل آدمیزاد هستند ولی از نظر فرهنگ وتمدن خوی وحشیگری درنده ای وجود نداره که این پست فطرت ها با اون مقایسه بشه. روز تاوان دادن نزدیکه غربی های وحشی
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • US ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 1
    خب دریای سیاه رو چرا مین گذاری کردند. در ضمن روسیه کاملا تحریم شده و از سامانه پرداخت بین‌المللی کاملا جدا شده. نیاز هست کشورهای مختلف به سامانه پرداخت روسیه متصل بشوند و دوم اینکه آمریکا از مین گذاری و حمله در دریای سیاه دست بکشد. این آمریکایی تا و انگلیسی تا نشستن چقدر فکر کردند؟!!!! میکنیم ابرقدرتی آمریکا تموم شده حالا هی ضرضر کنید!!!!! این اروپایی تا خوابند !!! بیدار بشید که اتحادیه اروپا مدت زیادی از عمر اتحادیه شون باقی نمونده!!!!!
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • بوسجين اردبيل IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 0
    اين انگليس و امريكا از كل جهان باج گيري مي كنند اموال كشور ها مصادره مي شود بلوكه مي شود صداي هيچ فرد تكثر گرا و جهان سازي و كليه نحله هاي تفكر در نمي ايد اما اگر كشوري بخواهد براي دفاع خود ملزومات لازم را براي خودش داشته باشد با وقاحت ان را باج گيري و يا گروگان گيري ناميده مي شود واقعا دنيا با اين سياست مداران به كجا مي رود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس