کد خبر 1380161
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
اوکراین: دست برتر جنگ اکنون در اختیار روسیه است

یک فرمانده ارشد نظامی اوکراین، همراستا با ارزیابی‌های دیگری که از دستاوردهای نظامی روسیه خبر می‌دهند تصریح کرد که روسیه اکنون درگیری‌های منطقه لوهانسک دست برتر را در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارتش اوکراین امروز پنجشنبه (۵ خرداد/۲۶ مه) گفته که با شدت گرفتن درگیری‌ها در منطقه لوهانسک، روسیه دست برتر را در جنگ به دست آورده است.

«اولکسی گروموف»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین روز پنجشنبه گفت که روسیه «هم در حملات هوایی و در حملات توپخانه‌ای» دست برتر را دارد اما نیروهای کی‌یف «با همه توان برای تغییر دادن وضعیت تلاش می‌کنند.»

گروموف در یک نشست خبری در کی‌یف تصریح کرد که اوضاع در منطقه «سیورودونتسک» در استان لوهانسک اوکراین «دشوار اما باثبات» است و نیروهای روسیه در حال انجام حملات هوایی و تحمیل خسارت‌های توپخانه‌ای به نیروهای اوکراین هستند.

وی تصریح کرد: «همه یگان‌ها، همه نیروها طبق طرح کلی فرمانده ارشد فعالیت می‌کنند.» او همچنین گفت که تأمین تسلیحات از سوی متحدان اوکراین، «پیروزی ما را تسریع خواهد کرد.»

این فرمانده ارشد نظامی اوکراین گفت که عملیات نیروهای روسیه طبق یک «طرح سنتی» پیش‌ می‌رود که آنها ابتدا از هواپیماهای بمب‌افکن و بعد هواپیماهای جنگی استفاده می‌کنند و در ادامه به حملات توپخانه‌ای و زمینی روی می‌آورند.  

اظهارات این فرمانده اوکراینی در حالی مطرح شده که یکی از مشاوران «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (چهارشنبه) ارزیابی بدبینانه‌ای از وضعیت جنگ برای طرف اوکراینی ارائه کرد.

«اولکسی آرستوویچ» روز چهارشنبه گفت که نیروهای اوکراین «از لحاظ سرعت» از نیروهای روسیه عقب هستند. او گفت روس‌ها قبل از اوکراینی‌ها توانسته‌اند منابع ذخیره‌شان را جمع‌آوری کنند. او گفت این موضوع باعث می‌شود اوضاع در جبهه جنگ دشوار شود.

آرستوویچ همچنین هشدار داد که در آینده نزدیک «اوضاع در جبهه ممکن است بدتر شود و محاصره نیروهای اوکراین امکان‌پذیر است.» وی تأکید کرد که ارتش اوکراین ممکن است با «شکست‌های سنگین» مواجه شود.

اوکراین اعلام کرده نیروهای روسیه به بیش از ۴۰ شهرک در شرق دونتسک و لوهانسک حمله کرده و شهرهای سیورودونتسک و لیسیچانسک زیر بمباران قرار گرفته‌اند.

معاون وزیر دفاع اوکراین روز پنجشنبه گفت که نیروهای روسیه مواضع اوکراین را در چندین منطقه دونباس به صورت همزمان با سیستم‌های راکتی، هواپیما و توپخانه بمباران کرده‌اند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

در همین حال، امروز «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» مدعی شده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اجازه ندارد شروط صلح در اوکراین را دیکته کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی تصریح کرد که غرب مخالف تحمیل صلح به اوکراین بر اساس شرایط دیگران است و گفت: «هیچ صلح تحمیلی وجود نخواهد داشت، اوکراینی ها آن را نمی پذیرند و ما نیز آن را نمی پذیریم. باید پوتین را متقاعد کنیم که نمی تواند صلحی را که می‌خواهد تحمیل کند، زیرا اوکراین آن را نمی‌پذیرد.».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    33 2
    آمریکا تا آخرین اوکراینی در برابر روسیه خواهد جنگید.
    • کیان IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      6 7
      شما انتظار داری که اوکراینیها دو دستی مملکتشون رو تقدیم روسیه کنن، به نظرم در هر شرایطی از وطن باید دفاع کرد و اوکراینیها هم جانانه دفاع میکنن
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      9 6
      اِه، چطور شماها انتظار دارین ایرانیها دودستی کشورشونو تقدیم آمریکا کنن و هرچی اون گاوچرونهای تروریست گفتن بگن چشم!!! از وطن باید دفاع کرد و ما هم 43 ساله داریم دفاع میکنیم و هرکی هم بگه تسلیم شین میزنیم تو دهنش!!!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • ف GB ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    16 2
    روسیه از اول دست برتر داشت و خواهد داشت...به طناب آمریکا و غرب به چاه رفتن همین میشود
    • علیرضافرزنددشتستان IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 2
      روسها در حال حاضر که چند ماه از جنگ گذشته تازه حساب دستشان آمده که الان قرن21 است و با تکنولوژی های امروز نمی توان تاکتیک های جنگی 50سال پیش را اجرا کرد./////////////// تلاش برای تصرف برق آسا و چند روزه ی پایتخت خود گواه این توهم بود... ولی الان که قدرت و توان حریف را سنجیده اند دارند آهسته آهسته پیشروی می کنند/////// اوکراین هم فهمیده که به دیوار سستی تکیه کرده بود
  • UA ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    8 1
    تقریبا بندر آپدیت یعنی آخرین بندر مهم اوکراین نیز در حال سقوط هست و این به معنای پایان جنگ به نفع روسیه هست. اولاف شولتز بیچاره توهم زده چون نمیدونه این روسیه هست که تعیین می‌کنه بخاطر نیاز کشورها به گاز و مواد غذایی روسیه سامانه مالی روسیه بر سوییفت غلبه خواهد کرد هر چند چین و چند کشور مستقل دیمر هم با قدرت در حال فتح کشورها ها هستند.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    5 4
    درود بر روسیه
  • مندل IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    4 7
    مرگ بر روسیه و طرفدارانش درود بر زلانسکی قهرمان
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 0
      منظورت از "زلنسکی" همون مواد فروش نبش اون کوچه هه تو کیف هست؟؟!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 1
      نفرین نکن که برمیگرده به خودتا ، از ما گفتن بود
    • ایرانی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      مرگ بر غرب وغربزدگان ویانکی ها وگاوچرونها وحیوان صفتها .
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    غرب به بدبخت کردن و ویرانی اوکراین ادامه می دهد. در اینکه تمام مناطق روسی الاصل اوکراین به اضافه مناطق حائل از اوکراین از اوکراین مستقل خواهند شد و در نهایت به روسیه خواهند پیوست شکی نیست. این رجز خوانی های شولتز حتی به درد خودش هم نمی خورد و کمکی به حل مشکل گرانی مواد غذایی و هزینه انرژی در آلمان نمی کند. اگر هم شولتز به منظور پایداری بر اصول این خزعبلات را بافته است باید دید که اصولأ کشور بی اصول و بی مبنایی مانند آلمان چرا این چرندیات را می بافد؟ آیا فحاشی دلقکینسکی بر علیه آلمان و غرب مؤثر افتاده است؟ که در اینصورت شولتز بداند که از دلقک زلینسکی توسری و تو دهنی خوردن نهایت حقارت و بیمقداری است.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 2
    ابهت تخیلی ابرقدرتی پوتین با این تجاوزش بهم ریخت. فکر می کرد کشور ضعیف اوکراین چند روز تصرف می کنند. تانک هایش را مستفیم برای تصرف کیف فرستاد. بعذ از شکست در تصرف کیف حال به دو استان شرقی هم مرزش که روس تبارهی زیادی دارد اکتفا کرده. دنیا نباید در برابر این تجاوز و جنایت روسیه ساکت بماند. امریکا همانطوریکه در دهه 1990 مسلمانها ی بسنی را از جنگال نسل کشی صربها به کمک روسیه نجات داد باید این بار هم به کمک اوکراین بیاید
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      عزیزم آمریکا مسلمانان بوسنی را تحریم تسلیحاتی کرد و سبب کشتار گسترده آنها شد. وقتی دید با کمک ایران و نیروی مسلمان از سراسر جهان دارد ورق بر می گردد و مسلمانها که تنها 45 درصد بوسنی برایشان مانده بود توانسته اند هفتاد درصد آن را تصرف کنند، ناگهان صلح دیتون را بر بوسنی تحمیل کرد و نیمی از بوسنی را به صربها به عنوان جمهوری صربسکا هدیه کرد. بعدا در جنگ کوزوو بود که نگذاشت این ماجرا تکرار شود و فورا به صربستان حمله کرد
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    پوتین عطرگل قند و نبات ، درد و بلات سر دشمنات
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    اون گله سگای آمریکایی که برای ارباب آمریکایی شون واق واق می کردن و هی دم تکون میدادن پس کجان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس