کد خبر 1380303
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

 به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت:

در ۷ اکتبر ۱۷۴۰، صدها تن از چینی اندونزیایی ها، که بسیاری از آنها کارگران کارخانه قند بودند، با سرباز هلندی درگیر شدند.

  هلندی ها در تلافی آن با توپ به خانه ی چینی ها آتش گشودند که باعث آتش گرفتن آنها شد.

 برخی از چینی‌ها در خانه‌های در حال سوختن جان خود را از دست دادند.

سربازان دیگر در میان ردیف های خانه های در حال سوختن جستجو می کردند و هر بازمانده ای را که می یافتند با خونسردی کشتند. 

"ون هوول" سیاستمدار هلندی و منتقد استعمار می‌نویسد "زنان باردار و شیرده، کودکان و پیرمردان لرزان بر شمشیر افتادند. زندانیان بی دفاع مانند گوسفند سلاخی شدند". 

روز بعد خشونت ادامه یافت و بیماران در یک بیمارستان قتل‌عام شدند.

دو روز بعد شورای هلند برای تحویل سر هر چینی مبلغی جایزه تعیین کرد. در نتیجه، مردم توسط سربازان شکار شدند.

گزارش‌های این قتل عام تخمین می‌زند که ۱۰هزار چینی در این درگیری کشته شدند. از کل جمعیت باتاویا بعد از قتل عام مورخین رقم ۶۰۰ بازمانده را ارائه می دهند.

وقتی هلندی‌ها ۱۰ هزار چینی را سوزاندند

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    4 25
    عیب نداره. آن زمان کشتار کلا مد بوده. همان زمان دوره نادرشاه افشار در ایران بود. همان کس زن و مرد و کودک دهلی را قتل عام کرد و بعدها در هر شهر قتل عام کرد و کله منار ساخت. اما حالا مردم ایران به آن جانی خون آشام افتخار می کنند چون برایشان امپراطوری ساخت. هلندی ها هم حق دارند به جنایات شرکت هند شرقی هلند افتخار کنند چون برایشان امپراطوری ساخت. البته با این تفاوت که نادرشاه سلسله مسلمان و فارسی زبان کورگانی هند را عملا نابود کرد و سبب سلطه هندوهای ضد ایرانی ماراتا و سپس انگلستان بر هند شد، در حالی که هلندیها یک قوم غیر مسیحی و به قول خودشان بربر را قتل عام کردند.
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      8 1
      الانم عیب نداره،مگه یانکی های گاوچرون میلیونها انسان رو در همین چهل پنجاه سال اخیر قتل عام نکردن ؟ البته فقط ایرانیها، روسها ، چینی ها و کلا کشورهایی که نوکر غرب نیستن حق ندران کسی رو بکشن چون میشه جنایت علیه بشریت ، مگه نه؟؟
    • روزبه IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 2
      هخامنشی ها چطور درفتح آتن عمل کردن؟ اخوی کسی منکر جنایات پادشاهان نیست ولی مشکل اینکه خیلی ها بدشون میاد به جنایات گذشته غربیا اشاره بشه، مهم اینکه غربیها با این سوابقشون حق ندارن توجایگاه مدعی حقوق بشر بایستن
    • روشن IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      4 0
      این اشکال نداره! را که فرمودید را درش دقیق شدم دیدیم هیچ انسان آزاده ای چنین تعبیری در خصوص کشتار دست جمعی ندارد. یکبار دقیق خودت را در آیینه نگاه کن!
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      9 2
      دلیل حمله نادر به هند رو بگو الکی تاریخ نساز . حمایت دولت گورکانی هند از افغانها ی پشتو که ایران رو هفت سال به خاک و خون کشیدند و کشتن سفیر نادر در هند . در ضمن در دهلی ابتدا سربازان ایرانی که بدون سلاح در شهر بودن با شایعه قتل نادر قتل عام شدند و پس از اون فرمان مقابله صادر شد . علت و معلول رو باید با هم ذکر کرد نه هرجا خوشمون اومد یه ورش رو بگیم طرف دیگر نگیم . دولت گورکانی هند با سیاست های ظالمانه اورنگ زیب فروپاشید نه با اقدام نادر . چون نادر پس از شکست هندی ها با سلطان محمد گورکانی صلح کرد و حکومتش رو بهش برگردوند و به ایران بازگشت . خود دولت گورکانی صد سال بعد نادر هم سر کار بود .
    • محمد IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      2 3
      اولا ما به نادر علاقه نداریم دوما نادر هرچه قدر هم خون خوار بود و نصف اروپایی ها هم نتونست آدم بکشه اینکه تاریخ بدون تعصبات ببینیم خوبه ولی تحریف و تعویض تاریخ به نفع خودتون کار رشتیه
    • به محمد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      2 5
      خوشبختانه جانیانی مثل نادر در ایران کمتر فرصت نمود یافتند والا اگر آب بود ایرانیها هم شناگران ماهری بودند و امثال کوروش و داریوش و خشایارشا و انوشیروان و خسروپرویز آقا محمد خان قاجار داشتند که عمدا ملی گرایان با تحریف تاریخ چهره وحشتناک آنان را تلطیف می کنند. ثانیا این کجایش حریف تاریخ به نفع خودمان است؟ اتفاقا باید حقیقت تاریخ را بگوییم و عبرت بگیریم حتی اگر به ضررمان باشد.
    • به ۱۹:۵۹ - IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      2 1
      ستمگری همیشه هست چون کسانی چون تو هستند که ستم را توجیه کنند. آن ماجرا که گفتی بهانه ای بیش نبود. بسادگی می شد مقصر را یافت و محکوم کرد به جای قتل عام عمومی کل یک شهر . به نادر مردم دهلی پیام دادند اگر خدایی تو را بندگان باید و اگر شاهی رعیت باید. با این روش که تو مردم را می کشی نه بنده ای برایت می ماند و نه رعیت. آن جانی پاسخ داد که این حرفها که خدایی و شاهی را نمی فهمم. من نادرقلی هستم پول می خواهم. و ای کاش حکومت هند را گرفته بود کورگانیان را بدون ارتش و در نهایت ضعف مقابل ماراتا رها نمی کرد. بیهوده گردن اورنگ زیب نینداز. اگر نادر نبود نه ماراتا و نه انگلیسی ها به این راحتی ها هند را نمی گرفتند. حالا اینها به کنار. کله منار ساختن هایش در ایران را نمی دانی؟ نمی دانی چرا مردم ایران او را ظالمشاه نامیدند و برای همین علیقلی میرزا جانشین او خود را عادلشاه نامید تا بگوید با عمویش نادر فرق دارد؟
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      آمریکا انگلیس فرانسه و تمام وحشیای اروپایی رو توجیه نکن
    • سوسان IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      4 1
      دوتادولت ترک اوشار و گورکانی با هم جنگیدند و صلح کردند اما این پالانیها بازهم تاریخ رو ساختند و به خورد مردم دادند تاریخ نویس خائن مقصره تقصیر تو نیست بالام جان وقتی حاکمیت آرامیان خاخام منشی میشه ایرانی و زبان آرامی دری میشه هندی این حرفهای مفت هم زده میشه نفرین بر تاریخ نویسان دروغ کو که ملت رو علاف کردند
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    11 0
    بیخود میست میگن غربی های وحشی
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    5 0
    اروپا همان. امریکا. و امریکا هم اروپا ،،، بجز کشتن و غارت کشورها چی داشتن. طلای هند الا ن در کاخ ملکه تزئین در ودیوار و اموال و علوم ایرانیها و سایر ،،،، اروپا که غیر از درخت واب چیزی نداشت
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    9 0
    تمام تمدن غرب با تاراج جهان ایجاد شده و هنوز هم جلوی پیشرفت کردن بقیه کشورها را می گیرند
  • روشن IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    این عیبی نداره! را که فرمودید را درش دقیق شدم دیدیم هیچ انسان آزاده ای چنین تعبیری در خصوص کشتار دست جمعی ندارد. یکبار دقیق خودت را در آیینه نگاه کن
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      از کی تا حالا حیوون ها هم آینه به دست شده اند!
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    پراید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس