کد خبر 1385120
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت: ناپلئون طی فتوحات خود در اروپا آثار فرهنگی را به سرقت می برد و با این آثار موزه لوور را پایه گذاری کرد. بعد از شکست ناپلئون تعدادی از این آثار بازگردانده شدند ولی فرانسوی ها درس سرقت میراث فرهنگی سایر ملل را به خوبی فرا گرفتند. 

یکی از مورخین آمریکایی می نویسد که «با بازگشت این آثار، «ملل متمدن» آموختند به جای سرقت از یکدیگر، آثار تاریخی سرزمین های «غیرمتمدن» را در ابعاد گسترده به سرقت ببرند.» 

در سالهای استعمار آفریقا هزاران اثر تاریخی به فرانسه منتقل شدند که از راه سرقت به دست آمده بودند. 

در سال ۲۰۱۸ گزارشی منتشر شد که نشان می داد حدود ۹۰ درصد میراث فرهنگی آفریقا خارج از این قاره نگهداری می شوند و از این تعداد بیش از ۹۰۰۰۰ اثر در موزه های فرانسوی به نمایش گذاشته شده اند.  

در سالهای اخیر ماکرون برای به دست آوردن دل کشورهای غارت شده اعلام کرد که این آثار باید در آفریقا هم به نمایش گذاشته شوند و البته باز به فرانسه برگردند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    3 0
    نمایندگان غیور مجلس ما که خودشان داشتند کار غارتگران میراث فرهنگی را راه می انداختند.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 2
    خیلی هم خوبه بزار اروپایی ها بردارن ببرن ! اروپایی ها لیاقت نگهداری از آثار تاریخی خاورمیانه و آفریقا رو دارن چون مردم خاورمیانه و آفریقا انسانهای بی لیاقتی هستن و ارزش این چیزا رو نمی فهمن نمونش داعش بود که تمام آثار باستانی امپراتوری آشور رو که در شمال عراق موجود بودند و از زیبایی می درخشیدند رو از بین برد و همه ی مجسمه های شیرها و گاو های بالدار کاخ های شاهان آشور رو به تلی از خاک تبدیل کرد یا طالبان که تمام مجسمه های باستانی بودا رو که در دره ی بامیان موجود بودند ویران کرد! اروپایی ها‌ با ربودن این آثار تاریخی ، در حقیقت به جامعه ی بشری خدمت کردند ! اونها این آثار رو از خطر نابودی نجات دادند و روشون تحقیق کردند و همه ی اینها به سود بشریت بود ! این درسته که بناپارت یه انسان یاغی و دزد بود اما با این کارش باعث شد که این آثار با قرار گرفتن در محافل اروپا ، سالم به دست آیندگان برسند!
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      1 0
      نمونش داعش بود که تمام آثار باستانی امپراتوری آشور رو نابود کرد/// داعش رو کی درست کرد؟ همون که طالبان (نابود کننده مجسمه عظیم بودای بامیان) رو درست کرد. یعنی آمریکا و انگلیس و اسرائیل (مثلث نجاست). یک ماموریت مهم داعش نابود کردن آثار باستانی خاورمیانه بود تا چیزی از هویت این مردم باقی نماند. انگلیس ها در عربستان این ماموریت را به آل سعود صهیونیست دادند و آنها تا توانستند آثار باقیمانده از صدر اسلام را با بولدزر صاف کردند. روزی که انگلیس بدست مسلمانان فتح شود هیچ بنایی متعلق به قبل از سال 2000 در انگلیس باقی نخواهد ماند. چیزی که عوض داره گله نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس