واکنش مقتدی صدر به مخالفت ها با قانون ضد صهیونیستی پارلمان عراق

پس از ابراز نگرانی آمریکا از تصویب قانون جرم انگاری روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق، مقتدی صدر از سیاست دوگانه غرب در قبال این پرونده انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای که گفته می‌شود در واکنش به ابراز نگرانی آمریکا از تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق صادر شده است، تأکید کرد که ما با ادیان مخالفتی نداریم بلکه مخالف تروریسم، افراط گرایی و ظلم هستیم.

در بیانیه مقتدی صدر آمده است:

یهودی ستیزی ممنوع و عادی سازی روابط الزامی است!!!

کشتار نمازگزاران در مساجد نیوزلند و سایر کشورها تروریسم نیست!!!

اسلام‌ستیزی با سوزاندن قرآن‌ها، ممنوعیت حجاب، اجبار به تصویب قانون همجنسگرایی که در تمام شریعت‌ها ممنوع است و تروریستی توصیف کردن اسلام ممنوع نیست بلکه وظیفه است!!!

بازگشایی نکردن سفارت برخی کشورها الزامی نیست!!!

مقاومت علیه اشغالگری تروریسم است!!!

کوچاندن اجباری عرب‌ها از قدس و جلوگیری از ورود آنها اقدامی انسانی است!!!

آیا این سیاست شما است؟؟؟

ما از اقلیت‌های مسیحی و یهودی محافظت می‌کنیم و شما عرب‌ها و مسلمانان را اخراج می‌کنید!

ما تروریست‌های داعش را محکم می‌کنیم و شما افراط گرایی غربی را تأیید می‌کنید!

دیگر چه؟!

بدانید که ما با ادیان مخالفتی نداریم بلکه با افراط گرایی، تروریسم و ظلم مخالفیم.

واکنش مقتدی صدر به مخالفت ها با قانون ضد صهیونیستی پارلمان عراق

این بیانیه مقتدی صدر در حالی صادر می‌شود که واشنگتن تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس در پارلمان عراق را نگران کننده خواند.

در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این قانون در بیانیه‌ای عنوان کرد: آمریکا نگرانی عمیق خود را از تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل توسط پارلمان عراق ابراز می‌کند.

پرایس مدعی شد که این قانون مضاف بر اینکه آزادی‌بیان را به خطر می‌اندازد و به ایجاد فضای یهودی ستیزانه کمک می‌کند، به‌شدت با پیشرفتی که همسایگان عراق در عادی‌سازی روابط با اسرائیل رقم زدند، تناقض دارد!

سخنگوی امور خارجه در مجلس نمایندگان انگلیس نیز از قانون پارلمان عراق برای جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: اینکه پارلمان عراق در حال تصویب قانونی است که کسانی را که با اسرائیل رابطه دارند را مجرم دانسته و حتی تهدید به کشتن می‌کند، نگران کننده است.

گفتنی است، روز گذشته نمایندگان پارلمان عراق با اکثریت آرا قانون منع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب کردند. نمایندگان عراقی پس از تصویب قانون مذکور اقدام به سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    9 0
    حرف حساب
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    فعل اینها حرف است و باد هوا. در عمل که مقتدی صدر هم پیمان بارزانی و عاملان رابطه عراق با اسراییل است.
  • محمد IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    تناقض با جرم انگاری نفی هولوکاست نداره؟ عراق ی مصوبه هم برای اخراج آمریکا داشت. آر نتیجش چه خبر؟ شهادتد مسلم بن عقیل نماد بی ارجی قانون و شعار در عراقه.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    یکی به میخ یکی به نعل مقتدی دست از هوا و هوس قدرت بردار به تکلیفی که امام تعیین کرده عمل کن تشکیل دولت قوی در عراق موجب انسجام قدرت و وحدت عراقیها میشود و ترکها و صهیونیزم طمع نمی کنند بگذار رسشه آمریکا در کشور بخشکد بد بخت وزر و وبال این ستم به مردم فلک زده عراق را به گردن نگیر
  • CA ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    موضعگیری خوبی بود بعد از مدتها. مقتدی اول باید مشخص کنه با خودش چند چنده چون شترسواری دولادولا نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس