سودان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه یک هیأت عالی‌رتبه سودان به فلسطین اشغالی برای بررسی فرصت‌های تقویت روابط دوجانبه خبر دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» نوشت که یک هیأت عالی‌رتبه سودان هفته گذشته برای بررسی فرصت‌های تقویت روابط دوجانبه به فلسطین اشغالی سفر کرد.

این روزنامه به نقل از وبگاه فرانسوی "Intelligence Online"  نوشت که سفر این هیأت سودانی را بر خلاف عرف که وزارت خارجه بایستی آن را ترتیب می‌داد، موساد آن را ساماندهی کرده است.

روزنامه یسرائیل هیوم همچنین نوشت که وزارت خارجه آمریکا به تل‌آویو ابلاغ کرده که با برقراری روابط بین اسرائیل و نظام حکومت نظامی در خارطوم مخالف است و تل‌آویو بایستی از تحکیم روابط با حکومت نظامی سودان خودداری کند.

بیشتر بخوانید:

توافق محرمانه امنیتی آل سعود و رژیم صهیونیستی

به نوشته این روزنامه، با وجود درخواست‌های مکرر آمریکا، رژیم صهیونیستی از محکوم کردن کودتای نظامی در سودان که در تاریخ ۲۵ رخ داد، خودداری و روابط خود با سودان را حفظ کرده است.

بنابر گزارش شبکه النشره، یسرائیل هیوم همچنین نوشت که «ایلی کوهن» وزیر اطلاعات سابق رژیم صهیونیستی که در دوره نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» به خارطوم سفر کرده بود، پنج‌شنبه گذشته با «تام نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی دیدار کرد و او را به موافقت با عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو سودان تشویق و بر اهمیت سودان و موقعیت استراتژیک آن تأکید کرد.

به نوشته یسرائیل هیوم، کوهن از آمریکا خواست تا موضوع توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و موضع آمریکا در قبال کودتای نظامی در سودان به یکدیگر مرتبط نکنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دکتر فریماه رجاوند IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 12
    جمهوری اسلامی هم باید روابطش رو با اسرائیل عزیز عادی سازی کند تا مشکلات معیشتی ملت بزرگ ایران برطرف شود
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    8 0
    انشاءالله بعد از ازادي فلسطين رابطه عادي مي شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس