ریاض

روزنامه هاآرتص مدعی شد عربستان سعودی ممکن است در سفر ماه آینده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این کشور، عادی سازی روابط با تل‌آویو را مشروط به تنظیم مجدد و بهبود روابط سعودی با آمریکا کند.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص روز گذشته در گزارشی مدعی شد که مقامات ریاض برای عادی سازی روابط با تل‌آویو گروکشی کرده‌اند.

براین اساس، مقامات سعودی در نظر دارند در سفر قریب الوقوع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مشروط به تنظیم مجدد و بهبود روابط با آمریکا کنند.

در همین رابطه منابع آمریکایی اخیراً اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مشکلی با پیوستن به قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در جهان عرب ندارد، اما این اقدام را منوط به گام‌هایی می‌داند که باید از سوی کاخ سفید برداشته شود.

بیشتر بخوانید:

عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو نزدیک است؟

وبگاه آکسیوس در این باره مدعی شده بود که مهمترین خواسته محمد بن سلمان در ازای عادی سازی روابط با تل‌آویو، بهبود روابط دولت بایدن با ریاض است. براین اساس، مقامات سعودی با درک اینکه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو از سوی ریاض، مقدمه ورود کشورهای عربی بیشتری به این مساله خواهد شد، تلاش دارند امتیازاتی را از دولت آمریکا بگیرند.

این در حالی است که در ماههای اخیر به ویژه از زمان روی کارآمدن دولت دموکرات در آمریکا، روابط ریاض و واشنگتن در اثر پرونده قتل جمال خاشقچی و دیگر مسائل حقوق بشری عربستان، در وضعیتی تنش‌آمیز قرار داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    10 10
    هر دولتی برای رفاه و آسایش مردم بومی خودش باید دست به هر کاری بزند حتی معامله با اسراییل و آمریکا.افرین به عربستان که رفاه مردم خودش برای الویت اول است.
    • مجید IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 0
      هردو تا گزارتون غلطه ! در مورد گزاره دومتونم باید بگیم برای دوام سلطنتشون نه رفاه و آسایش! مردمش
    • امیرمسعود IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 6
      اشتباه گرفتی. بازار خودفروشی از آن سوی دیگر است
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    8 0
    دارند الکی الکی بهانه برای روابط درست می کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس