کد خبر 1380471
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
8 ویژگی انسان مؤمن ازمنظر امام صادق (ع)

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به ویژگی‌های انسان مؤمن از منظر امام صادق (ع) گفت: صداقت، وفای به عهد، برخورداری از عقل و خرد، درک بالا، دینداری، داشتن صبر و تحمل، اهل مدارا بودن، تحمل در مصیبت و امانت‌داری از جمله این ویژگی‌ها است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی سخنران مذهبی در ویژه برنامه بعد از ظهر شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع که در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی (ع) مازندران برگزار شد، گفت: در حدیثی از امام رضا علیه السلام آمده است هر کس علوم ما را فرا گیرد و به دیگران بیاموزد امر ما را احیا کرده است.

ائمه اطهار (ع) همانند طبیب می‌مانند

وی برگزاری مجالس در مناسبت‌های اعیاد و شهادت  ائمه اطهار (ع) را احیا امر اهل بیت (ع) دانست و گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند: مردم من شما را از خودتان بیشتر دوست دارم و از شما به خودتان نزدیکترم. ائمه اطهار (علیهم السلام) همانند طبیب می‌مانند و اگر از کاری ما را منع می‌کنند حتماً آن کار ارزش انجام دادن ندارد.

اطاعت از پیامبر و ائمه فرمان خداست

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه به آیه ۱۰ سوره نساء اشاره و عنوان کرد: در این آیه از قرآن آمده است: ای اهل ایمان، فرمان خدا و رسول و فرمانداران (از طرف خدا و رسول) که از خود شما هستند اطاعت کنید، پس اگر در چیزی کار به نزاع کشد آن را به حکم خدا و رسول بازگردانید اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید. این کار برای شما بهتر و خوش‌عاقبت‌تر خواهد بود.

هشت ویژگی مؤمن از منظر امام صادق (ع)

این خطیب و استاد حوزه ادامه داد: در روایتی دیگر از امام صادق (ع) آمده است: من شیعیانی که هشت ویژگی دارند را دوست دارم، اولین ویژگی برخورداری از عقل و خرد است.

وی ادامه داد: درک بالا، دینداری، داشتن صبر و تحمل، اهل مدارا بودن، تحمل در مصیبت، صداقت و وفای به عهد و امانت‌داری از دیگر ویژگی‌های انسان مؤمن از منظر امام صادق (ع) است.

پس از سخنرانی در هیات غریب مدینه مازندران ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) حاج حیدر خمسه و کربلایی مهدی رعنایی به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس