کد خبر 1381119
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
فلسطین سوژه مقایسه مسی با رونالدو

اسطوره فوتبال آرژانتین به خاطر رفتارهای حمایتی از رژیم صهیونیستی همواره زیر تیغ نقد قرار گرفته و در آن سو، کریستیانو رونالدو نماد حمایت از مظلوم و مقاومت شناخته شده است.

به گزارش مشرق، مسئله فلسطین و حقوق پایمال شده مردم این سزرمین توسط اشغالگران صهیونیست به یک مسئله حقوق بشر در ۷۴ سال گذشته تبدیل شده است.

در این باره رژیم صهیونیستی برای جذب ورزشکاران مطرح و تیم های ورزشی دنیا هزنیه های چند صد میلیون دلاری می کند تا با تبلیغ از طریق چهره ها و تیم های ورزشی بتواند جنایات خود را در سرزمین اشغالی پوشش دهد.

در همین رابطه فدراسیون فوتبال رژیم اشغالگر با پرداخت مبلغی نجومی به همتای آرژانتینی اش خواهان برگزاری دیدار دوستانه در سرزمین های اشغالی شده که این روزها به سوژه اصلی رسانه های ورزشی تبدیل شده است.

باشگاه فوتبال الخضر فلسطین هفته گذشته از فدراسیون فوتبال آرژانتین خواسته بود تا این بازی دوستانه را لغو کند و در جنایت های رژیم اشغالگر همدست نشود.

فلسطین سوژه مقایسه مسی با رونالدو

این باشگاه فلسطینی در بیانیه خود نوشت: ما به عنوان بازیکنان فوتبال باشگاه الخضر در نزدیکی بیت لحم در سرزمین های اشغالی فلسطین برای شما نامه می نویسیم و می دانیم که شما در حال برنامه ریزی یک بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال رژیم صهیونیستی در تاریخ ۶ ژوئن هستید، ما از شما می‌خواهیم در این مسابقه شرکت نکنید.

در ادامه بیانیه آمده است: ما این نامه را به این دلیل می نویسیم چون هنوز  از دست دادن همبازی و مدافع ۱۹ ساله خود، محمد غنیم که توسط سربازان رژیم اشغالگر در نزدیکی خانه اش و در فاصله نه چندان دور از دیوار آپارتاید اسرائیل مورد اصابت گلوله قرار گرفت را فراموش نکردیم.

باشگاه فلسطینی در ادامه عنوان کرد: هفته گذشته نیز سربازان اسرائیلی یک فوتبالیست جوان آینده دار فلسطینی به نام ثائر الیزوری ۱۸ ساله را در شهرک فلسطینی البیره در نزدیکی شهرک غیرقانونی اسرائیلی بساگوت به ضرب گلوله کشتند. پیش از هم برای سعید عوده ۱۶ ساله، بازیکن باشگاه فوتبال بالاتا که سال گذشته به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی کشته شد، ناراحت بودیم و آرزوی او بازی در تیم ملی فلسطین بود.

باشگاه فلسطینی خطاب به فدراسیون آرژانتین نوشت: ما نمی‌توانیم ساکت بمانیم، تیم ملی آرژانتین قصد دارد برای انجام یک بازی دوستانه به اینجا بیاید و اسرائیل از این بازی به عنوان ابزاری برای از بین بردن رژیم آپارتاید خود استفاده کند. ما از شما می‌خواهیم که این مسابقه را لغو کنید و در عوض به گروه بی‌ شمار بازیکنان، تیم‌ها و ورزشکاران حرفه‌ای بپیوندید که از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کنند و از پوشاندن جنایات رژیم اسرائیل امتناع می‌کنند.

فلسطین سوژه مقایسه مسی با رونالدو

لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین اولین کسی است که در این پرونده زیرفشار زیاد سازمان های حقوق بشر قرار دارد. حضور ستارگان فوتبال آرژانتین در سرزمین اشغالی به نوعی ترفند رژیم صهیونیستی است تا به دنیا نشان دهد آنها به دنبال صلح هستند و جنایات ۷۴ سال گذشته اش در فلسطین را با تبلیغات ورزشی پوشش دهد.

پیش از این هم شاهد حضور لیونل مسی و دارنده ۷ توپ طلای بهترین بازیکن جهان در سرزمین های اشغالی بودیم.

خوان لاپورتا رئیس کنونی باشگاه بارسلونا ارتباطات نزدیکی با مقامات رژیم صهیونیستی دارد و در زمان مدیریت اولش در سال ۲۰۱۳ ستارگان این تیم را به خط کرد تا به سرزمین های اشغالی سفر کنند و به نوعی تبلیغ این رژیم کودک کش را کنند.

مسی در آن زمان به سرزمین های اشغالی سفر کرد و تصاویر این اسطوره فوتبال با کلاه یهیودی منتشر شد. در آن زمان هجمه های زیادی به فوق ستاره فوتبال دنیا شد و مسی را متهم به طرفداری از رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی کردند.

فلسطین سوژه مقایسه مسی با رونالدو

مسی دوباره در سال ۲۰۲۲ زیرفشار انتقادهای سازمان حقوق بشر و مسئولان ورزش فلسطین قرار گرفته است. تمام نهادهای ورزشی فلسطین از مسی خواستند تا به سرزمین اشغالی سفر نکند و زمینه ساز لغو دیدار دوستانه تیم ملی آرژانتین شود.

با این حال در مقابل مسی رقیب سنتی اش یعنی کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی همیشه نشان داده علیه رژیم اشغالگر است و حامی مردم فلسطین است.

یکی از اقدامات رونالدو در حمایت از فلسطین به سال ۲۰۱۲ برمی گردد. رونالدو دو ماه قبل از سفر رئال مادرید به تل آویو (در تابستان ۲۰۱۲)، از فلورنتینو پرس می‌خواهد او را از این سفر معاف کند، او به صورت کاملا جدی به مقامات باشگاه هشدار می‌دهد در این راستا تا پای جدایی از تیمش ایستادگی کرد. رئال مادرید که نمی‏ تواند بهانه خوبی برای غیبت رونالدو در این سفر داشته باشد، کل سفر را به بهانه فنی لغو می‌کند.

فلسطین سوژه مقایسه مسی با رونالدو

فوق ستاره پرتغالی به استناد آمار ثبت شده در رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی چندین بار به صورت اختصاصی از سوی سران عالی رتبه این رژیم برای بازدید از اماکن تاریخی سرزمین‌های اشغالی دعوت شده و هر بار به صراحت و روشنی این دعوت را رد کرده است.

این در حالیست که رونالدو در زمان حضورش در رئال مادرید یک سفر دو هفته ای به فلسطین داشت و در بازسازی چند بیمارستان و جاده و تهیه مواد غذایی غنی شده تحت نظارت یونیسف نقشی پررنگ ایفا کرده است.

این مقایسه فوتبال دوستان میان دو اسطوره باعث می شود تا لیونل مسی تحت فشار بیشتری قرار بگیرد.

فلسطین سوژه مقایسه مسی با رونالدو

فشارهای بین المللی روی مسی این روزها به خاطر حضور مجدد او در سرزمین های اشغالی بیشتر شده و باید دید اسطوره فوتبال آرژانتین این بار تصمیم به انصراف از شراکت با مقامات رژیم صهیونیستی می گیرد یا مثل گذشته بی تفاوت از این مسئله عبور می کند.

البته پیش از این تیم ملی آرژانتین در سال ۲۰۱۸ می خواست یک بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال رژیم صهیونیستی انجام دهد که با فشار سازمان های حقوق بشر و باشگاه های فوتبال فلسطین لغو شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    16 4
    مرگ بر مسی صهیونیست نژادپرست درود بر رونالدو حامی مظلومان فلسطین
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      2 3
      حرف نزن
  • احسان صادقی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    7 2
    سلام/ در فوتبال هم رونالدو بهتر است، همه می دانند که رونالودو در منچستر تنهاست، ولی با این حال گل های منچستر رو او می زنه، اما مسی در پاریس که پر ستاره است هیچ غلطی نمی تونه بکنه، این نشون می ده در بارسلونا یه تیم پشتش بود.
  • پیروزه IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 2
    برای یک بار هم شده مسی مرد باش مثل رونالدو
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 1
    کرکس از عقاب بزرگتره ولی عقاب بالاتر از کرکس میپره، مسی رو نمی دونم ولی قطعا رونالدو عقاب بلند پرواز فوتباله!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 1
    کرکس از عقاب بزرگتره ولی عقاب بالاتر از کرکس میپره، مسی رو نمی دونم ولی قطعا رونالدو عقاب بلند پرواز فوتباله!
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    اسکرین گرفتم بعداً به بچه هام نشون بدم
  • Dfr IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    پس بیخود نیس که رونالدو محبوب دله کل دنیاس و در حرفه و شغلش همیشه موفقه دمت گرم رونالدو و متاسفم برای مسی واسه این کاره ضد انسانی که انجام داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس