کد خبر 1381154
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

‌ به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ژئوپلتیک رسانه نوشت: بی‌بی‌سی فارسی در پنج روز اخیر، ۸۰ پست اینستاگرامی درباره ریزش ساختمان متروپل منتشر کرده است. در همین پنج روز، در حمله‌ای مسلحانه به مدرسه‌ای در آمریکا ۲۱ دانش‌آموز و معلم کشته شدند اما بی‌بی‌سی فقط ۲ پست خبری و بدون جزییات منتشر کرده! بدون هیچ عکسی از قربانیان و صحنه جنایت.  

در همین پنج روز، تصادف ساده یک اتوبوس و مسمویت در خوابگاه دانشجویی در تهران تیتر بی‌بی‌سی با ۱۷میلیون فالوئر شده! ایضا آتش‌سوزی در یک کارگاه در تهران! آمار فوق، صریحا می‌گوید که ما در نه معرض یک تهاجم رسانه‌ای، بلکه در معرض «تجاوز رسانه‌ای» هستیم!

 امشب فینال لیگ قهرمانان اروپا به علت ورود تماشاگران بدون بلیط لیورپول با ۳۵دقیقه‌ای تاخیر آغاز شد. بازی که صدها میلیون نفر در دنیا چشم انتظار آن بودند و از یک سال پیش مکان و زمان ورزشگاه آن مشخص بود، اما سیستم‌ امنیتی و انتظامی فرانسه نتوانست از ورود تماشاگران بدون بلیط جلوگیری کند! یک آبروریزی در مهمترین بازی سال در قلب اروپا! اما بی‌بی‌سی فقط خبر قهرمانی رئال‌مادرید را رفت! ولی درگیری چند تماشاگر در یک بازی دو تیم شهرستانی ایران، می‌تواند در خبر بی‌بی‌سی به یک جدال قومی جلوه کند. الغرض! در دنیا از این دست حوادث روزانه بسیار است. اما بی‌بی‌سی، حتی یک تصادف ساده اتوبوس را به بحرانی اجتماعی و موجی از فروپاشی روحی و روانی در ایران مبدل می‌کند.

 این یک بنگاه خبری نیست، یک «متجاوز رسانه‌ای» ست برای بحران‌زایی؛ درست مثل آنچه که در ۲۸مرداد ۳۲ در تهران کرد. بایستی در حوادث معترض و مطالبه‌گر مجازات مقصران بود، ایضا هم‌درد قربانیان، اما می‌توان همراه «متجاوز رسانه‌ای» نیز نبود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 0
    موضوع ورزشگاه پاریس خیلی بالا گرفته و تبدیل به یک موضوع مهم دولتی شده و تماشاگران فرانسوی بیشتر بدون بلیط وارد شده اند و خشونت پلیس و استفاده از گاز اشگ اور باعث شکایت انگلیس گردیده ....رسوایی کاملبرای وزارت کشور و نیروی انتظامی بوده است
  • سید IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 0
    بگذارید ... بهائی فرسوده مزدور ملکه نحاست و خباثت درونی خود را با این کارها عقده گشایی کنند!
  • US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 0
    یعنی واقعا شما از رسانه شیطانی مثل بی بی سی انتظار دارید که با صداقت و راستی عمل کند؟
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      3 0
      نه ولی از هموطنانمان انتظار نداریم بعد از 1400 سال هنوز فریب معاویه‌ها را بخورند.
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 0
    سال ۲۰۲۱ در میامی فلوریدا اتفاق مشابهی با متروپول رخ داد و ده ها تن کشته و مفقود شدن‌ ولی یک صدم بازتاب رسانه ای که متروپل در ایران داشت این اتفاق بازتاب رسانه ای در آمریکا و اروپا نداشت! نه از طرف سلبریتی ها نه رسانه هاشون. خدا کنه هیچ وقت هیچ جا همچین اتفاق نیفته یه بارشم زیاده ولی ما داریم از یه ناجوانمردی رسانه ای صحبت میکنیم
  • سید IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    پس چی انتظارغیرازاین ازدشمن دارید
  • هموطن GB ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    از بی بی سی، جز دشمنی انتظار نمی‌رود.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    جای تعجب نداره. ماموریت رسانه تروریستی BBC مشخصه
  • CA ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    راجع به برج مسکونی خیلی خیلی بزرگتر در فلوریدا که یکی دو سال پیش ریخت هم همینقدر خبر کار کردن یا مسکوتش کردن و بی سر و صدا چهار پنج روز دنبال جسد گشتن بعد هم گفتن هر کی اون زیره حتما مرده و گشتن رو متوقف کردن. ساختمونا تو دنیا میریزه و در نهایت دعوای حقوقی بین شرکت سازنده و شرکت بیمه و شرکت وکالت که دفاع از مالکان و بازماندهها رو به عهده داره. ولی هیچ وقت مساله ملی و امنیتی نمیشه که به رییس جمهور و .. برسه اونم خونه مسکونی چند طبقه. مساله ساختمان نیست پلیدی دشمن و سادگی و حماقت مردم هست و در درجه اول عدم حاکمیت ملی بر رسانه ها و اینترنت که مسخره هست. امریکا و انگلیس 5 دقیقه این خارج از کنترل بودن فضای مجازی رو تحمل نمیکردن و اگر اوضاع رسانه و ماهواره و اینترنت به این شکل شبیه ایران بود و مثلا کل رسانه کشورشون دست روسیه و چین و ایران بود قطعا دولت و مجلس در لحظه شرایط اضطراری اعلام میکردن و کلا ارتباط خارجی ها رو با مردمشون قطع میکردن و دنبال راه حل میگشتن تا خودشون کنترلش رو به دست بگیرن.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    حالا شما بگو با اون 17 میلیون نفری که خودشون اجازه میدن بهشون تجاوز بشه و تازه ژست روشنفکری و منورفکری هم میگیرند، چه باید کرد؟!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    باید به کفار حمله کرد.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    بی بی سی جمع بهائیان اروپا را دور هم جمع کرده و با کازشناسان معاند و منافق یک را در ۱۰۰ ضرب میکند تا. اشغالهای فکری خود را به تهی مغزان. دنیا و وبخصوص ایران. فرو کند. ، تکار. تکرار. تکرار. تهوع اور است انچه شایسته پیشینه وحشیگری خود هست به استقلال ایران. هیچ ضربه ای نمیتوند بزند. جز افشای. خوی وحشی خودشان
  • ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    وقتی بودجه ات از اون عجوزه پیر روباه مردنی ملکه انگلیس تامین می شود که بغیر از فتنه و آشوب هیچ کاری ندارد همین میشود
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    رسانه مکر وحیله ریا وتزویر دروغ و خیانت فسادورذالت محصول اعتماد به همچین رسانه ای تولید یک انسان عصبی ضد دین ضد میهن و وطن فروش هستش که فکر میکنه داره به راه ازادی خدمت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس