کد خبر 1381269
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
مسمومیت

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: موارد مسمومیت غذایی زیاد داریم به ویژه در مکان های تجمعی و در این فصل زیاد دیده میشود. غالبا هم بحث مسمومیت غذایی است و بحث ویروسی بودن مطرح نشده است.

به گزارش مشرق، کمال حیدری،معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری با رسانه‌ها درباره وضعیت تشخیص و شناسایی آبله میمونی و تعداد موارد مشکوک در کشور،گفت: آبله میمونی بحث روز است و آموزش، اطلاع رسانی و آماده‌باش به تمام همکارانی بخش خصوصی و دولتی انجام شده است. ما باید زودهنگام آمادگی داشته باشیم که آموزش برای همکاران انجام شده است. بحث تشخیص هم فعلا در انستیتو پاستور انجام می‌شود. در زمینه واکسیناسیون علیه آبله هم پوشش جمعیتی را داشتیم و اکنون هم ثابت شده که افرادی که واکسن زدند تا ۸۵ درصد در برابر آبله میمونی ایمن هستند. مشکلی هم در زمینه تامین واکسن ان در صورت لزوم نداریم.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت مسمومیت ۴۵ دانشجومعلم در خوابگاه

حیدری گفت: ۹ مورد مشکوک آبله میمونی داشتی که ۵ تا ۶ مورد منفی قطعی شدند و برای بقیه هم منتظر پاسخ آزمایش هستیم. الان هیچ مورد ثابت شده آبله میمونی در کشور، نداریم.

وی درباره نتیجه بررسی‌های دانشجویانی که چندی پیش در خوابگاه دچار مشکلات گوارشی شده بودند، گفت: موارد مسمومیت غذایی زیاد داریم به ویژه در مکان های تجمعی و در این فصل زیاد دیده میشود. غالبا هم بحث مسمومیت غذایی است و بحث ویروسی بودن مطرح نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس