مگر تیم ملی بازی دارد که به مجیدی سخت می گیرید؟/ اگر دفاع استقلال دقیقه ۳ مصدوم شد فرهاد چکار کند؟/ باید با کانادا در کشور ثالث بازی می کردیم

پیشکسوت استقلال گفت: به لحاظ فوتبالی استقلال باید با حداقل دو گل نفت مسجدسلیمان را شکست دهد اما شرایط بازی این تیم به نتیجه شهرخودرو مقابل پرسپولیس هم مربوط می‌شود.

به گزارش مشرق، بهتاش فریبا، بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال درباره اختلاف نظر موجود بین فرهاد مجیدی و اسکوچیچ همچنین بازی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان و لغو دیدار تیم ملی مقابل کانادا اظهاراتی را مطرح کرد.

خبر دارید که اسکوچیچ گفته ملی‌پوشان استقلال را در اختیار استقلال قرار نمی دهد؟

از یک طرف هر دو نفر این مربی ها حق دارند، ولی از یک سو وقتی میبینیم هیچ بازی ملی در پیش نداریم تعجب می‌کنیم که چرا اسکوچیچ تا این اندازه اصرار دارد که بچه ها برای مجیدی بازی نکنند. استقلال در دفاع دانشگر را در اختیار ندارد، چون محروم است. بنابراین عارف غلامی باید برای استقلال بازی کند. از طرفی اگر دقیقه سه بازی یکی از مدافعان مصدوم شود آن وقت تکلیف چیست؟

با این حساب شما موافقید که ملی‌پوشان در اختیار استقلال باشند؟

من معتقدم هر دو نفر باید باهم همکاری کنند. اصلاً این چه قانونی است که ما نباید بازیکن را در اختیار باشگاه قرار بدهیم! به نظرم تیم ملی باید حسین زاده و عارف غلامی را در اختیار استقلال قرار بدهد.

حسین حسینی چطور؟

علیرضا رضایی هست و می تواند کار حسینی را انجام بدهد.

اما استقلال بعد از رضایی دروازه بان ذخیره مطمئنی ندارد؟

به هر حال این هم یکی دیگر از مشکلات است که شما درست به آن اشاره کردید. اگر تیم ملی یک هفته دیگر یا حتی ۱۰ روز دیگر بازی داشت آن وقت می شد گفت که اسکوچیچ حق دارد اما الان شرایط برای استقلال طوری است که می‌خواهد لیگ را با بهترین شرایط تمام کند. ولی حرف اسکوچیچ در این شرایط حرف حساب نیست.

به نظر شما لغو بازی کانادا و بلاتکلیفی تیم ملی چه شرایطی را برای ملی‌پوشان رقم خواهد زد؟

من فوتبالی در این باره حرف می زنم و به بقیه مسائل کاری ندارم. اما به اعتقاد من انتخاب تیم کانادا در این شرایط درست نبود. ما می توانستیم با تیم کانادا در یک کشور ثالث بازی کنیم. این خیلی بهتر بود. چون هر دو طرف شرایط یکدیگر را می دانستند و نباید از ابتدا اصرار به بازی در کشور کانادا انجام می‌شد. ما می‌خواهیم تیمی شبیه به آمریکا یا انگلیس حریف تدارکاتی ما باشد بنابراین خیلی راحت می توانستیم با کانادا در یکی از کشورهای همسایه خودمان بازی کنیم. آن وقت این همه حرف و حدیث هم به وجود نمی آمد.

با این تفاسیر نظرتان درباره اردوی پیش روی تیم ملی چیست؟

امیدوارم بتوانند در این اردو یک بازی برای تیم ملی تدارک ببینند. از امروز تا شروع جام جهانی باید تا می توانیم برای تیم ملی بازی تدارک ببینیم. در غیر اینصورت بدونِ بازی این بچه ها نمی توانند خودشان را پیدا کنند.

توصیه ای به اسکوچیچ دارید؟

من یک بار هم قبلاً گفته بودم که اسکوچیچ باید گپ بین دو مدافع وسط را حل و فصل کند. امروزه بیش از ۹۰ درصد تیم‌های دنیا با سه دفاع بازی می کنند و اسکوچیچ باید در دیدارهای تدارکاتی روی این موضوع کار کند. ما حتی می بینیم تیم های مطرح دنیا با سه دفاع، بازهم عمق را می دهند! بنابراین لازم است که این مشکل هر چه زودتر حل و فصل شود.

تیم رئال و لیورپول در فینال قهرمانان هم با سه دفاع بازی می کردند. اینطور نیست؟

بله! همانطور که اشاره کردید فینالیست های اروپا هم با سه دفاع بازی می کردند.

نظرتان درباره قهرمانی رئال چیست؟

دلم برای لیورپول سوخت. در واقع این بازی متعلق به ۳ بازیکن بود. اول از همه کورتوا بعد والورده و در نهایت کارواخال. این سه نفر عالی بودند ولی جالب اینجاست که می گویند همیشه سهم بیشتر متعلق به دروازه بان است. کورتوا پنج شش موقعیت بالای ۹۰ درصد را گرفت تا رئال با یک موقعیت گل قهرمان شود.

دیدار استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان را چطور پیش بینی می کنید؟

نفت انگیزه زیادی دارد البته انگیزه این تیم نسبت به نتیجه امشب تیم شهرخودرو خیلی فرق می کند. آنها با به خدمت گرفتن رضا مهاجری که کارهای تدافعی را خوب بلد است، شرایط دفاعی شان بهتر شده و اگر خیال شان بابت ماندن در لیگ برتر راحت باشد ممکن است مقابل استقلال چیدمان تدافعی خاص رضا مهاجری را نداشته باشند که در آن صورت کار برای استقلال راحت تر می شود. در غیر اینصورت ممکن است با دفاع چند لایه بیایند و این ذهنیت را داشته باشند که برویم تا تیم شکست ناپذیر استقلال را ببریم. در این صورت شرایط فرق می کند. اما به صورت فوتبالی باید گفت که استقلال قبل از شروع بازی ۲ بر صفر از نفت مسجدسلیمان جلو است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    شما چون چشمات ایراد داره نمیتونه ببینه که فرناز پودری حتی به تیم امید هم بازیکن نمیده
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    شما چون چشمات ایراد داره نمیتونی ببینی که فرناز پودری حتی به تیم امید هم بازیکن نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس