یک بازی دوستانه غیر منتظره برای تیم ملی فوتبال ایران؛ به‌دنبال «کرواسی» باش

تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند در آستانه آغاز جام‌جهانی ۲۰۲۲، یک بازی دوستانه خوب داشته باشد که این مهم به کمی تلاش و رایزنی مسوولان فدراسیون بستگی دارد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در فاصله ۱۷۵ روز تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هنوز نتوانسته بازی دوستانه‌ای را برای حضوری هر چه بهتر در این تورنمنت داشته باشد.

قرار بود شاگردان دراگان اسکوچیچ در پنجره پیش رو در خردادماه مقابل کانادا و حتی اکوادور به میدان بروند اما بازی دوم پیش از قطعی شدن و دیدار اول پس از قطعی شدن به دلایل مختلف منتفی شد تا حالا ما تنها تیم آسیایی باشیم که در این پنجره بازی دوستانه نداریم.

بیشتر بخوانید:

کدام تیم‌های حاضر در جام جهانی شرایط ایران را دارند؟

فیفا برای پنجره جاری، چهار مسابقه دوستانه را برای تیم‌ها پیش‌بینی کرده بود. رقبای آسیایی ما هم هر کدام برنامه مدونی را پیش‌بینی کرده‌اند. عربستان به اسپانیا رفته و ۲ مسابقه برگزار می‌کند. ژاپن و کره در کشور خودشان چهار بازی ایده‌ال را ترتیب داده‌اند. قطر هم قرار است به مصاف برزیل و آرژانتین برود.

یک بازی دوستانه غیر منتظره برای تیم ملی فوتبال ایران؛ به‌دنبال یک «کرواسی» باش

با وجود قول میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه در همین پنجره یک یا ۲ مسابقه تدارکاتی خواهیم داشت، فعلا باید به چیزی که حقیقت دارد بپردازیم و آن هم خالی بودن برنامه بازی‌های دوستانه تیم ملی است. شاگردان اسکوچیچ برای پنجره بعدی نیز هنوز حریفی را انتخاب نکرده‌اند.

با این حال و به جز این ۲ پنجره اصلیِ ذکر شده که به ترتیب در خرداد و شهریور/مهرماه پیش‌بینی شده‌، ممکن است بتوان در هفت روز منتهی به جام جهانی که بازیکنان از باشگاه‌ها به سمت تیم‌های ملی می‌آیند نیز مسابقه‌ای را تدارک دید. کاری که فدراسیون فوتبال عربستان انجام داد. آنها در فاصله ۶ روز تا آغاز مسابقات در شهر ریاض پذیرای تیم ملی کرواسی هستند.

عربستانی‌ها با این انتخاب به چند هدف به طور همزمان دست یافتند. آنها هم در آستانه جام جهانی محکی جدی می‌خورند، هم در حضور هواداران‌شان به میدان می‌روند و بدرقه‌ای مناسب را تجربه می‌کنند و هم می‌توانند فرصت بازی با یک تیم اروپایی را داشته باشند. همانطور که می‌دانید تیم‌های اروپایی به خاطر حضور در لیگ ملت‌ها در ۲ پنجره خرداد و شهریور/مهرماه در دسترس نیستند اما عربستانی‌ها با تنظیم کردن آن مسابقه تدارکاتی، پیش از مصاف با لهستان در جام جهانی، شرایط مناسبی را برای خود فراهم می‌کنند.

دست بر قضا تیم ملی فوتبال ایران نیز در گروه خود در جام جهانی باید با ۲ تیم اروپایی رقابت داشته باشد. شاید بتوان با رایزنی به موقع و بدون حرف و حدیث حریفی خوب و حتی‌الامکان از قاره اروپا را برای چند روز منتهی به جام جهانی برگزیند تا ملی‌پوشان پیش از شروع بازی‌ها آزمونی جدی داشته باشند.

 این مسابقه تدارکاتیِ احتمالی تا حدی فرصت‌سوزی پنجره نخست را کمرنگ خواهد کرد. در کنار این مسائل ممکن است به خاطر نزدیکی فاصله ایران با قطر، بتوان رقیب احتمالی را به ایران آورد تا در حضور تماشاگران وطنی، بدرقه‌ای با شکوه برای ملی‌پوشان رقم بزنیم.

حال باید دید فدراسیون فوتبال در رابطه با آن پنجره‌ نیمه‌پنهان چه تصمیمی می‌گیرد. آیا مانند پنجره نخست قرار است فقط وعده و وعید بشنویم یا تیم ملی ایران هم مثل عربستان، مسابقه‌ای باکیفیت در آستانه جام بیست و دوم تجربه خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    فهرست همراهان تیم ملی را منتشر کنید تا مفت خورها قایمکی مفت خوری نکنند
  • حسام IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    آقا جان حریف پیدا نکردیم همین سوریه و لبنان و فلسطین هستند دیگه میگیم بیان دورهمی ... اصلا چهار جانبه میذاریم ....والله نه سیاه نمایی میکنم و چیز دیگه .....اول و آخر فوتبال ما همینه ....خیلی نباید توقع داشت !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس