کد خبر 1381676
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
ترکیه

وزارت دفاع یونان از نقض حریم هوایی خود توسط یک فروند پهپاد ارتش ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یونان روز دوشنبه به نقل از وزارت دفاع یونان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی یک فروند پهپاد ترکیه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» یک فروند پهپاد ارتش ترکیه صبح دوشنبه با پرواز بر فراز جزیره یونانی «نیسیروس» حریم هوایی یونان را نقض کرد. وزارت دفاع یونان در بیانیه خود افزوده که این پهپاد در ارتفاع ۱۹ هزار پایی در حال پرواز بود که پس از شناسایی ازسوی رادارهای یونان براساس قوانین هوانوردی توسط جت‌های یونانی رهگیری شد. این وزارتخانه به نوع پهپاد ترکیه‌ای اشاره‌ای نکرده است.

یونان و ترکیه مدت‌هاست که در زمینه حق بهره برداری از منابع انرژی در دریای اژه و مدیترانه اختلاف دارند. یونان و ترکیه بابت اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند.  این دو کشور بارها همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارتش سوریه پهپاد ترکیه‌ای تروریست‌ها را سرنگون کرد

«کریاکاس میتسوتاکیس» رئیس جمهور یونان به تازگی تایید کرد که یونان به خرید جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ ساخت ایالات متحده چشم دوخته و یک پیمانکار دفاعی برجسته آمریکایی به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت هوافضای یونان است. 

این در حالی است که اخیرا نیز هفت سازمان در ایالات متحده در نامه‌ای به کنگره آمریکا ، هشدار و نگرانی خود را از احتمال فروش ۴۰ فروند جنگنده «اف-۱۶ بلاک» و ۸۰ کیت نوین سازی ناوگان فعلی جنگنده‌های اف-۱۶ این کشور ابراز داشتند.

ترکیه در ماه اکتبر از آمریکا خرید ۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را درخواست کرد. در نامه‌های جداگانه‌ای به روسای و اعضای کمیته‌های امور خارجی و نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و سنا، هفت گروه و شورای آمریکا از جمله شورای «یونان-آمریکا»، «شورای عدالت برای قبرس»، «کمیته یهودیان آمریکا»، «کمیته ارامنه مقیم آمریکا»، «گروه دفاع از مسیحیان» و «انجمن خاورمیانه»  اعتراض خود را به فروش این تجهیزات به ترکیه اعلام کردند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 4
    ترکیه فکر ایرانه یونان تو سری بزنیم چیزی نگه بشین بابا سیرابی میزنه ترکیه داغون میکنه
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    18 10
    ترکيه درعرض یک هفته یونان فتح می کنه
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 9
      فعلا سر به سر اروپا نزاره یهو کودتا راه میندازن سوریه میشه ایرانم دیگه نجاتش نمیده یه بار نجاتش داد گفت این ضعیفه ادم بشو نیست
    • حسین IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      حمایت اروپا از یونان فقط یه هفته قطع بشه، کشوری بنام یونان به تاریخ میپیونده... همچنانکه وزیر امور خارجه ایران گفته بود اگر از ما حمایت نشه ظرف دو هفته ترکی میحرفیم همچنانکه اگر از اعراب حمایت نکنن ظرف دو هفته فارسی میحرفن
    • به حسین IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      کامنتا سرشار از نفرت قومی زبانی و نژادی چرا؟؟؟؟؟ کی ایران ظرف ۲هفته ترکی حرف میزنم ،اینهمه حاکمان ترک در ایران حکومت کردند قادر به ترک زبان کردن ایران نبودند ،حالا چند پادوی ....
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 1
    چرا اسم رئیس جمهور یونان را درست ننوشتید؟
  • اراز CA ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    13 1
    حالا این خبر مربوط به یونان و ترکیه است یونانی که کشتی نفت ایران را دزدیده و به امریکا فرستاده. پس چرا مشرق و بعضی از کامنت گذاران طرف یونان صلیبی را گرفته اند؟ اصلا این خبر به ایران ربط دارد؟ پس دلیل ناراحتی شما از وارد شدن هواپیمای ترکیه به حریم یونان چیست؟
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 7
      تو رو سنه نه دوزاری بی وطن
  • محمد IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    7 0
    به کوری چشم دشمنان تورکیه هر روز قدرتمندتر خواهد شد
  • آراز تبریزی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    دو احمق
  • DK ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    یونان نفتکش ایران رو دزدیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس