تایوان

همزمان با سفر یک سناتور آمریکایی به تایوان، رئیس اجرایی این جزیره مطالبی را مطرح کرده که باید منتظر واکنش دولت چین به آنها بود.

به گزارش مشرق، تسای اینگ ون، رئیس تایوان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که آمریکا قصد همکاری با گارد ملی و ارتش تایوان را دارد. به گفته این مقام تایوانی هدف از اقدام فوق تقویت روابط امنیتی میان آمریکا و این جزیره است؛ برنامه‌ای که بدون شک با خشم چین همراه خواهد شد و احتمال واکنش نظامی پکن به این موضوع را بیش از پیش خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این اظهارات درحالی از سوی خانم تسای مطرح شد که تمی داکورث، سناتور آمریکایی نیز به تایوان سفر کرده و با تسای دیدار کرده است. رئیس تایوان با استقبال از سفر این سناتور آمریکایی و با معرفی وی به عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان قانون مشارکت تایوان گفت: در نتیجه وزارت دفاع آمریکا به شکل فعالانه‌ای درصدد همکاری میان گاردی ملی آمریکا و نیروهای دفاعی تایوان است.

بیشتر بخوانید:

خیز دولت تایوان برای تکرار سناریوی اوکراین و تقابل نظامی آمریکا و چین

تسای به عنوان بالاترین مقام اجرایی تایوان با استقبال از این سفر گفت: ما در انتظار همکاری نزدیکتر و عمیقتر در روابط میان تایوان و آمریکا در حوزه های امنیت ملی هستیم.

داکورث نیز گفت که هدف وی از سفر به تایوان تاکید بر موضع آمریکا برای ایستادن در کنار این جزیره و حمایت همه جانبه قانونگذاران آمریکایی از تایوان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    6 0
    آمریکا میخواد اسلحه های بنجلشو بفروشه تا چند روز دیگه تایوان پر
    • بختیاری IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      5 0
      امریکای تروریست وحشی بااین کارها فقط چاله ای که قرار هست در اون دفن بشه رو سریعتر آماده میکنه.از الان آویزون شدن اونها به هواپیما برای فرار از زامبی لند(امریکای فعلی)ی که خودشون ساختن رو میبینم.و وای به حال و روز قشنگ کلامان و سینه چاکان کدخدا که در گل مانده و تکه پاره شدن کدخدارو میبینند.روزی که بلد بودن زبان نیویورکی هم برای افراد ساده لوح و دروغگو امتیازی محسوب نمییشه برای نوکری کدخدا
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    تایوان خر جدید آمریکا
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 1
      همه خر آمریکان به جز خرهای روسیه
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 2
    اربابتون پوتین که مثل خر توی گل گیر کرده. اما این ارباب نو ظهور تا دیروز نوچه پوتین هم اونقدری درس عبرت گرفته که هیچ غلطی نکنه
  • فكرمكني IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    اولا خرشماهاين وناتوتون مابابچهاي بالايعني مقاومت درراس ان ايران اقايم ايران وچين وروسيه وكره شمالي وبلاروس موقه اش شمارو لوله ميكنيم اره گذشت اون زمان همانجوركه به امريكاييا توخليج فارس يادداديم فقط فارسي حرف بزنندشماهم اخرش ميفهمين اگرالان نگيرين واقعا اوسين ايران ابرقدرت وخان اين سمته نگرفتي بيا بگيرش دستت
  • سعید IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    هر کشوری به جای توکل بر خدا به کدخدا اقتدا کند ، عاقبت تایوان و اوکراین در انتظارش است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس