کد خبر 1381715
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
هجوم 30 جت نظامی چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان از پرواز شمار بسیاری از جت‌های نظامی چین به منطقه شناسایی جزیره خبر داد.

 به گزارش مشرق، منابع خبری عصر دوشنبه به وقت تهران از پرواز شماری از جت‌های نظامی چین به منطقه شناسایی هوایی جزیره تایوان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، شمار جت‌های نظامی چین ۳۰ فروند اعلام شده است. وزارت دفاع تایوان این ماموریت جت‌های چین را بزرگترین پرواز دسته پروازی  چین  از ماه ژانویه به این سو به تایوان اعلام کرد. وزارت دفاع تایوان مدعی شده که به دنبال اعلام سریع یگان‌های راداری، جنگنده‌های تایوانی با پرواز سریع به جت‌های چین هشدار دادند.

آخرین پرواز جت‌های چین به سمت منطقه شناسایی تایوان با ۲۲ فروند جنگنده، هواپیمای جنگال و جاسوسی صورت گرفت.

وزارت دفاع تایوان اخیرا گفته بود که چین در نزدیکی این جزیره، بمب افکن، جنگنده و هواپیمای ضد زیردریایی مستقر کرده است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

  «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اخیرا گفت که چین از نزدیک درگیری روسیه در اوکراین را زیر نظر دارد و همین امر بر محاسبات سران پکن در مورد تایوان تأثیر می‌گذارد.

با افزایش نگرانی‌های تایوان از احتمال متوسل‌شدن چین به تهاجم نظامی علیه این کشور مانند حمله روسیه به اوکراین، مقامات تایپه به فکر یادگرفتن از تاکتیک تدافعی کی‌یف در برابر مسکو افتاده‌اند.

وزارت دفاع تایوان نیز در این‌باره  اعلام کرده که قصد دارد از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه برای آموزش نیروهای مسلح این کشور و الگوبرداری جهت مقابله با تهاجم احتمالی چین استفاده کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    کاملا مشخصه چین میخواد واکنش تایوان و دنیا رو آچمز کنه و نیز تمرینی برای حملات واقعی باشه و مکان رادارها و پدافندهای تایوان رو مشخص کنه حملات روسیه به اوکراین و سکوت غرب چین رو به وسوسه تصاحب تایوان انداخت این جزیره پر جمعیت و نسبتا وسیع با خطوط سواحلی طولانی اونقدر برای چین جذابیت داره که نخواد اونو ول کنه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    دمشون گرم ،یکی یکی حساب عمله های #ایالات_منفجره رو برسید _الان یه سری عمله های داخلی #انگل_ستان که نه تا حالا از مردم مظلوم یمن دفاع کردن نه فلسطین نه بحرین، میگن نه آقا مردمش چه گناهی دارن! از نظر این عمله ها مردم این سه تا کشور مظلوم که اتفاقاً متحد و هم نظر و هم منفعت با ایران هستن، گنه کارن و حق زندگی ندارن!
  • بنده خدا IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 0
    ما خواستار چین یکپارچه هستیم
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    آخه تایوان دور تا دور آب، جنگ اکراین شبیه تایوان نمیشه،
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    خردوغان بگوش، جبهه جدید باز شد، تکفیری های ترک ایغور رو بفرست برای دفاع در برابر کفار چینی، نون خونه جدید برات باز شد رجب
  • سید روح اله IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    امریکا و غرب یه ترفندی داره که روی بعضی ها خوب جواب میده یعنی اول خوب رو دموکراسی و آزادی بیان کار میکنه و در یک کلمه خر میکنه بعد رو دفاع از این ارزش ها به هر قیمتی کار میکند یعنی بادش میکنه که وارد جنگ بشه یعنی مرحله بادکنک و بعد مرحله دوشیدن هست و فروش سلاح و جمع آوری دلارهای چاپ شده و کنترل تورم داخلی امریکا یعنی مرحله گاو شدن. عربستان مراحل یک و دو و سه را رد کرده یعنی خریت و بادکنک را پشت سر گذاشته و داره در مرحله گاو شدن شده به بلوغ میرسه. اوکراین دو مرحله را قبول شده یعنی خریت و بادکنک را پشت سر گذاشته و غلات را باید ازش بگیرن یعنی در اواخر بادکنک و اوایل گاو شدن تشریف داره. تایوان در مرحله خریت قرار داره و دارن ارزشهای دموکراسی و آزادی را خوب به خوردش میدن. ببینیم این مرحله را قبول میشه. مراحل یادتون نره خریت بادکنک گاو شدن
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      3 0
      استراتژی های آمریکا در مناطق مختلف جهان ــــ بعد از جنگ اوکراین که هدفش پرورش گاوهای بولوند چشم آبی شیرده بود حالا نوبت ایجاد تنش و جنگ در شرق آسیا به منظور پرورش گاوهای چشم بادامی شیرده شده است.
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      استراتژی های آمریکا در مناطق مختلف جهان ــــ بعد از جنگ اوکراین که هدفش پرورش گاوهای بولوند چشم آبی شیرده بود حالا نوبت ایجاد تنش و جنگ در شرق آسیا به منظور پرورش گاوهای چشم بادامی شیرده شده است.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      استراتژی های آمریکا در مناطق مختلف جهان ــــ بعد از جنگ اوکراین که هدفش پرورش گاوهای بولوند چشم آبی شیرده بود حالا نوبت ایجاد تنش و جنگ در شرق آسیا به منظور پرورش گاوهای چشم بادامی شیرده شده است.
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 3
    چین عرضه نداره
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 8
    درود بر تایوان
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      3 0
      هان ؟؟؟
    • بختیاری IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      2 0
      به احتمال خیلی زیاد شما از ساقدوش های عروس شدن بحرین هستید.به امید ساقدوشی در ولز واسکاتلند و کالیفرنیا و... وطن فروش ها در همه جای دنیا تنها کاربرد دستمال توالت داارند برای کشورهای مستکبر. در دوره کرونا هم قحطی بود وخیلی از وطن فروش ها استفاده شد.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 5
    به محض حمله به تایوان اقتصاد شرق آسیا و در درجه دوم اقتصاد چین فرو خواهد پاشید
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    اگه تایوان از تجربه مقاومت اوکراین استفاده کنه پلیس راهنمایی و رانندگی چین برای تصرف تایوان کفایت می کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس