گفتگوی پوتین و علی‌اف پیرامون توافقات باکو و ایروان

رؤسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان در خصوص روند اجرای توافقات میان باکو و ارمنستان و تقویت صلح و ثبات در منطقه تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین و الهام علی‌ اف رؤسای جمهور دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه به صورت تلفن گفتگو کردند.

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: روند اجرایی دو توافق میان باکو و ایروان در سال‌ های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، تامین فضای مسالمت‌ آمیز و تقویت ثبات، روابط اقتصادی و ایجاد راه‌ های ارتباطی حمل و نقل در این رایزنی تلفنی مورد بررسی قرار گرفتند.

بنا به اعلام کاخ کرملین، علی‌اف، پوتین را در جریان جزئیات دیدارش با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در جریان نشستی به ریاست چارلز میشل رئیس شورای اروپا در شهر بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) قرار داد.

کرملین در این خصوص اضافه کرد: پوتین و علی‌ اف ضمن ارزیابی ابعاد مختلف همکاری‌ های تجاری و اقتصادی دو جانبه بر تعمیق شراکت راهبردی میان دو کشور تاکید کردند.

بر این اساس، طرفین در خصوص ادامه رایزنی‌ ها در سطوح مختلف نیز موافقت‌ شان را اعلام کردند.

توافق میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان که امروز علی اف آن را در رایزنی تلفنی با پوتین مورد تأکید قرار داد، به دوم خرداد ماه سال جاری برمی گردد که در جریان آن سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان خبر داد که «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور در نشستی با حضور «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «الهام علی اف»، رئیس جمهور آذربایجان توافق کردند که مذاکرات در چارچوب مسائل مورد اختلاف در قره باغ را در ماه ژوئیه یا اوت ادامه دهند.

نشست سه جانبه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، چارلز میشل رئیس شورای اروپا و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در بروکسل برگزار شد و در نتیجه این گفتگو توافقاتی در مورد ادامه کار در راستای باز کردن ارتباطات منطقه‌ای و آغاز کار کمیسیون تعیین مرزها و امنیت صورت گرفت.

این گزارش می‌ افزاید که طرفین توافق کردند که جلسات سه جانبه را ادامه دهند و جلسه بعدی برای ژوئیه یا اوت برنامه ریزی شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس