کد خبر 1382197
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
داعش خبر اذعان به کشته شدن سرکرده خود را حذف کرد

گروه تروریستی داعش که خبر کشته شدن یکی از سرکرده‌های ارشد خود به همراه پنج تروریست دیگر را منتشر کرده بود، حذف کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امروز سه‌شنبه خبر داد که گروه تروریستی داعش به کشته شدن یکی از سرکرده‌های ارشد خود اعتراف کرده است.

این منبع به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که سایتهای وابسته به داعش، به مدت چند دقیقه، بیانیه کوتاهی درباره کشته شدن شش نفر از عناصر این گروه تروریستی در استان دیالی منتشر کردند.

به گفته این منبع، این سایتها در این خبر گفته بودند که یکی از سرکرده‌های داعش موسوم به «ابو صالح» کشته شده است، ولی پس از لحظاتی، این خبر را حذف کردند.

وی گفت که ابو صالح، نام سازمانی مسئول نظامی داعش در ارتفاعات «حمرین» است؛ این ترورست دو روز پیش به همراه سه نفر از همراهانش در منطقه «زولوک» در حمرین، در یک حمله هوایی کشته شده بود.

این منبع تأکید کرد که داعش گهگاهی به کشته شدن سرکرده‌های ارشد خود اعتراف می‌کند، ولی گاهی بیانیه‌های خود را در این زمینه، بنا به دلایل نامعلوم حذف می‌کند.

این در حالی است که نیروهای الحشد الشعبی اردیبهشت ماه گذشته عملیات امنیتی گسترده‌ای را در منطقه «جرف النصر» در شمال استان بابل و کوه‌های حمرین در استان صلاح‌الدین آغاز کردند.

در استان بابل، نیروهای تیپ ۴۷ الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی اقدام به پاکسازی و گشت و تفتیش در مناطق مختلف کردند. این عملیات از منطقه «البهبان» آغاز شد و نیروهای عراقی تا منطقه «مقبرة الرویعیه» پیش رفتند.

نیروهای الحشد الشعبی همزمان عملیات دیگری را در مناطق کوهستانی در شمال شرق استان صلاح‌الدین آغاز کردند. در این عملیات تیپ ۲۲ الحشدالشعبی به همراه نیروهای ارتش حضور داشتند.

این عملیات‌ها در شرایطی است که منابع امنیتی عراق در خصوص بازگشت دوباره داعش هشدار می‌دهند. در این راستا وبگاه اوراسیا، روز سه شنبه در گزارشی نوشت که با گذشت نزدیک به پنج سال از پایان خلافت ادعایی داعش در عراق، اما همچنان تروریست‌ها در قالب هسته‌های کوچک در مناطق بیابانی و کوهستانی و صعب العبور فعالیت دارند.

به گفته منابع عراقی، تروریست‌های داعش از سال ۲۰۲۱ بر میزان فعالیت‌های خود افزوده‌اند و تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ تروریست داعشی در عراق حضور دارند که چهار هزار نفرشان فعالیت دارند و مابقی نیز در قالب هسته‌های خاموش درون جوامع سنی‌نشین منتطر فرصتی برای ورود به عرصه میدانی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علوی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    مراقب داعش های داخلی باشید.برخی از رانندگان مسیرهای خواف مشهد خواف تایباد خواف فرودگاه مشهد واقعا از داعش حمایت می کنند وکارهای وهابی های جبهه النصره وداعش را توجیه می کنند و

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس