کد خبر 1382211
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
سه مجروح در تیراندازی در «دانشگاه زاویر» در آمریکا

منابع خبری از تیراندازی در محوطه یک دانشگاه درشهر «نیواورلئان» در آمریکا و جراحت چند نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری شبانگاه سه شنبه به وقت تهران از تیراندازی در محوطه یک دانشگاه در شهر «نیواورلئان» در  آمریکا خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، در جریان تیراندازی در محوطه دانشگاه زاوی در ایالت «اوهایو» حین برگزاری مراسم فارغ از تحصیل دستکم سه نفر مجروح شدند. پلیس از دستگیری مظنون این حادثه شروع تحقیقات خبر داده است. پلیس در بیانیه خود از انتقال مجروحان به بیمارستان برای مداوا خبر داد.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که در سال میلادی جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ تیراندازی دسته جمعی در ایالات متحده و ۲۷ تیراندازی در مدارس رخ داده است.

سه مجروح در تیراندازی در «دانشگاه زاویر» در آمریکا

در پی جدیدترین حادثه تیراندازی یک نوجوان ۱۸ ساله به کودکان یک مدرسه و کشته شدن ۱۹ دانش‌آموز، هزاران آمریکایی مقابل محل برگزاری کنوانسیون انجمن ملی سلاح آمریکا تظاهرات برپا کردند و خواستار کنترل حمل سلاح شدند.

 این حادثه روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه رخ داد و  فرماندار ایالت تگزاس اعلام کرد که حادثه تیراندازی در دبستانی در شهر «اوالد» در ایالت تگزاس با کشته شدن ۲۱ نفر و مجروح شدن چند نفر دیگر همراه بوده است .

شبکه  خبری «سی‌ان‌ان» اخیراً در گزارشی درباره معضل حمل آزادانه سلاح در ایالات متحده نوشت، طبق مطالعاتی که از سوی سازمان «سختگیری قوانین اسلحه موجب نجات زندگی» در ۵۰ ایالت آمریکا انجام شده، ارتباط مستقیمی بین ایالت‌هایی که  سختگیری در اعمال قوانین حمل سلاح در آن‌ها به کار گرفته می‌شود و آن‌هایی که سستی در اعمال آن می‌کنند با میزان خشونت با اسحله وجود دارد.

سه مجروح در تیراندازی در «دانشگاه زاویر» در آمریکا

سی ان ان نوشت، مثلاً در ایالت «می سی سی پی» که ضعیف‌ترین سختگیری‌ها را در اعمال قوانین مربوط به حمل سلاح دارد، سال ۲۰۲۰ میلادی بدترین وضعیت خشونت با سلاح گرم را تجربه کرده است، اما در ایالت کالیفرنیا که سخت‌ترین قوانین مربوط به حمل سلاح در آن به کار گرفته شده تنها ۸ مورد تیراندازی به ثبت رسیده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح به قدری قدرتمند است که کنگره ایالات متحده تاکنون حاضر به وضع قوانینی برای محدود شدن حمل سلاح در ایالات متحده نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    مشرق جان شما ازین به بعد زحمت بکش به جای این خبرها اگه یه روزی تو اون خراب شده تیر اندازی نشد و کسی کشته نشد خبر فوری بزار بگو در 24 ساعت گذشته در آمریکا هیچ کسی در اثر تیر اندازی کشته نشد، اینجوری زحمتت کمتره!!! خداییش باغ وحشه، کشور نیست که!!! خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس