کد خبر 1416082
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
وحشت در خیابان‌های آمریکا؛ تیراندازی در «ممفیس» و قتل 4 نفر

در ادامه تیراندازی‌های خیابانی در آمریکا، چهار نفر در یکی از شهرهای ایالت «تنسی» به دست یک ضارب سابقه‌دار کشته و شماری مجروح شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه سریال تیراندازی‌های خیابانی در آمریکا، بامداد پنجشنبه به وقت تهران چهار نفر در یکی از شهرهای ایالت «تنسی» کشته شدند.

به گزارش منابع خبری، این حادثه در «ممفیس» در ایالت تنسی رخ داد و به دنبال آن پلیس هشداری صادر کرد تا مراقب مرد مسلح و خطرناک باشند که در حال تیراندازی در سراسر ممفیس بود. این شخص که   «کلی» نام دارد دارای سابقه جنایی و همچنین شامل تلاش برای قتل از نوع «درجه یک» در سال ۲۰۲۰ بود.

اولین تیراندازی ساعات اولیه بامداد پنجشنبه رخ داد و طی آن  یک جوان ۲۴ ساله در خیابان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. در تیراندازی بعدی مردی پس از شلیک چند گلوله جان خود را از دست داد. لحظاتی بعد، تیراندازی ددیگری در ممفیس رخ داد و یک زن از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت. وی در بیمارستان است و حال او وخیم اعلام شده است  تیراندازی بعدی نیز در خیابان «جکسون» در ممفیس و داخل یک مغازخ رخ داد. حال شخص مجروح نیز وخیم گزارش شده است.

«جیم استریکلند» شهردار ممفیس گفته که کلی به دلیل این اتهامات به سه سال زندان محکوم شد، اما تنها ۱۱ ماه را سپری کرد و در ماه مارس آزاد شد. کلی در مجموع ۷ فقره تیراندازی انجام داده و طی آن چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند. پلیس ضارب را دستگیر کرده و هم اینک او در بازداشتگاه است.

 در جریان این حادثه دانشگاه ممفیس نیز با ارسال پیامی به دانشجویان هشدار داد که تیراندازی در نزدیکی محوطه دانشگاه گزارش شده است. دانشگاه ممفیس  به دانشجویان داخل و خارج از محوطه دانشگاه توصیه کرد که در محل استقرار خود پناه بگیرند. منطقه‌ای که کلی دستگیر شد حدود ۱۱ مایلی  دانشگاه ممفیس بود.

این گزارش حاکیست، حدود یک پنجم بزرگسالان آمریکایی در نظرسنجی جدید گفتند خودشان یا یک فرد نزدیک به آن‌ها خشونت با سلاح را در پنج سال گذشته تجربه کرده است.  

طبق نظرسنجی انجام شده توسط «دانشکده سیاست عمومی دانشگاه شیکاگو هریس» و «آسوشیتدپرس-مرکز نظرسنجی تحقیقات عمومی نورک» در عین حال، تفاوت‌های فاحش نژادی و قومی در تجربیات خشونت با سلاح دیده شده است.  

 نتایج این نظرسنجی نشان داد احتمال این که سیاه‌پوستان آمریکایی و آمریکایی‌های اسپانیایی تبار خشونت با اسلحه را گزارش کنند، به ترتیب چهار برابر و دو برابر بیشتر از سفیدپوستان این کشور است. سه چهارم آمریکایی‌ها خشونت با اسلحه را مشکلی بزرگ می‌دانند و هشت نفر از هر ۱۰ نفر گفتند خشونت مسلحانه در ایالات متحده رو به افزایش است.

افرادی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند (با آمار ۵۱ درصدی) بیشتر از کسانی که در حومه زندگی می‌کنند (۳۹ درصد) و جوامع روستایی (۲۷ درصد) معتقدند که خشونت مسلحانه در جوامع آن‌ها رو به افزایش است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس