تیراندازی

تیراندازی در نزدیکی دبیرستان فیلادلفیا به زخمی شدن چهار بازیکن فوتبال منجر شده است.

به گزارش مشرق،رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند تیراندازی در نزدیکی دبیرستانی در شهر «فیلادلفیا» به کشته شدن یک نوجوان ۱۴ ساله و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شده. هر ۴ قربانی بازیکن فوتبال بوده‌اند.

پلیس گزارش داده این تیراندازی حدود ساعت ۱۶:۳۰ عصر سه‌شنبه به وقت محلی در نزدیکی دبیرستان «روکس‌بورو» در شهر فیلادلفیا اتفاق افتاد. فاکس‌نیوز می‌گوید قربانیان همگی بازیکنان تیم فوتبال این دبیرستان بوده‌اند.

پلیس در حال تحقیق درباره حادثه است و هنوز هیچ فردی در ارتباط با این تیراندازی دستگیر نشده است. گفته شده که چند فرد ضارب از داخل خودرو اقدام به تیراندازی به سمت چند بازیکن فوتبال کرده‌اند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

درباره دلایل این موضوع تا کنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸%)  از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس