کد خبر 1415693
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
تیراندازی در کنتاکی آمریکا سه کشته بر جا گذاشت

آمریکا همچنان گرفتار خشونت های مسلحانه است که در تازه ترین تیراندازی دسته جمعی، سه نفر در خانه ای در غرب کنتاکی جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، به گفته پلیس آمریکا، ماموران  پلیس پس از دریافت گزارش یک تیراندازی در خانه ای در اسمیت میلز هندرسون، به محل حادثه‌ مراجعه و جسد دو قربانی را بیرون از خانه پیدا کردند.

به گفته پلیس، یکی از دو جسد متعلق به یک زن بود که جان داده بود و جسد دیگر متعلق به یک مرد بود که پس از انتقال به  بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخت.

دقایقی بعد مأموران پلیس متوجه شدند چهار کودک در خانه هستند و در کمتر از یک ساعت، توانستند آنان را به سلامت از خانه خارج کنند.  در داخل خانه نیز جسد مردی پیدا شد که به خودش شلیک کرده بود.

هویت قربانیان هنوز اعلام نشده است.

طبق بررسی Small Arms Survey، شهروندان آمریکایی ۳۹۳ میلیون سلاح گرم دارند که این کشور را در بالاترین سرانه سلاح های مرگبار برای هر نفر در جهان قرار می‌دهد.

خشونت مسلحانه در سراسر آمریکا رخ می‌دهد، اگرچه شهرهایی مانند پورتلند (اورگان، غرب)، آلبوکرکی (نیومکزیکو، جنوب) و فرزنو (کالیفرنیا، غرب) در طول سال ۲۰۲۱، رکوردهای جدید قتل را به نام خود ثبت کردند.

بنابر اعلام مرکز اطلاعات «آرشیو خشونت با اسلحه» آمریکا (GVA)، آمده است: در سال جاری میلادی حداقل ۳۸۱ فقره «تیراندازی جمعی» بوده که این آمار یعنی وقوع بیش از ۱.۷ درصد تیراندازی جمعی در هر روز. براساس تعریف آرشیو خشونت با اسلحه ، تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به آن دسته از تیراندازی هایی اطلاق می شوند که در آن فرد مهاجم اقدام به تیراندازی به حداقل چهارنفر کرده باشد.

بنابرگزارش ها، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد؛ آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۱۲خرداد ۱۴۰۱) بیش از هشت هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

این خشونت ها که از کنترل پلیس و دولت خارج شده، در حالی است که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا با ارائه طرح آمریکای امن تر با هدف کاهش آمار جنایت های ناشی از استفاده از اسلحه، همچنان وعده می دهد، مصمم هستم که سلاح های تهاجمی را در آمریکا ممنوع کند.

بایدن با بیان اینکه من پیشتر این کار را انجام دادم و دوباره انجام خواهم داد، ادعا کرد: باید برای همه کودکانی که در خیابان های آمریکا به ضرب گلوله کشته می شوند و هیچ جایی رسانه ای نمی شود، اقدامی بکنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از کنگره درخواست کرده است ۳۷ میلیارد دلار برای طرح های پیشگیری از جرم و اعطای بخشی از این پول به پلیس برای کاهش جرایم اسلحه، اختصاص دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    اِه، همش سه تا؟؟!! آقا یکم دقت کنین و گلوله حروم نکنین، باریکلا!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس