۶ هزار کودک در سال ۲۰۲۲ قربانی تیراندازی در آمریکا شدند

گزارش «آرشیو خشونت با سلاح» در آمریکا نشان می‌دهد طی سال جاری میلادی بیش از ۶ هزار کودک در این کشور در نتیجه تیراندازی‌های مختلف کشته یا زخمی‌ شده‌اند.

به گزارش مشرق، «آرشیو خشونت با سلاح» امروز سه شنبه طی گزارشی اعلام کرد بیش از ۶ هزار کودک در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده در نتیجه خشونت با اسلحه کشته یا زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۶۰۲۳ کودک آمریکایی زیر ۱۷ سال امسال در تیراندازی‌ها کشته یا مجروح شده‌اند. این آمار در سال گذشته میلادی ۵۷۰۸ کشته و زخمی بود.

«آرشیو خشونت با سلاح» اعلام کرد این بیشترین آمار از سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود که این مرکز غیردولتی شروع به جمع آوری داده‌های خشونت ناشی از آزادی اسلحه در آمریکا کرده است.

طبق آمار و ارقام وب‌سایت این مرکز، دستکم ۳۰۶ کودک ۱۱ سال یا کوچکتر در سال ۲۰۲۲ در تیراندازی‌ها جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آن ۱۳۲۳ کودک ۱۲ تا ۱۷ سال نیز بر اثر تیراندازی‌ها کشته‌ شده‌اند.

آمار مرگ و میر ناشی از تیراندازیِ کودکان در سال ۲۰۲۲ همچنین شامل ۱۹ دانش آموز، همگی ۱۱ ساله یا کوچکتر، بود که ۲۴ می در دبستان «راب» در ایالت تگزاس کشته شدند.

یکی از کوچکترین قربانیان خشونت با سلاح یک کودک پنج ماهه با نام «سیسیلا توماس» بود که ۲۴ ژوئن امسال در نتیجه اصابت گلوله به سرش در شیکاگو جان خود را از دست داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • س ح IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    غرب با این همه ننگ با تبلیغات ورسانه دل از مردم ساده لوح دنیا میبره دنیای دروغ وتبلیغات وقبولی ادمهای ساده لوح !!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس