پنج تن دیگر قربانی خشونت مسلحانه در آمریکا شدند

در تداوم خشونت های مسلحانه و بی پایان در آمریکا، پلیس ایالت یوتا اعلام کرد که اجساد ۸ عضو یک خانواده از جمله ۵ کودک  را کشف کرده  که به آنها تیراندازی شده است.

به گزارش مشرق، مقامات شهر انوک در ایالت یوتای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند افسران پلیس پس از آنکه برای بررسی وضعیت این خانواده به خانه آنها مراجعه کردند، با اجساد ۸ نفر مواجه شدند که به دلیل تیراندازی کشته شده بودند.

به گفته پلیس همه اجساد در داخل خانه پیدا شده است. تحقیقات پلیس ادامه دارد، اما مقامات می گویند که مظنونی وجود ندارد و خطری مردم محلی را تهدید نمی کند.

راب داتسون، شهردار شهر انوک اعلام کرد که جامعه محلی از شنیدن مرگ این خانواده شوکه شده و از مرگ آنها بسیار ناراحت شده اند.

وی گفت: همه ما این خانواده را می شناسیم. بسیاری از ما با آنها در کلیسا و محله خود در ارتباط بوده ایم و با این کودکان به مدرسه رفته‌ایم. همه ناراحت و عزاداریم و سوالات بسیاری وجود دارد.

مقامات آمریکایی در خصوص زمان و دلیل این تیراندازی توضیحی نداده اند.

داتسون خاطرنشان کرد که مشخص شدن تحولات در داخل این خانه زمان طول خواهد کشید و بازرسان از سه شهر مختلف مشغول تحقیق در این زمینه هستند.

خشونت مسلحانه بطور مستمر در سراسر آمریکا رخ می‌دهد و شهرهایی مانند پورتلند (اورگان، غرب)، آلبوکرکی (نیومکزیکو، جنوب) و فرزنو (کالیفرنیا، غرب) در طول سال ۲۰۲۱، رکوردهای جدید قتل را به نام خود ثبت کردند.

بنابر اعلام مرکز اطلاعات «آرشیو خشونت با اسلحه» آمریکا (GVA)، در سال جاری میلادی حداقل ۳۸۱ فقره «تیراندازی جمعی» رخ داد که این آمار یعنی وقوع بیش از ۱. ۷ درصد تیراندازی جمعی در هر روز.

براساس تعریف آرشیو خشونت با اسلحه، تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به آن دسته از تیراندازی‌هایی اطلاق می‌شود که در آن فرد مهاجم اقدام به تیراندازی به حداقل چهار نفر کرده باشد.

بنابرگزارش‌ها، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد؛ آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۱۲خرداد ۱۴۰۱) بیش از هشت هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس داده‌های آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس