تیراندازی در مریلند و فلوریدای آمریکا جان ۹ نفر را گرفت

در پی خشونت های مسلحانه در آمریکا، در تیراندازی در ایالت های مریلند و فلوریدای آمریکا ۹ نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق، پلیس ایالت مریلند روز شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که پس از دریافت گزارشی مبنی بر شنیده شدن صدای تیراندازی از یک خانه به محل حادثه رفته و با پنج جسد مواجه شدند.

 به گفته کلانتر شهر چارلز، جسد پنج فرد بزرگسال عصر جمعه در خانه‌ای در لاپلاتا، در مریلند، کشف شده است.

به گفته مقامات، یکی از ساکنان این ساختمان پس از برگشت از محل کار، اجساد این افراد را پیدا کرده است. 

 افسران پلیس حدود ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه( به وقت محلی) در محل حاضر شده اند.

  کلانتر این شهر روز شنبه اعلام کرد که قاتل ابتدا ۴ نفر را در این خانه به قتل رسانده و سپس خودکشی کرده است.

 تحقیقات اولیه نشان داد مظنون آندره سیلز، ۲۸ ساله، متهم به این تیراندازی است.

 در تیراندازی ایالت فلوریدا نیز پلیس هنگامی که به محل حادثه رسیده بود، با جسد سه زن و یک دختر بچه چهار ساله روبرو شده که دلیل اصابت گلوله به سرش کشته شده بود و یک کودک پنج ساله نیز مجروح شده است.

جوان  ۲۳ ساله آمریکایی بامداد روز جمعه حدود ساعت ۴ بامداد و پس از مشاجره با نامزدش، اقدام به تیراندازی به او و خانواده‌اش کرده بود.

یکی از مجروحان این حادثه که توانسته بود از محل حادثه فرار کند، با پلیس تماس گرفت اما زمانی که پلیس به محل حادثه رسید با جسد  سه زن و یک کودک روبرو شد.

عامل این تیراندازی که به خود نیز شلیک کرده بود، نجات پیدا کرده  اما نامزد او، خواهر ۲۸ ساله‌ و مادر ۴۹ ساله نامزدش و نیز خواهر زاده آنها که در شب وقوع حادثه در منزل آنان بود، کشته شدند.

طبق بررسی Small Arms Survey، شهروندان آمریکایی ۳۹۳ میلیون سلاح گرم دارند که این کشور را در بالاترین سرانه سلاح های مرگبار برای هر نفر در جهان قرار می‌دهد.

خشونت مسلحانه در سراسر آمریکا رخ می‌دهد، اگرچه شهرهایی مانند پورتلند (اورگان، غرب)، آلبوکرکی (نیومکزیکو، جنوب) و فرزنو (کالیفرنیا، غرب) در طول سال ۲۰۲۱، رکوردهای جدید قتل را به نام خود ثبت کردند.

بنابر اعلام مرکز اطلاعات «آرشیو خشونت با اسلحه» آمریکا (GVA)، آمده است: در سال جاری میلادی حداقل ۳۸۱ فقره «تیراندازی جمعی» بوده که این آمار یعنی وقوع بیش از ۱.۷ درصد تیراندازی جمعی در هر روز. براساس تعریف آرشیو خشونت با اسلحه ، تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به آن دسته از تیراندازی هایی اطلاق می شوند که در آن فرد مهاجم اقدام به تیراندازی به حداقل چهارنفر کرده باشد.

بنابرگزارش ها، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد؛ آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۱۲خرداد ۱۴۰۱) بیش از هشت هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس داده‌های آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار  کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

https://www.nbcwashington.com/news/local/shooting-reported-at-home-in-la-plata-maryland/۳۲۰۰۳۶۷/?_osource=SocialFlowTwt_DCBrand
https://www.nbcnews.com/news/us-news/florida-boyfriend-kills-۳-women-child-shoots-self-sheriff-says-rcna۵۵۷۸۵?cid=sm_npd_nn_tw_ma

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    بجای اخبار تیراندازی های مستانه در آمریکا وسقوط هلی کوپتر وسیل وآتش سوزی جنگل جنایات مستند آنان را برای مردم جهان تبیین کنید.تا نتوانند با یک دروغ مملکت را به لب پرتگاه ببرند آمریکا سوژه جنایت علیه بشریت وتوطئه علیه ملتها وغارت منابع ملی آنان کم ندارد دیگه حالا از خواب بیدار شوید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس