خشونت آمریکایی؛ تیراندازی در فلوریدا ۷ نفر را روانه بیمارستان کرد

آمریکا بعنوان مسلح ترین کشور جهان به بطور میانگین هرهفته شاهد سریال تیراندازی های مرگبار است و مردم این کشور روزانه باید در هراس از آزادی حمل سلاح گرم در قبال آزادی حق حیات باشند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر، افزود: به گفته مقام های پلیس  این تیراندازی اواخر روز یکشنبه (به وقت محلی) درجریان یک ستیزه جویی رخ داد و فرد مهاجم با سلاح گرم به گروهی از مردم تیراندازی کرده است، به گفته پلیس  فرد مهاجم همچنان فراری است و نیروهای  پلیس تاکنون قادر به دستگیری وی نشده‌اند.

بنابراین گزارش درجریان این تیراندازی حداقل هفت نفر مجروح شده و به نزدیک ترین بیمارستان انتقال یافته اند، به ظاهر  وضعیت مجروحان این حادثه وخیم نیست، مقام های شهر اورلاندو نیز تاکنون قادر به ارائه جزئیات و هویت فرد ضارب نشده اند.

در گزارش این رسانه بنابر اعلام مرکز اطلاعات «آرشیو خشونت با اسلحه» آمریکا (GVA)، آمده است: در سال جاری میلادی حداقل ۳۸۱ فقره «تیراندازی جمعی» بوده که این آمار یعنی وقوع بیش از ۱.۷درصد تیراندازی جمعی در هر روز. براساس تعریف آرشیو خشونت با اسلحه ، تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به آن دسته از تیراندازی هایی اتلاق می شوند که در آن فرد مهاجم اقدام به تیراندازی به حداقل چهارنفر کرده باشد.

آزادی حمل سلاح هراس آزادی حیات در آمریکا

این رسانه تصویری آمریکایی، ۱۴تیرماه ۱۴۰۱ در انتقاد از تیراندازی و کشتارهای سریالی با سلاح گرم در آمریکا گزارش داد: مردم آمریکا باید هر روز خود را با هراس از  "آزادی حمل سلاح گرم" سپری کنند.

متمم دوم قانون اساسی همزمان با سلاح تپانچه

سی ان ان در گزارش در این زمینه به صراحت عنوان کرد: زمانی که  قانون اساسی آمریکا درمورد حمل سلاح گرم نوشته می‌شد، نویسندگان این قانون در آن دوران، سلاح « تفنگ سرپُرِ فتیله‌ای » موسوم به «ماسکت»(Musket) و «تپانچه سرپُر»  با خود حمل می کردند و از سلاح های مرگبار امروزی خبری نبود.

بنابرگزارش ها، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد ؛ آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۱۲خرداد ۱۴۰۱) بیش از هشت هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس