کد خبر 1428594
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
کانادا سلاح‌های دستی را ممنوع کرد

دولت کانادا خرید ، فروش و انتقال سلاح‌های دستی را در سراسر این کشور ممنوع کرد.

به گزارش مشرق، دولت کانادا رسما با تصویب قوانینی خرید، فروش و نقل و انتقال تمامی انواع سلاح‌های دستی (کلت و هفت‌تیر) در داخل این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری «دِ ویک»، دولت کانادا این ممنوعیت را در تلاش برای کاستن از خشونت مسلحانه در داخل این کشور اعلام کرده است.

دفتر «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای مطبوعاتی در توضیح اعلام این ممنوعیت تصریح داشت: «مردم نمی‌توانند به خرید، فروش یا انتقال سلاح‌های دستی در داخل کانادا اقدام کنند و نمی‌توانند سلاح‌های دستی جدید را وارد کشور کنند.»

نخست وزیر کانادا طرح ممنوع کردن سراسری سلاح‌های دستی را نخستین بار در ماه مه گذشته بعد از وقوع تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر «یووالدی» ایالت «تگزاس» که در آن ۱۹ دانش‌آموز کشته شدند پیشنهاد کرد.

این ممنوعیت در کنار لایحه‌ای تحت عنوان لایحه «سی-۲۱»، متشکل از مجموعه متمم‌هایی قانونی که قرار است شدید ترین تدابیر کنترل مالکیت سلاح در کانادا در ۴۰ سال اخیر را اجرایی کنند ارائه شد.

بحث در پارلمان کانادا در خصوص لایحه سی-۲۱ همچنان ادامه دارد اما ممنوعیت سلاح‌های دستی که از سوی ترودو اعلام شد، فورا به اجرا در آمد.

نخست وزیر کانادا از این طرح ممنوعیت تمجید کرد و گفت: «کانادایی‌ها حق دارند در خانه‌هایشان، در مدارسشان و در مکان‌های مذهبی خود احساس امنیت کنند. به دنبال افزایش خشونت با سلاح‌های دستی در سراسر کانادا وظیفه ماست که اقدام فوری برای حذف این سلاح‌های مرگبار از جوامع خود اتخاذ کنیم.امروز ما تفنگ‌های بیشتری را از جوامع خود کنار گذاشته و بچه‌هایمان را ایمن نگه می‌داریم.»

آمارها نشان می‌دهند کانادا با روند افزایش خشونت مسلحانه مواجه بوده است.

نشریه «یو.اس.ای تودی» اخیرا نوشت، از سال ۲۰۱۰ تا کنون مالکیت سلاح‌های دستی در کانادا افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس