کد خبر 1511143
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
موج خشونت‌های مسلحانه در آمریکا

چندین تیراندازی‌ مرگبار در دو روز اخیر در نقاط مختلف آمریکا به کشته شدن دست کم هفت تن و زخمی شدن دست کم ۳۳ تن دیگر منجر شد.

به گزارش مشرق، خشونت‌های مسلحانه در ایالات متحده آمریکا همچنان ادامه یافته و در این راستا تیراندازی‌های مرگبار در چند شهر این کشور شامل شیکاگو، سومین شهر پرجمعیت این کشور، و شهر های هیوستن و سین‌سیناتی در دو روز گذشته جان دست کم هفت تن را گرفته و به مجروح شدن دست کم ۳۳ تن دیگر انجامید.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پلیس شیکاگو اعلام کرد، در یکی از این تیراندازی‌ها در اوایل روز شنبه در محله «نورث لاوندیل» یک مرد کشته و چهار مرد دیگر زخمی شدند.

در تیراندازی دیگری در شنبه شب در منطقه‌ «ساوث ساید» شیکاگو عامل مسلحی به سوی گروهی از مردم در یک خیابان شلیک کرد و سه تن شامل دو زن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

پلیس شیکاگو در یک بیانیه همچنین اعلام کرد، حدود ساعت ۱:۲۵ بامداد یکشنبه به وقت محلی مردی در داخل یک خودروی واژگون شده در این شهر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در بیمارستان جان خود را از دست داد.

یک تیراندازی دیگر در منطقه «ساوث ساید» شیکاگو در جمعه شب اتفاق افتاد که در پی این حادثه یک نوجوان ۱۶ ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در بیمارستان جان باخت.

شبکه تلویزیونی محلی «دبلیو.ال.اس» گزارش کرد، پلیس شیکاگو از روز جمعه گذشته تا کنون ماموران خود را به صحنه دست کم ۹ تیراندازی در این شهر اعزام کرده است.

طبق گزارش این شبکه، در بازه زمانی مشابه در هفته گذشته، ۴۰ تن در تیراندازی‌های متعدد در شیکاگو مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که به مرگ چهار تن انجامید.

روز شنبه همچنین شهر هیوستن در ایالت تگزاس آمریکا نیز شاهد تیراندازی مرگباری بود که به کشته شدن یک زن باردار و مجروحیت چهار تن دیگر انجامید.

شبکه «ای.بی.سی نیوز» گزارش کرد،‌ بعد از وقوع یک درگیری در پارکی در شهر هیوستن، یک زن باردار ۲۱ ساله در اثر اصابت گلوله جان باخت و چهار تن دیگر شامل دو فردی که مظنون به تیراندازی هستند، زخمی شدند.

تیراندازی دیگری در روز شنبه در شهر سین‌سیناتی آمریکا باعث مجروحیت دو تن شد.

در یک ماه گذشته به ویژه بعد از تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، تعداد زیادی در تیراندازی‌های کور در آمریکا جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. آمار و ارقام جمع‌آوری شده توسط سازمان موسوم به «آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح» نشان می‌دهند، در مدت بیش از شش ماه گذشته از آغاز سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۳۴۰ تیراندازی کور در ایالات متحده به وقوع پیوسته است. این سازمان تیراندازی کور را به عنوان رخدادی توصیف می‌کند که دست‌کم چهار نفر به جز عامل مسلح در تیراندازی کشته شوند.

همچنین در بحبوحه تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، دست‌کم ۱۰ نفر در تیراندازی‌های کور در مناطق مختلف این کشور جان باختند و ۳۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خشونت‌های مسلحانه در طول تعطیلات چهارم ژوئیه (۱۵ تیر) به حدی بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به واکنش واداشت.

جمهوری‌خواهان کنگره به طور عمومی تلاش‌ها برای اصلاح قوانین مرتبط با مالکیت و حمل سلاح را مسدود کرده و مخالف تلاش بایدن برای بازگرداندن ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    به به. خیلی هم عالی!! خدا بیشترش کنه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس