انتقاد اولیانوف از طرح قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری از طرح قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کرد و آن را مفید ندانست.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش شامگاه چهارشنبه درباره احتمال صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام واکنش نشان داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «شایعاتی وجود دارد که پیش‌نویس قطعنامه درباره ایران می‌تواند در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر روی میز قرار بگیرد».

وی در ادامه نوشت: «دو سوال در این زمینه مطرح می‌شود، ۱. آیا چنین قطعنامه‌ای برای حفظ روابط میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مفید خواهد بود؟ ۲. آیا این قعطنامه به احیای برجام کمک خواهد کرد؟ من تردید دارم».

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ادعا کرد که آمریکا و تروئیکای اروپایی قطعنامه‌ای پیشنهادی مشترک را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع برنامه هسته‌ای ایران ارائه دادند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا و سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه دادند.

واشنگتن و تروئیکای اروپایی، مدعی شده‌اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده، به شدت مایه نگرانی است.

این چهار کشور غربی همچنین ادعا کرده‌اند که «به دلیل همکاری ناکافی ایران» اختلافات و مسائل پادمانی همچنان حل نشده است.

آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در این پیش‌نویس قطعنامه از ایران می‌خواهند که «فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد».

بنا بر ادعای رویترز، پیشنویس قطعنامه پیشنهادی مشترک آمریکا و این سه کشور اروپایی برای همه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی ارسال شده است.

انتشار خبر رویترز درباره قطعنامه پیشنهادی واشنگتن، لندن، پاریس و برلین به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی صورت گرفته که قرار است نشست شورای حکام ششم ژوئن (۱۶ خرداد) برگزار شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 0
    کشورهای اروپایی همچون فرانسه ، انگلیس و آلمان باید از اوکراین درس عبرت بگیرند و به آمریکای پوشالی تکیه نکنند. تکیه بر آمریکا نتیجه اش می شود اوکراین ویران شده. درود بر ارتش قهرمان روسیه ، ایران ،چین و کره ی شمالی که پوزه ی کشورهای اروپایی و آمریکا را بخاک خواهند مالید.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 4
    همین روس‌ها نذاشتن برجام امضا بشه
  • پیروزه IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 1
    پیشنهاد من به عنوان یک ایرانی از ان پی تی خارج شویم چیزی دیگر مانده که با ان ما را تهدید و تحریم بکنند لااقل با بمب هیته ای می توانیم جلوی یاوه گویایی غرب بایستیم .
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 3
    روس نامرد
  • آدمیزاد US ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 1
    برو روس دیدم چشمک زدی
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    علت گستاخی آنها این است که هر زمان قطعنامه ای علیه ایران صادر کردند پاسخ متقابل ما بسیار ضعیف بوده است. این بار اگر قطعنامه ای علیه ایران صادر شود، چه الزام آور باشد چه نباید ایران عضویت خود در NPT را تعلیق کند، تا آنها حساب کار دستشان بیاید و اینقدر وقیحانه گستاخی نکنند
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    وقت کشور رو با برجام گرفتید! و بی حجابی و بی بندباری در سطح جامعه شدت فراوان گرفت! لطفا به مردم خودمون برسیم به اسلام و دین برسیم. مگه روزی ما دست اوناست،که این کار رو میکنیم؟! وقتی خودشون عهده شکنی میکن،چه مجوز شرعی و عقلی و منطقی داره که در این قرداد ضعیف بمانیم! اونا باید خواهش التماس کنند،نه ..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس