کد خبر 1382612
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
همکاری ناتو با نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان

ناتو با هدف ارتقا سطح کیفی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، دوره آموزشی برنامه ریزی عملیات جنگی در دانشگاه دفاع ملی جمهوری آذربایجان برگزار کرد.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای چهارشنبه شب به وقت تهران، از برگزاری دوره آموزشی ناتو برای نیروهای مسلح  جمهوری آذربایجان  در شهر  «باکو» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، در چارچوب همکاری وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ناتو، یک گروه آموزشی فرماندهی ناتو در «دانشگاه دفاع ملی» جمهوری آذربایجان مبادرت به آموزش نظامیان این کشور کردند.

در این دوره، اطلاعات کلی در مورد ناتو، ساختار ستادی و جلسات توجیهی در زمینه‌های مختلف مرتبط با روند برنامه ریزی عملیات جنگی به برخی نظامیان ارتش جمهوری آذربایجان ارائه می‌شود.

بنابر اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، هدف از برگزاری این دوره، ارتقا سطح کیفی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان  جهت  استفاده در برهه‌های حساس است.

چندی قبل وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  از مشارکت شماری از پرسنل نیروی دریایی خود در رزمایش ناتو در شرق مدیترانه خبر داد.

 وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که  شماری از پرسنل نیروی دریایی این کشور در عملیات ناتو در قالب رزمایش دریایی چندملیتی مدیترانه شرقی  در ترکیه  شرکت کردند.

در این رزمایش، وظایف نزدیک شدن سریع قایق نظامی به کشتی تحت تصرف گروه‌های تروریستی، آزاد سازی آن  و همچنین تخلیه امن خدمه به صورت کاملا حرفه ای تمرین شد. هدف از برگزاری این رزمایش بررسی آمادگی رزمی، فعالیت و تجهیزات یگان‌های حاضر در این رزمایش مطابق  با استانداردهای ناتو اعلام شد.

چندی قبل، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیاتی به سرپرستی «خاویر کلومینا پیریز» معاون دبیرکل ناتو در امور سیاسی و امنیتی و نماینده ویژه ناتو در قفقاز و آسیای مرکزی دیدار کرد.

 «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در دیدار با «خاویر کلومینا پیریز» معاون دبیرکل ناتو در مورد وضعیت قره باغ  و آخرین تحولات مرزی با ارمنستان توضیحاتی داد.

معاون دبیر کل ناتو در این دیدار آمادگی ناتو را برای ارائه کمک‌های مناسب در تامین صلح در منطقه اعلام کرد. طرفین همچنین در مورد آخرین وضعیت پس از جنگ قره باغ و سایر موضوعات مورد علاقه  بحث و تبادل نظر کردند.

باکو در حالی که نیم نگاهی به ارمنستان دارد،  اخیرا رزمایش‌های متعددی با ترکیه، پاکستان و گرجستان برگزار کرده است. 

رسانه‌های جمهوری آذربایجان چندی قبل از برگزاری یک رزمایش از سوی نیرو دریایی این کشور در دریای خزر خبر دادند. در این رزمایش کشتی‌های جنگی و کماندوهای دریایی این کشور تمرین‌هایی را با تمرکز بر محافظت از زیر ساخت‌های جمهوری آذربایجان در دریای خزر انجام شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده که تشکیل یگان‌های جدید همراه با آموزش پرسنل مناسب و خرید کشتی و قایق را در این زمینه مد نظر دارد. وزیر دفاع جمهوری آذربایجان  اعلام کرده که این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    19 23
    ترک خائن
    • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      10 3
      مشخصه تا چه حد ناراحتی
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      19 5
      شماپارصهاوکیردها بازهم که صفات خودتان رابه دیگران نسبت دادید.خیانت درذات خراب پارصهاوکیردهاست.خیانت شاهزاده افشین پارصی به بابک آزربایجانی رایادتان رفته.
    • ساسان IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 5
      بعضی از خصوصیات تو ذات اقلیتها و قومیتها است مثل خیانت ،خباثت و....
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      6 0
      خائن به کی؟ به چی؟
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      6 12
      اینا مقدمه عضویت جمهوری آذربایجان در ناتو هست. اگر بخواهد چنین اتفاقی بیفتد ماهم مثل روسیه باید به جمهوری آذربایجان حمله کنیم و سرزمین های خودمان را پس از 200 سال که از ترکمانچای می گذرد پس بگیریم. همون رژیم خائن و پست فطرت و مسلمان کش ترکیه صهیونیستی که عضو ناتو هست برای 7 پشتمان بسه. دیگه اجازه نمیدیم یک کشور دیگه هم اضافه بشه. ناتو مال اروپا بوده. آذربایجان رو چه به اروپا؟!
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      12 12
      تورک هر موقع به شما پان فارس نه بگه میشه خائن، خائن تو همین تاریخ معاصر همین اکراد مهاجر عراقی کولی هندو تبار بودن که نوکر حلقه به گوش صدام بودن و هزاران فرزند این مملکت رو شهید کردن، ایران اگر کشور شده و صاحب فرهنگ و تمدن شده به خاطر تمامی طوایف تورک اغوز است، آداب و سنن و فرهنگ ایران هویت اصلی اون تورکی است نه هندی نه تاجیک، بیش از هزار دویست سال امپراطوری ایجاد کردن در غرب آسیا، تورک تاریخش شرف و غیرت و وطن پرستی و..... بوده هر کس تاریخ غرب آسیا و جهان رو بخونه میدونه پس تو هندو تبار کولی ( بارزانی، سورانی، کرمانجی، جاف، کیلیایی، کلهر و.... اقوام کولی مهاجر هندی طبق کتب مردوخ کردستانی، توحید اصفهانی، حمدالله مستوفی و تاریخ طبری و.....) مهاجر هندی مدعی ایران کم متوهمانه حرف بزنید هر روز پان فارسیسم و مشتقات کولی هندی تبار بر طبل ضد تورکی میزند پس انتظار هم داره تورک دوست و رفیق گرمابه قوم فاشیست فارس باشد هر روز زبان و هویت و تاریخ و... تورک تحریف و به تمسخر گرفته میشه بعد پان فارسیسم و نوکران کولی هندیش انتظار دوستی دارن زمان فریل دادن با مذهب و دین و گذشته تنها راه دوستی و رفاقت احترام به هویت و عدالت و برابری اس
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      12 9
      مطمئنم تو یک کولی هندی( بارزانی ، کرمانجی ، سورانی و.... ) خائن هستی زمان جنگ عراق نوکر حلقه به گوش صدام بودین
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      3 9
      تو خودت نوکر پانترک یهودی چ عمدا به ترک ها فحش میدی از اونطرف به فارسها فحش میدی تا نفرت درست کنی تا کشور بزرگ را تجزیه کنی.
    • TR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      12 3
      تورک ها بودن شما رو از بردگی اعراب نجات دادن الان برای ما شاخ شدید
    • احسان IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 7
      ترکها حکم فرمانروایی خود را از اعراب می‌گرفتند و خراج و مالیات و سرباز در اختیار حاکمان بنی عباس می‌گذاشتند ،چون مهاجر بودند و مهمان ،ایران فرهنگ شده و صاحب تمدن بخاطر مردمانش و تلاش آنها که حتی اجداد مهاجر شما هم بدان گردن نهادند و زبان تمدن ساز فارسی را قبول و گسترش دادن نه مهاجرین و مهاجمین بی تمدن و فرهنگ دشت قبچاق که دنبال چراگاه احشام و درگیری در خرافات و گذشته خود بودند ،اگر هویت ایران ترکی بود باید تمام فرهنگ و تاریخ و زبان نداشته ترکی رواج می‌داشت نه خلاف آن ،تاریخ ترک غیر کشتار علما و تجاوزبه جان و مال و ناموس و آتش زدن کتابها و کتابخانه ها چه بوده ؟؟؟؟؟ دنیا و تاریخ و تاریخ آنها شهادت میدهد،ترکها امروز برده عربها و اسراییلیها هستند نگاهی به دست به سینه و تعظیم اردوغان به ریس اسراییل بنت و پابوسی بن سلمان بیندازید ،فرداهم برده ایراند کم آویزان تمدن و فرهنگ سایر ملل و اقوام شوید
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 6
      تیمور لنگ یک ایرانی بود که به شاهنامه تسلط‌کامل داشت. اون بارها خودش را شاه ایران نامید. تیمورلنگ فارس نبود ولی ایرانی بود.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 7
    اردوغان بداند که تقسیم بندی بر اساس نژاد مخصوص حیوانات هست مثلا گاو هلندی یا سگ آلمانی ولی انسان ها فراتر از نژاد هستند.
  • FR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    7 3
    آذربایجان بالاخره عضو ناتو خواهد شد .به احتمال زیاد...همکاری نظامی خوبی با ترکيه وپاکستان واسرائیل دارد .ارتش‌ مدرن وقویتری را دنبال می کند ...
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 4
    ناتو به افغانستان هم‌خیلی تعلیم داد.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 6
    با توجه به اینکه اردوغان‌النصره را با خانواده در باکو ساکن کرده است. لذا مردم‌ مظلوم باکو باید خیلی زیاد آموزش ببینند آخه تا یک‌ نسل دیگه قومی وهابی شیعه کش در یاکو صاحب جمعیت و زمین‌میشوند و شروع یه بمبگذاری و کشتار شیعیان آذری میکنند تا به بهشت بروند.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 5
    آذری تو آریایی هستی -- در زمان حملهٔ اعراب در مدارک رومی و ارمنی نام سپهبد و شاهزادهٔ آذربایجان «رستم پسر فرخ‌هرمز» آورده شده
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 5
    آذری تو آریایی هستی----دودمان زیک یا زیخ یکی از هفت دودمان پارتی بودند که در سرزمین ماد و آذربایجان در شمال غربی ایران در قلمرو شاهنشاهی اشکانی و ساسانی زندگی می‌کردند. این دودمان ایران بزرگ را در دوران اشکانیان و سپس در دوران شاهنشاهی ساسانی همراه با دودمان پادشاهی و ۵ دودمان دیگر (اسپندیاذ، اسپهبد، سورن، کارن و مهران،) اداره می‌کردند
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    8 3
    اگر پقت کنید رویای جعلی توران اردوغان هیچسک از زمین های‌نیل تا فرات را شامل نمیشود. این بدبخت نوکرصفت ختی جذات ندارد در مورد فلسطین که زمانی جزئی از عثمانی‌بوده‌ کلمه‌ای حرف‌بزند.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 3
    نقشه صهیونیستهای حرامزاده !
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 4
    کل جمعیت ترک های‌جهان‌۱۵۰تا۱۷۰ میلیون‌نفر‌است. واگر‌آریایی‌هایی که ترک زبان شده اند را از این جمعیت کم‌کنیم نهایت حمعیت این زردپوستان به ۸۰‌میلیون هم نمیرسد. _ آدری آریایی است.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 4
    قدمت نام ایران=کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود."
  • میلاد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 3
    خودفروش به اسرائیل وناتو برای ایجاد پایگاه ناتو و اسرائیل برای مقابله با ایران خوشحال میشم وقتی اینارو میخوانم اخه ایران اللخصوص فارسها برادران کرد که اریایی وهم ریشه وتمدن ایرانی دارن رو از دولت ایران حذف بجاش به ترکها جا ومقام داده بودن با اقلیم وکردها درگیر با ترکیه وپانترکهای ایران خوشو بش میکردن خدارو شکر که عاقبت اینچنین شد تازه بدترش اینه اگه فارسها بخودشون نیان ونچرخن سمت کردها از این نرکها چه ایرانی چه ترکیه چه آذربایجان یه ضربه ای خواهند خورد که امریکا واسرائیل اون ضربه رو به اونا نمیزنه یعنی این فارسها بخودشون نیان ترکها اونارو از حکومتداری ساقط خواهند کرد
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      8 7
      ببین کرد مهاجر عراقی کولی هندی همین جنگ عراق هزار فرزند این مملکت رو شما شهید کردید شما هندو تباران خائن و راه زن و تروریست بودن تو زانتون است، بی سرزمین های که به لطف رضا پالانی سرزمین استان جعلی کردستان همان استان اردلان سارق و کرمانشاه یا قرامنشان سابق رو به شما مهاجرین عراقی دادن این سرزمین مفت اهدایی برادران پان هندی تون بوده
    • مجتبی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      سرزمین که با تجاوز و کشتار گرفتید مالک آن نیستید بلکه مهاجر آن هستید
  • ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 4
    ناتو به اکراین موشک داده قول گرفته حق استفاده برد بلند نداری.
  • UA ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 2
    از لشگریان کورش فقط یک لشگر آن فارسها بودند. ایران اتحادی از بهترین اقوام بشر هستیم مه دورهم جمع شده ایم و بنیانی نو در خواهیم انداخت‌. ایران کشور خداست. ما مهمترین یاری کنندگان آن نجات دهنده هستیم./آذری آریایی است
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 2
    ایران امپراطوری اش را احیا خواهد کرد. به برلین و پاریس و مسکو بگویید دیوارهایتان را محکم بسازید که فرزندان ایران اینبار به فتح اروپا مستحکم تر می آیند. ایران کشور خداست. ما مهمترین یاری کنندگان آن نجات دهنده هستیم.
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 0
    ببخشید جناب شما همونی نبودی که میگفتی آذربايجان ترک نیست؟
  • سام ذالی GB ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 3
    مسئولان نظامی آذربایجان اعلام کرده اند در ضمن همه این تحرکات بخدا موشک خور ما خیلی خوب است و اگر لازم باشد شورت های خودمان را بجای پرچم صلح بالا می بریم فقط یکی جلو ایران رو بگیرد تا ما را نخورد
  • CZ ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 3
    مگه قرار نبود خزر غیرنظامی باقی بمونه! باکو در جهت خلاف منافع خود و کشورهای منطقه حرکت میکند و در حال خودکشی اقتصادی هست.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 1
      مادر آغامحمدقاجار یک جمله معروف داره: خزر حوض کوچک خانه ایران است.
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 2
    بدجورگوشمالی لازم شدن
  • علی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 1
    قدرت نظامی درمنطقه به نفع ترکها در حال تغییر است با اختلاف خیلی زیاد
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 5
      کل جمعیت ترک ها در جهان ۱۵۰ میلیون مفر است. خود علیف ترک های کشورش را زیر فشار مافیای اقتصادی اش نابود کرده.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 4
      ۴۰درصد جمعیت ترکیه کردوغیرترک است این یعنی ۴۰درصد ارتش ترکیه را کرد ها تشکیل میدهند و هیچگاه برای یک اشم نژادی ترکیه جانفشانی نمیکنند. اوضاع ارتش ترکیه خیلی خرابه
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 3
      تقسیم بندی بر اساس نژاد مخصوص حیوانات است مثلا گاو هلندی، سگ المانی،
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 3
      یک روزی هم صدام تل آویو رو موشک باران کرد و کل دنیای عرب به وجود صدام قدرتمند میبالیدن.طی دو دهه دهنش سرویس شد. نگران قدرت گرفتن این ترکیه و رفقاش نباش. اینها در بهترین حالت انبار بمب های امریکا میشن مثل اینجرلیک. نقشه جهان جوری چیده شده که از این منطقه هیچ قدرتمندی فرصت ظهور پیدا نکنه. الان ترکیه مثلا چه نگرانی نظامی میتونه برای منطقه ایجاد کنه ؟ این بدبخت ها با دو تا تحریم ساده ، طی یک هفته ارزش پولشون با پشگل برابری میکرد.نگران ضعف اقتصادی ایران باش که این حیله امریکا خطرناک تره. ما از اقتصاد منطقه عقب افتادیم و ریشه تمام مشکلات امنیتی ایران همین اقتصاد هست.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 5
    مردم ارمنی مسیحی‌هستند و خدارا میپرستند ولی پانترک،‌بجای خدا نژاد را میپرستد
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      3 1
      معلومه تو هم ارمنی هارو میپرستی....البته با احترام به ارمنی های محترم
  • احسان IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 3
    ترکها حکم فرمانروایی خود را از اعراب می‌گرفتند و خراج و مالیات و سرباز در اختیار حاکمان بنی عباس می‌گذاشتند ،چون مهاجر بودند و مهمان ،ایران فرهنگ شده و صاحب تمدن بخاطر مردمانش و تلاش آنها که حتی اجداد مهاجر شما هم بدان گردن نهادند و زبان تمدن ساز فارسی را قبول و گسترش دادن نه مهاجرین و مهاجمین بی تمدن و فرهنگ دشت قبچاق که دنبال چراگاه احشام و درگیری در خرافات و گذشته خود بودند ،اگر هویت ایران ترکی بود باید تمام فرهنگ و تاریخ و زبان نداشته ترکی رواج می‌داشت نه خلاف آن ،تاریخ ترک غیر کشتار علما و تجاوزبه جان و مال و ناموس و آتش زدن کتابها و کتابخانه ها چه بوده ؟؟؟؟؟ دنیا و تاریخ و تاریخ آنها شهادت میدهد،ترکها امروز برده عربها و اسراییلیها هستند نگاهی به دست به سینه و تعظیم اردوغان به ریس اسراییل بنت و پابوسی بن سلمان بیندازید ،فرداهم برده ایراند کم آویزان تمدن و فرهنگ سایر ملل و اقوام شوید
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 3
      بخاطر همین مزدوری قبایل تورک و قرقیز و اوزبک به اعراب. و عباسیان همین پانتورکعای بابک خرمدین آریایی غیور را دستگیر و به دستگاه خلافت عباسی تحویل دادند الان برای بابک خرمدین ( نام فارسی و دین آریایی ). گریه زاری میکنند بیشرف ها...
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      10 1
      پارصهاوکردنستانی هاهاهمیشه بایددشمنی ونفهمی وبیسوادی وحماقت خودشان راکاملا نشان بدهند.کسی که به بابک آزربایجانی خیانت کردوایشان راتحویل خلافت عباسی دادومزدوری خودش ودر واقع قوم حقیرش رانشان داد, شاهزاده افشین پارصی بود.
  • FR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 2
    آذربایجان رو به پیشرفت هست ارتش‌ مدرن و قویتری می سازد. به احتمال زیاد عضو ناتو خواهد شد...چون اروپایی به حساب میاد..
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 3
      ناتو اگر به‌آذربایجان اموزش میدهد ولی کل ارتش افغانستان را از نو ساخت. آیا ارتش‌افغانستان قوی‌بود؟
  • FR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 1
    داداش اول ثابت‌ کن فارسي زبان نيست بعد توهمات بزن ....
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    12 0
    پارصهاوکیردهایی که به تورکها توهین وبی احترامی میکنندوهرچه لیاقت خودشان وپدرومادرشان وجدوآباءشان هست به تورکهانسبت می دهند,معنیش اینه که دارندبه همه تورکهای جهان توهین وبی احترامی میکنند.یعنی دارندبه همه تورکهایی که برای عیران,شهیدومجروح واسیرشده اندتوهین میکنند.یعنی دارندبه همه تورکهایی که برای اعتلاءوسربلندی عیران کوشیده وزحمت کشیده اندتوهین میکنند.همه تورکهااین رابایدخوب متوجه وآگاه بشوندکه, دشمن واقعی تورکها,پارصهاوکیردهاهستند.یونانیها, پارصهاوکیردها راخوب شناخته بودندکه به آنهامیگفتند:بربر .
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    10 0
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    9 0
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    9 0
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    9 0
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس