کد خبر 1383094
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
پوتین: غله اوکراین را برای مقابله با کمبود جهانی به فروش می رسانیم

رئیس‌جمهور روسیه گفته سیاست‌های کوته‌بینانه اروپا باعث بحران انرژی در دنیا شده است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه امروز جمعه از سیاست‌های کشورهای اروپایی در قبال مسائل اوکراین انتقاد کرد.

پوتین گفت: «سیاست‌های کوته‌بینانه باعث بحران انرژی شد.»

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت هیچ مشکلی برای انتقال غلات از اوکراین وجود ندارد. او گفت غلات از رومانی و لهستان قابل صادر کردن هستند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (پنجشنبه) در یک سخنرانی ویدئویی برای پارلمان لوکزامبورگ مدعی شد در حال حاضر ۲۰ درصد از خاک اوکراین در کنترل نیروهای روسیه است.

زلنسکی پیش‌تر، در مصاحبه‌ با پایگاه خبری «نیوزمکس» با بیان این که سخت‌ترین وضعیت در شرق اوکراین و جنوب دونتسک و لوهانسک برقرار است، گفت: روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز را به دلیل کشته شدن در عملیات و حدود ۵۰۰ نفر را به دلیل جراحت از دست می‌دهیم. 

روسیه از ابتدای عملیات نظامی خود در اوکراین تأکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراینی ندارد، بلکه هدفش غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی از این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رها IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 3
    یه دیوانه یه سنگ انداخته تو چاه صدتا عاقل نمیتونن درش بیارن یه احمق جنگ راه انداخته دنیارو ریخته بهم
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 1
    سیمرغ ایران بر روی‌ کوهی از ثروت، افتخار، فرهنگ، تمدن، طلا و شَرَف در خواب آسوده بود. که ناگهان خمینی کبیر سیمرغ را صدا زد، پس سیمرغ باستانی بال گشود، به ندای خمینی لبیک گفت و در خدمتِ (شاهِ جهان، مهدی فاطمه) آمد تا سلحشوری باشد تحت فرمانِ فرزند علی ع. اکنون این سیمرغ روی شانه رهبر ایران نشسته است.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 1
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 1
    او با ۶۰ هزار سرباز راهی قفقاز شد. ابتدا قره‌باغ را تابع خود کرد و سپس مسیر تفلیس در پیش گرفت. ایراکلی‌خان، پادشاه گرجستان، به تابعیت خود از ایران پایان داده بود و تحت حمایت روسیه قرار گرفته بود. آقامحمدخان به او فرصت داد که از تصمیم خود بازگردد، اما او نپذیرفت. پس به تفلیس لشکر کشید؛ آن را فتح و مردم شهر را قتل‌عام کرد. _____ زنده باد شاهِ ایرانیِ ترک، آقامحمدخان قاجار یک‌ایرانهشری بود‌
  • mojtaba SE ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 1
    مشرق میدونی چرا دنیا با همه شرایط که بوده ,انقدر راحت چرخیده و باز هم میچرخه؟؟چون اگر بهش بگی احمق,هیچ فرقی بحالش نمیکنه ,چون نمیدونه چرا احمقه؟؟..رها جون خوش بحالت.خدائی میگم حال کن و جای ما رو هم خالی کن تو دنیای زیبات!!پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 1
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس