کد خبر 1383407
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
زلنسکی: 12 میلیون اوکراینی آواره شده‌اند

زلنسکی: اوکراین در جنگ پیروز خواهد شد

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در یکصدمین روز از عملیات نظامی روسیه در پیامی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، متعهد شد که اوکراین در نبرد با روسیه پیروز شود.

بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، زلنسکی در پیام ویدئویی خود با تأکید بر این که پیروزی از آن اوکراین خواهد بود، گفت: «رهبر حزب اینجاست، رهبر دفتر ریاست‌جمهوری اینجاست، نخست‌وزیر اوکراین [دنیس] شمیهال اینجاست، [مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین میخائیلو] پودولیاک اینجاست و رئیس‌جمهور شما اینجاست».

وی ادامه داد: «تیم ما بسیار بزرگ‌تر است. نیروهای مسلح اوکراین اینجا هستند و مهم‌تر از آن، مردم، مردم کشور ما اینجا هستند و ۱۰۰ روز است که زا اوکراین دفاع می‌کنند. پیروزی از آن ما خواهد بود. درود بر اوکراین».

طبق این گزارش، ویدیوی زلنسکی از نظر سبک و ماهیت شبیه به ویدیویی بود که در ۲۵ فوریه (ششم اسفند ماه)، یک روز پس از حمله روسیه به اوکراین منتشر شده بود.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، زلنسکی در ویدئوی ۲۵ فوریه نیز گفته بود: «ما همگی اینجا هستیم، سربازان ما اینجا هستند، شهروندان این کشور اینجا هستند. ما همه اینجا هستیم تا از استقلال و کشور خود دفاع کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد».

زلنسکی در سخنرانی خود به آغاز عملیات نظامی روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اشاره کرد و گفت: «درست صد روز پیش همه ما در واقعیتی متفاوت از خواب بیدار شدیم. درست صد روز پیش، ما متفاوت از خواب بیدار شدیم. وقتی اوکراینی‌ها نه با پرتوهای خورشید، بلکه با انفجار موشک‌هایی که به خانه‌های ما اصابت می‌کند بیدار می‌شوند، اوکراینی‌های کاملاً متفاوت از خواب بیدار می‌شوند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و هدف این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین توصیف کرد و تأکید کرد که کی‌یف از درخواست خود برای پیوستن به ائتلاف ناتو کناره‌گیری کند.

روسیه از آن زمان تأکید کرد که تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و به هیچ عنوان به دنبال اشغالگری وحمله به غیرنظامیان نیست.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    15 1
    آرزو بر دلقک ها عیب نیست
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 0
      خخخخخ مطمئنی؟؟؟؟
    • رضا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      3 3
      کجایی؟ تا الان هم جنگ رو برده تو خبر نداری.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    9 1
    معتقدم این تلخک هیچکاره است. نوشته هایی که برایش از بریتانیا و تلاویو ارسال میشود را تکرار میکند و میگوید
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 28
      راست میگی؟! شما همونی نبودی که روز دوم جنگ میگفتی زلنسکی دلقک فرار کرده آمریکا؟!
  • نیما IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    10 1
    اوکراین پیروز نخواهد شد
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    10 1
    زلنسکی جان زرشک یادت نره. باشه عمو،
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    11 1
    این جنگ هیچ پیروزی جز امریکا و اسرائیل ندارد. روسها و اوکراین و حتی اروپا در این نبرد نهایتا بشدت تضعیف می شوند. زلنسکی هم مامور اجرای این سناریو است خواسته یا ناخواسته در این زمین بازی می کند
  • محمد حسین IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 10
    به امید پیروزی مردم اوکراین و زلنسکی قهرمان. کمر این پوتین کودک خوار را بشکنید.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 13
    یاشاسین زلنسکی... یاشاسین تراختور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس