کد خبر 1383097
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
طلای موی تای جهان بر گردن فاطمه حسینی/ 4 مدال حاصل کار ملی‌پوشان ایران در روز هشتم

فاطمه حسینی با شکست حریفی از کشور میزبان در دیدار نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم، اولین ورزشکار طلایی ایران در مسابقات جهانی موی تای، ابوظبی ۲۰۲۲ لقب گرفت.

به گزارش مشرق، امروز جمعه ۱۳ خرداد ماه، هشتمین روز از رقابت‌های جهانی موی تای با انجام مبارزات فینال رده سنی زیر ۲۳ سال پیگیری شد که در پایان تیم کشورمان یک مدال طلا و سه نقره را از آن خود کرد.

در وزن ۶۰- کیلوگرم ، فاطمه حسینی که برای رسیدن به فینال، حریفانی از سوریه و ویتنام را پشت سر گذاشته بود، در دیدار نهایی و در سالن مملو از تماشاگران اماراتی، با نتیجه قاطع ۲۷ بر ۳۰ از سد موی تای کار کشور میزبان گذشت، تا اولین ورزشکار طلایی ایران در این دوره از رقابتها لقب گیرد.

صبا چناری دیگر نماینده کشورمان، امروز و در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم، با قبول شکست برابر اما دیپروز از نیوزیلند، عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این دوره از پیکارها را به خود اختصاص داد.

در بازی فینال وزن ۵۴- کیلوگرم آقایان نیز مهرداد خان زاده با وجود ارائه یک بازی تماشایی، در نهایت ۲۶ بر ۳۰ مقابل احمد نورایمان از مالزی متوقف شد و به مدال نقره بسنده کرد.

گفتنی است با تصمیم IFMA و پس از انجام قرعه کشی میان فایترهای حاضر در وزن ۴۵- کیلو، مسابقه ای با عنوان "مبارزه ویژه" میان فرشته حسن زاده و دامیا حسنا برگزار شد که با برتری موی تای کار مالزیایی و کسب مدال طلا همراه بود. در جمع بندی مدالها، نقره حسن زاده برای کشورمان ثبت شده است.

در جدول رده بندی مدالها تا پایان امروز، تیم کشورمان با احتساب مدال نقره حسن زاده، تاکنون یک طلا، سه نقره و شش برنز کسب و در جایگاه ششم قرار دارد.

فردا و در آخرین روز مسابقات، تیم کشورمان در مبارزات رده بزرگسالان سه فینالیست دارد که بر این اساس در -۶۳.۵ کیلومسعود عبدالمالکی برابر "سوراویت سوک سانگوان" از تایلند، در ۵۱- کیلو یاسر پرمهر با "علی سریک" از قزاقستان و در ۷۵+ کیلو بانوان سمیرا فتحی با "گلدن مرکان" از ترکیه پیکار خواهند کرد.

شایان ذکر است مجمع عمومی فدراسیون بین المللی موی‌تایIFMA ، صبح امروز در محل مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی با حضور رییس، نایب رییس و دبیرکل ایفما و همچنین جواد نصیری رییس فدراسیون موی تای ایران، عضو شورای ریاست ایفما، سفیر عالی ورزش جهان و نایب رییس فدراسیون موی‌تای آسیا برگزار شد.

صورتجلسه مصوبات ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱، گزارش مالی، گزارش مبارزه با دوپینگ، پذیرش مصوبات IOC در خصوص روسیه و بلاروس و تعلیق عضویت این کشورها،گزارش کمیسیون های ورزشکاران، اخلاق و انضباطی، تاسیس اتحادیه موی تای مدیترانه، گزارش رسمیت ایفما در کمیته بین‌المللی المپیک به همراه تقویم اجرایی سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    تسلیت به اپوزیسیون دوزاری
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    همونجا در محل پناهنده نشد؟؟!!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    موتای ورزش رزمی عالی ولی درکنارش کراپلینگ را ضمیمه کنید ضربات ساق پای موتای را دراپارات ببینید
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    شیرزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس