تداوم رشد استقلال و پرسپولیس در لیگی که چندان پویا نبود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در تحلیلی چند وجهی به بررسی وضعیت لیگ برتر، عملکرد تیم‌ها و مربیان در طول فصل پرداخت.

به گزارش مشرق، محمود کلهر در گفت‌وگویی درباره پایان فصل بیست و یکم لیگ برتر و نایب قهرمانی پرسپولیس اظهار داشت: به نظر فصل پرافت و خیزی را شاهد بودیم و پرسپولیس هم فراز و نشیب زیادی داشت. تیم امتیازاتی را به راحتی را از دست داد و در نهایت منجر به این شد که نتواند عنوان قهرمانی‌ را تکرار کند. به طور کلی فکر می‌کنم نسبت به فصل قبل شاهد لیگ چندان پویایی نبودیم. در فصل بیستم تیم‌ها به مراتب کیفیت بهتری داشتند و بازیکنان جدیدی را به فوتبال معرفی کردند اما این اتفاق در فصل بیست و یکم رقم نخورد. امیدوارم در لیگ آینده شاهد شکل‌گیری بازیکنان جوان و معرفی استعدادها باشیم.

وی در ادامه اشاره کرد: در این فصل استقلال و پرسپولیس خوشبختانه روند رو به‌ رشدشان را ادامه دادند، مخصوصا استقلال که مشکلاتش را در ساختار دفاعی اصلاح کرد و نتایج خوبی گرفت. استقلال شایسته قهرمانی بود اما اعتقاد دارم پرسپولیس نیز خوب عمل کرده است. یحیی گل‌محمدی دو بار با پرسپولیس را قهرمان لیگ و یک بار نایب قهرمانی لیگ کرده و همچنین تیم را به فینال آسیا برده است. این یک کارنامه قابل قبول برای یک مربی است.

بازیکن پیشین پرسپولیس درباره اینکه چه عواملی منجر به از دست رفتن قهرمانی برای پرسپولیس شد، تصریح کرد: شاید جدایی بازیکنان کلیدی بخشی از ماجرا باشد اما بخش دیگر حضور بازیکنانی در پرسپولیس بود که در تیم‌های قبلی‌شان خوب کار می‌کردند اما در پرسپولیس نتوانستند آن‌طور که باید و شاید با جو حاکم در این تیم خودشان را وفق دهند. این دو عامل منجر به این شد که پرسپولیس در طول فصل امتیازاتی را از دست بدهد و نتواند قهرمان شود. علاوه بر این در آن سو استقلال هم امتیازات را تقریباً کامل جمع کرد و فرصتی برای نزدیک شدن پرسپولیس به صدر جدول نداد.

کلهر بابیان اینکه «پرسپولیس و استقلال در فصل بیست و یکم از دیگر تیم‌ها جلوتر بودند» درباره سپاهان نیز گفت: مشکلات سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا هم مشخص بود. در ابتدای فصل مشکلات دفاعی این تیم مشهود بود و به راحتی گل می‌خوردند. این تیم اما در خط حمله و هافبک فوق‌العاده قوی کار کرد و اگر در خط دفاع نیز همین توان را داشت چه بسا می‌توانست برای قهرمانی استقلال مشکل‌ساز شود. با این حال من عملکرد کادر فنی این تیم را مثبت می‌بینم. نویدکیا رفتار خوبی روی نیمکت تیمش داشت و تنش‌هایی که در کنار زمین وجود دارد، در نیمکت سپاهان وجود نداشت. او یک مربی با آرامش است  که در تیمش روند خوبی ایجاد کرد. سپاهان جزو سه تیم برتر ایران است اما مشکلات ساختاری مخصوصا در دفاع تیمی آنها را از صدر جدول دور کرد.

وی درباره اینکه پرسپولیس برای پس گرفتن عنوان قهرمانی از استقلال در فصل بعد باید چه اقداماتی انجام دهد، ابراز داشت: امیدوارم تعامل بیشتری برای فصل آینده بین کادر فنی و مدیریت باشگاه صورت بگیرد. این مسئله‌ای که سال‌هاست پرسپولیس را دچار مشکل کرده است. تغییرات مدیریتی در این سال‌ها باعث شده که بازیکنان و مربیان سردرگم باشند. تیم نیاز به تقویت شدن و البته حفظ شاکله اصلی دارد که این جز با همدلی و تعامل بین تیم و باشگاه ایجاد نخواهد شد.

این کارشناس فوتبال درباره اینکه پرسپولیس در چه خطوطی نیاز به تقویت شدن دارد، عنوان کرد: پرسپولیس در خط دفاع مشکل دارد و پورعلی‌گنجی می‌تواند بهترین خرید این تیم باشد، ضمن اینکه نعمتی و فرجی هم در این خط خوب کار کرده‌اند و ابراهیمی نیز نشان داده که اگر در ترکیب جا بیفتد می‌تواند به تیم کمک کند. با این وجود پورعلی‌گنجی می‌تواند جانشین خوبی برای سیدجلال حسینی باشد. در خط هافبک هم بازیکنی با مشخصات بشار رسن، احمد نوراللهی یا سروش رفیعی نیاز داریم تا گره بازی را باز کند، چون الان این خلاء وجود دارد. در درون دروازه نیز با بازگشت بیرانوند اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. در خط حمله اما یک فوروارد که از لحاظ فیزیکی آماده باشد، می‌تواند در کنار پاکدل و عبدی به پرسپولیس کامل کند.

کلهر درباره اینکه هواداران پرسپولیس از قهرمان نشدن این تیم ناراحت هستند، خاطرنشان کرد: گل‌محمدی کارنامه خیلی خوبی از خود به جا گذشته و هواداران باید با دید باز نگاه کنند. حفظ کردن عنوان قهرمانی خیلی سخت است. پرسپولیس در ۳،۴ بازی ۶،۷ امتیاز را خیلی راحت به دلیل اشتباهات بازیکنان از دست داد. من هم اعتقاد داشتم که در برخی از پست‌ها تغییرات پیاپی نباید صورت می‌گرفت، چون تیم با این تغییرات سردرگم شد و امتیازات مهمی را از دست داد. با این حال در مجموع عملکرد گل‌محمدی مثبت است. فکر می‌کنم با مشکلاتی که در مدیریت وجود داشته حفظ تیم در بالای جدول کار بزرگی بوده است. امیدوارم سال آینده تعامل بیشتری وجود داشته باشد که پرسپولیس دوباره بتواند قهرمان شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس