استراماچونی گزینه استقلال نیست/ توافق آبی‌ها با مربی ایرانی

باوجود اینکه از آندره استراماچونی به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال نام برده می‌شود اما این باشگاه مذاکراتش را با یک مربی ایرانی پیش برده است.

به گزارش مشرق، اعلام کناره گیری فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم فوتبال استقلال کافی بود تا گمانه زنی‌ها درباره انتخاب جانشین او به اوج خود برسد. این موضوع بعد از تایید جدایی مجیدی از سوی باشگاه استقلال جریان دارد و به نظر می‌رسد تا انتخاب نهایی و معرفی رسمی جانشین مجیدی ادامه داشته باشد.

یکی از اسامی مطرح شده به جای مجیدی، آندره استراماچونی، سرمربی ایتالیایی است که در سال ۱۳۹۸ هم هدایت آبی پوشان را بر عهده داشت. استراماچونی در آن دوره، هرچند شروع خوبی در استقلال نداشت اما رفته رفته، استقلال را تبدیل به یکی از تیم‌های هجومی و جذاب لیگ کرد و آبی پوشان را حتی به صدر جدول رساند.

ماموریت استراماچونی اما در استقلال بی پایان ماند چرا که سرمربی سابق اینترمیلان، در میانه فصل قید کار در استقلال را زد و ایران را ترک کرد. نظم و انضباط مثال زدنی استراماچونی، کیفیت فنی بالای استقلال در دوران او و همچنین خاطرات خوب این مربی در ذهن هواداران استقلال، باعث شد تا نام او خیلی زود به عنوان نخستین جانشین فرهاد مجیدی برای نیمکت استقلال مطرح بشود.

این موضوع در شرایطی مطرح شد که استراماچونی حتی به واسطه شکایت از استقلال برای گرفتن مطالبات قبلی خود، در حال حاضر یک پرونده باز در دادگاه عالی ورزش (CAS) دارد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد باوجود به میان آمدن نام سرمربی سابق اینترمیلان، باشگاه استقلال برنامه‌ای برای جذب او ندارد. این موضوع ابتدا به پرونده باز دادگاه عالی ورزش مربوط می‌شود و سپس به مسائل مالی که به نظر می‌رسد بازگرداندن دوباره این مربی هزینه بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.

استراماچونی گزینه استقلال نیست/ توافق آبی‌ها با مربی ایرانی

امروز «فدریکو پاستورلو» مدیر برنامه استراماچونی هم در واکنش به احتمال بازگشت این مربی ایتالیایی به استقلال، این موضوع را به صورت غیر مستقیم رد کرد و گفت: «ما همچنان با باشگاه استقلال پرونده‌ای داریم که با آن‌ها در دادگاه هستیم.»

از سوی دیگر، استقلال کار مذاکره برای انتخاب سرمربی جدید را با یک مربی ایرانی پیش برده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، این گزینه داخلی جانشین مجیدی خواهد شد. این مربی کسی نیست جز جواد نکونام که کارنامه موفقی از خود در فوتبال ایران طی سال‌های اخیر بر جای گذاشته است.

نکونام ضمن صعود با تیم نساجی به لیگ برتر، در تیم فولاد خوزستان هم دو جام به نام خود سند زده است؛ یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپرجام ایران. علاوه بر این، فولاد با نکونام در لیگ قهرمانان آسیا هم درخشان ظاهر شده است و تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود.

ارتباط خوب نکونام با مصطفی آجورلو مدیرعامل فعلی استقلال هم دیگر موضوعی است که باعث شده مذاکرات طرفین با موانع کمتری پیش برود و توافقاتی حاصل بشود. اگر مشکل خاصی پیش نیاید، جواد نکونام که سابقه بازی برای استقلال را هم دارد، این بار به عنوان سرمربی به تیم سابق خود باز می‌گردد و ماموریت او دفاع از عنوان قهرمانی آبی پوشان خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گمنام IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 3
    کار درست یعنی همین استفاده از توان داخلی یعنی همین براش آرزوی موفقیت میکنم
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      0 2
      کار درست یعنی قایم شدن پشت سرمربی ایتالیایی بنام پین و ثبت قهرمانی بنام خود.
  • تاج IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 8
    فقط فکری یا فرزاد مجیدی
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      0 1
      غلام شیشلولبندم پر توان و گزینه خوبیه
  • آذربایجان IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    2 4
    فعلا طلب قبلی استراماچونی رو بدید و بعد دعوتش کنید. مجیدی خودشو خراب کرد و همه فهمیدن هدفش چی بوده!!!!!!! پول بیشتر در کشور عربی!
    • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 1
      هر جا تحت هر عنوان اسمی از فرهاد هست صدای زجه لنگی ها رو به آسمونه.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      4 1
      و لنگی هایی که هنوز در حال جلز ولز هستند
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      آره جلز ولز پرسپولیس بخاطر پوکر الاستقلال است. خودتون دارید اقرار میکنید که با ۱ جام پرسپولیس این حالو داره؛ پس شما چی کشیدید که در عرض پنج سال ۹ بار جام گرفتیم؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس