کد خبر 1383409
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
اروپا با تحریم روسیه با فقر روبرو خواهد شد

لاوروف در اظهاراتی اعلام کرد که بسیاری از اروپایی‌ها به دلیل تحریم‌های ضد روسیه با فقر روبرو خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگویی با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه کشورهای غربی و اروپایی علیه روسیه گفت: مردم اروپا به دلیل تحریم‌های ضدروسی با تورم و کاهش کیفیت زندگی روبرو هستند و بسیاری به دلیل این تحریم‌ها با فقر مواجه خواهند شد.

وزیرخارجه روسیه اظهار داشت: «کیفیت زندگی در اروپا بدتر می‌شود، تورم در حال افزایش است، نرخ رشد کاهش می‌یابد و حتی مفهومی از فقیر جدید وجود دارد. مردم از مشکلات در حال ظهور، از جمله افزایش قیمت رنج می‌برند.»

لاوروف خاطرنشان کرد: «در همین حال، ده‌ها میلیارد دلار و یورو برای تسلیح اوکراین هزینه می‌شود.»

سرگئی لاوروف با انتقاد از مقامات اروپایی از جمله در آلمان گفت: «آلمان مدعی است که برای برلین مهم است در دوره سخت اقتصادی و رشد قیمت‌ها بجای اقدامات لازم اقتصادی، ۱۰۰ میلیارد دلار برای نظامی شدن کشور اختصاص یابد. این رویکرد به بسیاری در اروپا یادآوری می‌کند که اظهارات آلمان مبنی بر لزوم تبدیل شدن به قدرت پیشرو اروپایی ممکن است دیگر چندان صادقانه و باور پذیر نباشد.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو مدت هاست که باور خود را به مذاکره با کشورهای غربی از دست داده است و پس از تحریم‌های ۲۰۱۴، روسیه شروع به تکیه بر توانایی‌های خود و تماس با شرکای قابل اعتماد کرده است.

این دیپلمات ارشد مسکو تاکید کرد: «اقداماتی که انجام دادیم ما را به بزرگترین قدرت کشاورزی تبدیل کرد، هرچند قبل از آن مواد غذایی زیادی وارد می‌کردیم.»

از زمان آغاز جنگ در اوکراین روابط روسیه و کشورهای اروپایی به پرتنش ترین وضعیت و دوران خود رسیده است و اتحادیه اروپا تا کنون شش دور تحریم‌های سخت را علیه روسیه اعمال کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 3
    مردم اروپا اگرشعورش را داشتند که رییس جمهورشون نوکرصهیونیستها یی مثل زلنسکی نمیشد!
    • خ IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      5 1
      واقعا
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • اسماعیل IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 1
    غربی ها به تقاص جنایتهایی که انجام دادن و میدن آینده خونین ومصیبت باری خواهند داشت .ان شاالله
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    عربها شدن غلام حلقه به گوش اسراییل
    • ناشناس IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 0
      راجع به تورم و فقر در ایران گزارش بنویسید!
  • آشنا IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    چند تا مدیر کار بلد اقتصادی از ایران به اروپا ارسال کنید تا اقتصاد آنها را هم مثل اقتصاد ما از فشار رها کنند ! و معنی اقتصاد سالم را به آنها نیز آموزش دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس